Advertenties


Megane start niet.. aantal dingen al vervangen.

Gestart door LecoQ87, 11 maart 2017, 20:23:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mark29

Heeft ie al gesnuffeld met de co meter bij het uitlaatspruitstuk? Deze willen nogal eens scheuren namelijk.
Valt niet meteen op en kan wel co problemen geven uiteraard.

Jacques


LecoQ87

Ga ik morgenochtend gelijk even navragen of die dat gedaan heeft , zonee of die dat vooralsnog even wilt doen.
Maar als die eventueel gescheurd is hoort die dan niet buitensporig meer geluid te maken?

LecoQ87

Nu heb ik ook een HC waarde van 331 ( onverbrande mengsel in het uitlaatgas ? ) Ik meen dat deze tussen de 20 - 100 ppm moet liggen?  Co2 ligt op 14.26 de O2 op 0.11 De lambda 0.955 Kan iemand iets concluderen hiermee? Of is het dan toch echt uitlaatspruitstuk of kat?

mark29

Een kleine scheur is zat voor een net te hoge co. Maar je hoort dit vaak niet. En er zit een hitte schild overheen.
Defect kat kan natuurlijk ook zoals genoemd.

mark29

De hc is hoog ja. Ik ga er wel vanuit dat er iets lekt ja.
Auto op de brug, ff iemand een doek in de uitlaat laten houden en kijken waar die blaast en anders snuffelen langs de uitlaat met de 4 gas tester.

LecoQ87

Korte update nog: de aansluiting van de kat naar middendemper lek gevonden op de flens waar ze op elkaar aansluiten. Heb er nu een nieuwe klem opgeplaatst, ben benieuwd..

mark29

Ow mazzelaar dat is een makkelijke lekkage om te verhelpen.

LecoQ87

Het is nog afwachten haha weet pas wat verder rond de klok van 15:30.. Dan staat die ingepland voor de keuring.. ben benieuwd.

LecoQ87

Nou vanmiddag dacht ik geen bericht is goed bericht.. helaas auto is niet gekeurd vanwege de drukte, zijn ze niet aan de auto toegekomen... Morgen weet ik meer .


LecoQ87

Net opgehaald weer bij de keurmeester.. me olielampje knippert bij stationair en de megane loopt onregelmatig. Hierdoor zou de Co te hoog zijn volgens de keurmeester.. 
Iemand hier nog enig idee van? Keurmeester krijg ik enkel te horen blijft een zoekplaatje kan van alles wezen..

mark29

Is niet een man die zelf een diagnose stelt blijkbaar?
Puur alleen keuringstation?

Voor ons ook lastig zo.
Ik zou zeggen hang er een clip eraan en dan verder kijken, fouten, en parameters bekijken.

LecoQ87

Ja is echt puur keuren.. maar vooralsnog beetje jammer dat die er niet meer uit kan halen.. is zoekpuzzel ken ik weinig mee haha. Heb voor de zekerheid van wynns even injector cleaner ingedaan met een volle tank. Morgen toch maar even langs de Renault denk ik dan.

mr.Chip

#29
uitlezen zou de eerste en de beste stap zijn. dit verkleint het zoekgebied
lambda waardes, live data waardes...
wat je  even zelf kan doen is gasklephuis even openmaken en schoonmaken ( incl,stappen motor), wie weet doet het misschien wonderen
een simpele tool ( zoals clone ELM) heeft een keer mijn leven gered( op de snelweg zou ik uur lang ANWB wachten ) .  kost 5 euro en je kan het ook samen met  je telefoon gebruiken.
Problemen met startonderbreker ? Stuurkolom ? stuurslot ? ECU motormanagement, Body Computer UCH ? comfort module ?  stuur maar een PM of email naar :
mister-chip@hotmail.com

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev