Advertenties

Megane 4: zoektocht naar een vervanger voor de 3

Gestart door gjcvro, 5 maart 2017, 21:05:36

Vorige topic - Volgende topic

Jacob

Citaat van: Mastertje op 11 augustus 2017, 00:27:49
de lichtere is idd een mooiere kleur.. Gek voorstel.. ik heb 7 megane"s Ruilen tegen die enne van jou?

haha, nee dat gaat hem niet worden :-)

gjcvro

De kogel is door de kerk, de 3 gaat er uit, staat waarschijnlijk binnenkort op autoscout.
En uiteindelijk is het geen van eerder genoemde auto's geworden :D, maar een kia niro.

Hans 1982

Niro mooie auto. Wij hebben er ook nog aan zitten denken. Vooral nu hebben ze mooie acties. Maar de vrouw vond de megane toch mooier. Veel plezier in je nieuwe auto moet je lang wachten op de levering?

gjcvro

Met een beetje geluk staat de auto in nederland op voorraad, dus dan zou de levertijd erg meevallen.
En het prijsverschil (in private lease) liep voor de renault zo hoog op dat de keuze uiteindelijk een financiële is geworden.

Ook omdat renault zelf eigenlijk alleen de TCe 100 aanbied.

gjcvro

Lijntjes zijn uitgezet, de megane gaat binnenkort 'de handel' in. Eerste bod via ikwilvanmijnautoaf is binnen, nou nog even afwachten wat de dealer doet en dan is het Renault avontuur ten einde. Verkoop moet zo makkelijk mogelijk gaan, ik heb niet zo'n zon om lang met de auto te 'leuren'

Resumé:
(Dikke)Plus: Fijne motor, die zelfs met 180000 op de teller nauwelijks olie verbruikt. Zelfs met een interval van 30.000km hoefde ik geen olie bij te vullen.
Daar kunnen andere motoren alleen maar van dromen.

Min: Toch wat kleine smetjes tijdens gebruik gehad, zoals de bekende slangetjes en een (kapotgevroren?) gps antenne en een bijna lekke airco condensor.

pagi

Citaat van: larsdijkstra op  5 augustus 2017, 18:46:57
Grappig, want vind de 308 echt een lelijk ding ... vooral de SW, net een poepende hyena... sorry  ;)
De HB is veel beter in verhouding vind ik

Hé, die opmerking heb ik vaker voorbij zien komen maar dan op een ander forum  ;)
Ik heb zelf ook de 308 Blue HDI SW 1.6 120PK gereden maar ik moet zeggen dat motorisch de 308 echt overtuigd als basis diesel t.o.v. de Megane.
Qua kwaliteit interieur en beleving legt de Peugeot het af tegenover de Megane
Verstuurd vanaf mijn Motorola Micro T-A-C Classic

roadrunner

Gisteren te horen gekregen dat onze nieuwe Megane 5 tot 6 weken is vertraag heb hem eind juli besteld en hij komt misschien pas eind november of begin december. Hebben hier meer mensen last van?

mark29

Populair wagentje he.
En hoe later afgeleverd hoe beter die word ook, tussentijd worden de kinderziektes ook aangepast natuurlijk.

gjcvro

Als hij pas in december komt zou ik hem pas in januari op kenteken laten zetten. Lease wordt vaak vanaf november al niet meer op kenteken gezet voor januari.

adinsx

Ik ga ook overstappen van een III Estate 1.2 TCe130 GTline naar een IV. Als het goed is wordt de IV aankomende week besteld, en levertijd loopt dan al op tot eind februari / begin maart...

Maar, het is het wachten waard. Het wordt een erg complete Mégane IV Estate GT205 in Iron Bleu ;)

Lease overigens. Consumentenprijs incl. afleverkosten gaan al gauw over de 41k. Best wel een hoop geld voor een C-segment station, maar de Talisman Estate werd afgewezen wegens te duur in de leaseregeling.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

gjcvro

Volgens mij mis ik alleen het open dak nog als optie, verder heb je alles aangekruist? _o_

adinsx

Zie de tweede optie ;-)

En open dak kon niet icm 18", dus 18" achteraf en dan als zomerset. Originele 17" wordt de winterset.

Enige wat ik niet heb aangekruisd:
Alcantara / leer : heb nu ook stof en vind ik wat lekkerder in de zomer. Leer of alcantara is zweteriger.

Cruise pakket met adaptieve cruise controle niet.
Ik rij weinig file en als je die wel hebt werkt je gewone cruise controle alleen tussen 50-150 km/u.
Dat vind ik wel een nadeel, zeker in Duitsland. Kortom, 90% compleet  8)

gjcvro

Oh, niet goed gekeken l-
En geen leer betekend ook geen stoelverwarming en ik dacht dat stuurverwarming dan ook niet kon.
Soms zitten er rare regels in de verkoop.

Veel plezier met de nieuwe, ik rij als het goed is nog 1 weekje Renault, daarna gaan we naar Kia.

adinsx

Als je leer of alcantara neemt krijg je stoelverwarming erbij.
Nu heb ik het los genomen. Kan wel en was ook een musthave ;)

Jij succes met de Niro, erg gaaf model

gjcvro

Niro is vooral een financiële keuze. Ik kwam op een prijsverschil dat snel opliep naar 150 euro per maand tov de V60
75euro ten opzichte van de Megane/V40/Leon..

En dan droog gerekend kun je met 75 euro per maand leuke andere dingen doen. 8)

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev