Advertenties

Megane 4: zoektocht naar een vervanger voor de 3

Gestart door gjcvro, 5 maart 2017, 21:05:36

Vorige topic - Volgende topic

Hans 1982

Je foto doet de kleur bleu berlin echt geen eer aan. De kleur is in het echt zo veel mooier.
Weet niet waar je woont. En anders even een on met je mail adres dan zal ik je een paar foto's sturen.

rfm

Citaat van: gjcvro op  3 augustus 2017, 18:01:07
Overigens had de Volvo naar mijn idee een andere/betere combinatie automaat icm start stop.
Bij veel merken moet je eerst weer iets gas geven voordat de auto start, de Volvo start op het moment dat je de rem los laat.
De renault start ook bij loslaten rem, sterker nog, hij start al als je iets teveel druk van de rem haalt.

gjcvro

niet gemerkt toen ik daar mee reed, maar dat was de eerste automaat die ik reed, dus was ik daar nog niet zo mee bezig.
de 1 na laatste was de leen, en die was echt irritant.

gjcvro

Citaat van: Hans 1982 op  3 augustus 2017, 21:06:01
Je foto doet de kleur bleu berlin echt geen eer aan. De kleur is in het echt zo veel mooier.
Weet niet waar je woont. En anders even een on met je mail adres dan zal ik je een paar foto's sturen.

ik heb hem intussen irl gezien, en vind het een mooie kleur. bedankt voor het aanbod.

larsdijkstra

Citaat van: zapp op  3 augustus 2017, 19:05:14
Heb je wel eens overwogen om een (nieuw model) Peugeot 308 te nemen. Mooie auto (vooral de SW-uitvoering), en heel wat minder BlingBling dan de nieuwe Megane.

PS heb ik hiermee een groot aantal Renault-liefhebbers tegen de haren in gestreken  8)7

Grappig, want vind de 308 echt een lelijk ding ... vooral de SW, net een poepende hyena... sorry  ;)
De HB is veel beter in verhouding vind ik
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

mark29

Beetje rijkelijk laat, maar zag er vandaag ook een blue berlin bij ons in de showroom staan. Vind het een aparte kleur.
Ik heb het idee dat die helder blauwe wel heel populair is en rood ook, die zie ik erg veel.

gjcvro

'aparte kleur' klinkt niet of je er wat aan vind. (en dat mag)

Helder blauw is alleen op de GT line, en niet iedereen vind die stoelen een suc6.
Dan krijg je op de Bose de Bleu Cosmos die ik persoonlijk net te donker vind.

Rood vind ik op de Clio geweldig, maar de Megane is te groot en log voor die kleur  8)

En even vloeken: vandaag nog gereden in een Kia Niro. Best grappig, strak geprijsd (in de lease) alleen op de snelweg wat bedaagd.
Die staat voorlopig even op de reservebank, zaterdag ga ik daar nog een keer mee rijden (want is wel een prijsbreker)

mark29

Ja apart kan 2 kanten opvallen inderdaad, ik zou het zelf niet kiezen inderdaad. De brons/bruin achtige kleur op de megane 3 vind ik ook apart en erg mooi, veel collegas vinden het weer niks, tja smaken verschillen gelukkig.

mark29

Niro mooie auto, alleen de grill staat mij iets tegen. Ik heb er nooit mee gereden in ieder geval.
Mitsu outlander komen er ook bij ons ook verschillende binnen dat zijn ook leuke autos, met de rockfort fosgate audio erin.

gjcvro

Ik denk dat ik weet welke kleur je bedoeld met brons/bruin.  Deze?

Dat is dan weer een kleur die ik niet zomaar zou kiezen. Alhoewel ik hem niet lelijk vind,

Jacob

Citaat van: gjcvro op  9 augustus 2017, 18:47:34
'aparte kleur' klinkt niet of je er wat aan vind. (en dat mag)

Helder blauw is alleen op de GT line, en niet iedereen vind die stoelen een suc6.
Dan krijg je op de Bose de Bleu Cosmos die ik persoonlijk net te donker vind.

Rood vind ik op de Clio geweldig, maar de Megane is te groot en log voor die kleur  8)

Kleur blijft natuurlijk iets persoonlijks. Ik heb voor het blauw gekozen op de GT-line en in de week voor aflevering kwam ik een aantal Bose uitvoeringen tegen (wist ik toen niet) en vond die kleur zelf ook net iets te donker. Bij aflevering stond ik naast een Bose uitvoering, dus gelijk vergelijkingsmateriaal

Blanc nacre lijkt mij ook een geweldige kleur op de 4  8)

Maar waarom de stoelen van de GT line geen succes ? Het eerste compliment wat ik hoor van mensen die het interieur zien en zeker na het instappen "geweldige stoelen!".

Mastertje

de lichtere is idd een mooiere kleur.. Gek voorstel.. ik heb 7 megane"s Ruilen tegen die enne van jou?
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

gjcvro

Citaat van: Jacob op 10 augustus 2017, 23:38:56
Maar waarom de stoelen van de GT line geen succes ? Het eerste compliment wat ik hoor van mensen die het interieur zien en zeker na het instappen "geweldige stoelen!".
Alles staat of valt met je lichaamsbouw. Als je wat breder bent o-) kun je last krijgen van de behoorlijk uitstekende zijwangen van de stoel.
Pas je daar lekker tussen zitten ze heerlijk, ben je wat te breed klemt het te hard. En de wangen geven ook niet veel mee.

Wij werden er in ieder geval voor gewaarschuwd, om er eerst eens goed in te gaan zitten voordat we de beslissing namen.

mark

Ik vind de gt stoelen wel fijn zitten, heb er geen lange ritten mee gemaakt. Maar die paar kleine rondjes dat ik met de gt gereden heb, zaten ze wel lekker.
De stoelen van de megane 3 zijn te smal voor mijn rug, dus daar kan ik niet goed in zitten. Dus als ik met een jaartje of 2 een megane 3 koop, gaan de standaard stoelen er direct uit.

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev