Advertenties


Navigatiedisplay werkt niet

Gestart door Marcel2.1, 28 februari 2017, 22:08:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marcel2.1

Volgende probleem doet zich voor. Afgelopen weekend navigatie willen gebruiken, maar het display kwam niet uit het dashboard.  8)7 Van alles geprobeerd, helaas. Radio werkt goed. Nu heb ik gelezen dat de kabel tussen display en radio defect raakt. Kabelbreuk. Nu is mijn vraag, is het display makkelijk los te halen uit het dashboard? Hoe gaat dit het makkelijkste in zijn werk, zodat ik het zelf kan herstellen. Kan iemand mij hier een uitleg voor geven. Alvast bedankt voor jullie hulp.
Gr marcel

Lucas Hermans

Bij modellen waar een simpel display in zit, kun je dat paneel zó eruit trekken. Zit vast gelikt, paneeltje erachter (wat aansluit aan het raam) zit daaraan vastgeschroefd maar trek je er zó mee uit.
Kan me voorstellen dat dat bij de modellen met navigatie hetzelfde is.
Met iets van hard plastic (gitaarplectrum of plastic lepel, geen schroevendraaier, daarmee beschadig je dingen) kun je het paneel vast en zeker eruit wippen.

Marcel2.1

Hoi lucas,

Dat klopt, daar had ik al een filmpje over gevonden.
Misschien dat iemand mij kan vertellen of dit ook voor type met uitklapbaar display geldt?
Zal als ik dit weekend tijd heb eens rustig kijken of ik het los kan krijgen.

Felix

De kap kan je rustig omhoog wippen ja. Kan gewoon met handen, als je dat klepje namelijk omhoog klapt kan je de kap makkelijk vastpakken.
Ik vermoed een kabelbreuk. Hoe op te lossen? Geen idee...

Marcel2.1

Heeft even geduurd maar vandaag tijd gehad om de navigatiescherm eruit te halen. Alles bekeken en wat doorgesoldeerd. Weer teruggebouwd en hij werkt weer. Scherm gaat weer netjes open en dicht. Gaan het de komende tijd testen of het ook blijft werken.  !-!

Gr marcel

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev