Advertenties


verschil 1.6 8v ------ 1.6 16v

Gestart door ronaldm, 4 augustus 2005, 15:26:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ronaldm

Wat is nou t verschil tussen een 1.6 8v en een 1.6 16v  ???
Een nef van me zegt dat je beter een 16v kan nemen dan een 8v
Trekken die harder op ofzo ???

ik wil t nu is echt weten

bas1984

Citaat van: ronaldm op  4 augustus 2005, 15:26:44
Wat is nou t verschil tussen een 1.6 8v en een 1.6 16v ???
Een nef van me zegt dat je beter een 16v kan nemen dan een 8v
Trekken die harder op ofzo ???

ik wil t nu is echt weten

een 1.6 8v een een phase 1 dus model loopt tot 1999 en is dus de 1.6e en heeft iets van 90 pk meen ik

de 1.6 16v is een phase 2 en begint van 1999 en heeft 110 pktjes onder de kap in....

dus de 1.6 16 v is zowiezo sneller dan de 1.6e

das eigelijk het grote verschil motorisch....

Stefan

een 16v heeft dus 4 kleppen per cilinder en een 8v 2 kleppen per cilinder.
de fase 1 modellen zijn 8v behalve dan weer het topmedel de 2.0-16v
De fase 2 modellen zijn allemaal 16-kleppers
Het is moeilijk om te zeggen dat iets beter is, maar 16-kleppers zijn modernere motoren dan 8 kleppers
idd heb je bij een 1,6 zo'n 20 pk meer en ook het koppel is iets hoger.
16V motoren zijn over het algemeen wel wat nerveuzer en je moet ze meer op toeren houden als je echt snel wilt zijn.
een 1,6-16v is dan ook sneller dan een 1,6-8v ik denk dat je met een 1,6-16v een fase 1 2.0-8v wel aardig bij kunt houden
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ronaldm

oke

dus een 1.6 8v heft dus eigenlijk meer koppel bij lage toeren, omdat je een 16v meer op toeren moet houden

8v trekt dus wat harder maar 16v heeft een hogere topsnelheid

zo is t dan ofniet  ;)

Stefan

16v trekt ook wel harder uiteindelijk hoor.
Om hard op te trekken moet je veel toeren maken h
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Decepticon#1

Citaat van: Stefan op  4 augustus 2005, 18:17:30
een 16v heeft dus 4 kleppen per cilinder en een 8v 2 kleppen per cilinder.
de fase 1 modellen zijn 8v behalve dan weer het topmedel de 2.0-16v
De fase 2 modellen zijn allemaal 16-kleppers
Het is moeilijk om te zeggen dat iets beter is, maar 16-kleppers zijn modernere motoren dan 8 kleppers
idd heb je bij een 1,6 zo'n 20 pk meer en ook het koppel is iets hoger.
16V motoren zijn over het algemeen wel wat nerveuzer en je moet ze meer op toeren houden als je echt snel wilt zijn.
een 1,6-16v is dan ook sneller dan een 1,6-8v ik denk dat je met een 1,6-16v een fase 1 2.0-8v wel aardig bij kunt houden

Ik rijd zelf een 2.0 8V en mijn pa heeft een 1.6 16V. Ik denk dat de 1.6 16V qua optrekken iets feller is omdat je langer doortrekt, maar op een langere weg zal de 2.0 8V uiteindelijk iets sneller zijn. Zo voelt het tenminste...

Megane16v

Ik ben bereid om dit "probleem" / "vraag" te testen.....

Rijd zelf in een 2.0 16v

En wil best kijken welke auto sneller optrekt etc etc

Stefan

2.0-16v is weer ff iets anders he
Ik ben meer benieuwd wat het scheelt tussen een fase1 2,0-8v en een 1,6-16v
Wel allebei standaard dan he om een eerlijk vergelijk te hebben
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Jesse

Zomaar even een vraagje, is het ook mogelijk om de kop van een 1.6 16v op een 1.6e te zetten? Zo ja wat zou er nog aangepast moeten worden verder of zijn de phase 2 modellen compleet andere motoren?

Stefan

volgens mij is het helaas niet zo makkelijk, maar ik weet het helaas niet precies, misschien 1 van onze supertechneuten ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

LVD

1.6e 8v:
topsnelheid 184 km/h
acceleratie 0-100 km/h 11,3 s

1.6i 16v:
topsnelheid 198 km/h
acceleratie 0-100 km/h 9,6 s

Christian de Vriend

Ik moet wel zeggen dat met een spagetti spruitstuk,je veel verder door kan trekken,zonder verlies.
zelfs zo dat ik tot zn begrenzing KAN  optrekken,zonder dat die inhoud.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Stefan

ok, maar dat geeft verder geen verschil aan tussen een 8v en een 16v lijkt mij...... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

sjender

Ik denk dat je aan de fabrieksgegevens wel kunt zien dat er wel degelijk een flink verschil zit in de 8v of 16v modellen.
Kijk maar naar het verschil tussen de 1.6'jes en het verschil tussen de 2.0'tjes.

Ik denk dat je hieruit wel kan opmaken dat sowieso het vermogen een stuk scheelt (brandstof helaas ook geloof ik ....)


Christian de Vriend

Citaat van: Stefan op 11 augustus 2005, 00:19:46
ok, maar dat geeft verder geen verschil aan tussen een 8v en een 16v lijkt mij...... ;)

een 16v blok kan je meer uit halen dan een 8v,kwa verbruik zou ik het niet weten,ondanks alle aanpassingen,haal ik met gemak 1:12,en als ik zuinig doe 1:14 a 15 ik ben toch best tevrede als ik zie hoe pittig die geworden is vergeleken met het verbruik.

Ben alleen benieuwt wat er gebeurd als mn benzine druk regelaar wordt vervangen door een instelbare,dan zal het verbruik hoger liggen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev