Advertenties


Verhoogde traagloop in koude toestand

Gestart door Eric V, 24 februari 2017, 16:14:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eric V

Hallo allemaal, misschien iets waar meer megane eigenaars mee kampen.Mijn Megane Cabrio 1.6 16V had een verhoogde traagloop(tot 2000 toeren) en onregelmatig draaien na koudstart en haperend gaspedaal alsof de kabel slecht is.Na wat zoeken en vervangen van de traagloop stappenmotor, heb ik het gasklephuis gedemonteerd. Dit bleek te haperen door de koolstofachtige aanslag te komen rond de klep en de zitting. Heb het huis gedemonteerd, is vrij simpel, rechter motorsteun demonteren(wel motor ondersteunen) zo win je 5 cm, luchtfilterhuis demonteren en inlaat/olieafscheider demonteren(twee lange torx bouten). Dan 2 bouten van het huis aan de onderkant(sleutel 10mm) stekkers afnemen en huis is eruit.Dichtingen waren wel verhard dus nazien en eventueel vervangen. Daarna huis en klep gereinigt met remmenreinigen. alles terug gemonteerd en mijn probleem was opgelost. Hier ook even een link naar y-tube van een Dacia met dezelfde motor om de werkwijze te zien. Logan 1.6 16V-Garnitur Admisie K4M Engine.
Hopelijk hebben jullie hier iets aan en kan je wat euro's besparen, de traagloop stappenmotor heb ik besteld bij onderdelen.nl voor 49 euro, kostte bij renault 200 euro ex BTW.
Groetjes Eric

BadEend

Als het een megane 2 betreft is er geen stappenmotor aanwezig.

Eric V

Is een Phase II cabrio van 2003 deze heeft wel een traagloop stappenmotor, bij de nieuwere is het een elektronische gasklepstappenmotor.

BadEend


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev