Advertenties


Kentekenplaatverlichting blijft stuk gaan

Gestart door Lucas Hermans, 24 februari 2017, 11:14:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Lucas Hermans

Goedendag allen!

Ondertussen heb ik de Mégane bijna 1 jaar en heb ik al meerdere setjes kentekenplaatverlichting gesleten. Uit mijn hoofd 2 setjes halogeen en 5 sets LEDjes. Hier heb ik het over setjes die ik bij Nederlandse webshops heb besteld, setjes die ik van Ebay heb en setjes van de lokale autozaak.
Een aantal dagen geleden nieuwe LED's erin gezet en gisteren was er alweer één van de 2 kapot. Hoe dan?!
Het wisselt ook per kant af. Soms is het links, soms is het rechts die eerst kapot gaat.

Nu ben ik erover aan het denken van die pasklare LED units aan te schaffen. deze bijvoorbeeld.
Maar gaat dat het probleem oplossen? Zou het probleem niet bijvoorbeeld in een zekering, een connector of de bekabeling kunnen liggen?
Ik zou het een beetje zonde geld vinden als die units het ook na een korte tijd begeven..

Groetjes!


mark29

Wat bedoel je nou? Bedoel je dat het lampje niet meer werkt?
Als er enigszins roest zit in die fitting waar je het lampje in drukt, gewoon complete fitting vervangen.
Als er een puntje roest in de stekker aansluiting zit ook, de complete fittingen vervangen.
Check de stekker zelf, beetje oxidatie, andere stekkers regelen.

Door slecht contact zal alles weg blijven vallen, dit is een kwaal, ook bij de megane 3 overigens.
En door slecht contact kunnen er ook dingen als weggesmolten stekkers ontstaan of zelfs verbranden.

Tedo

Die lampen uit je link kan je op eBay vinden voor minder dan de helft.
Ik vraag me af of ze plug and play zijn voor de II (al staat dat er wel bij).

Alessio

Heb hier over het laatst ook zo een pasklare units overgekocht van iemand op het forum,hij had ze via aliexpress.
Wel even opletten want hij verkocht ze omdat ze waren voor een Megane III en niet passen op een Megane II. Die van je link zouden voor beide passen wat ik vreemd vind want is een andere stekker  8)7

De ledjes gaan goed,gaan niet stuk maar houdt er wel rekening mee dat de pasvorm van de units niet altijd 100% overeen komen met origineel maar dat kan je zelf snel oplossen natuurlijk  ;)


Lucas Hermans

@mark: Heb er zojuist weer nieuwe LED'jes in gedaan en die werken. Probleem is, is dat ze het 1 á 4 weken uithouden en dan kapot gaan.
De fitting heb ik recentelijk goed schoongemaakt. Geen roestplekje op te vinden, dus dat zal het probleem niet zijn l-
Ook de stekker erachter heb ik laatst gecontroleerd. Lijkt ook niets mee te zijn.


Dat plug 'n play is inderdaad niet helemaal waar. Of ze moeten al iets hebben uitgevonden dat je een C5W aansluiting in zo'n unit kan stoppen :D
Zal wel solderen worden. Maar dan zou ik het jammer vinden als die units het ook binnen een paar weken begeven..

mark29

Units van de dealer? En waarom persee led erin?

MeganeScenic1.9dCi

'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

mark29

Ow het gaat er toch om dat er licht uit komt.
Ik zou meer plezier hebben met een betere wegligging of vermogen.

Benjamin Renon

Ik heb toen ik mijn 2 RS gekocht gekeken naar de led versie.
heb deze uiteindelijk via onderstaande link gekocht, geven een bak licht en werken nog steeds. Enig minpuntje was de montage. Iets harder doordrukken dan normaal en het zit goed vast
http://www.carstyle.nl/led-kentekenverlichting-renault-twingo-clio-megane-laguna-velsatis-master-18-smd-led.html
Is een clubsponsor volgens hoofdpagina, dus misschien krijg je nog wat korting ofzo.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Lucas Hermans

@mark: ben allergisch voor dat gele halogeen ;)
Hahha nee is inderdaad "tuning". Ziet er mooi uit en doet een heeeel klein beetje aan de zuinigheid Y
Betere wegligging en vermogen komt er ooit nog wel eens!

@benjamin: hoe heb je ze aangesloten? C5W aansluiting weggehaald en de kabels erop gesoldeerd?

Benjamin Renon

Het is een geheel. Je vervangt de oude unit en zet de nieuwe er in. Dit is een op een uit te wisselen. Geen gehannes met lampjes wisselen meer
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Lucas Hermans

Top! Ga ik die uit je link bestellen en hopelijk is het probleem daarmee opgelost Y

Paul!

deze 'nieuwe' units zijn toch enkel voor de latere types megane 2?  :x
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

Lucas Hermans

Wat bedoel je met latere types Megane II? De phase 2 facelift modellen?

Paul!

Ik geloof het wel ja, uit nieuwsgierigheid lees ik mee in dit topic, omdat ik ook wel eens heb zitten kijken naar dit soort units.
Maar die bleken voor mijn auto niet geschikt omdat ik een model uit 2003 heb.
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev