Advertenties

Voorstellen + vraagjes hatchback

Gestart door Allard86, 12 februari 2017, 15:39:14

Vorige topic - Volgende topic

Allard86

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, met een auto van mijn vrouw.

Zij rijdt een Megane II uit 2005 kleur zilver en het is een hatchback.
Automaatje en lichte lederen bekleding.

Fijne auto, maar wil er nu toch wel wat veranderingen in doorvoeren.

De handgrepen aan de binnenzijde zijn versleten, deze wil ik vervangen. Wordt denk ik van de sloop halen, of jullie moeten nog goeie tips hebben.

De klep van de middenarmsteun functioneert niet goed meer, het magneetje wat erin zit is naar binnen gedrukt en krijg deze niet meer terug. Ben bang dat dit een nieuwe klep moet worden. Waarschijnlijk ook sloop.

De koplampunits vervangen. Een vraag hierover. Ik heb inmiddels al meerdere topics gelezen en las dat er een verschil zit tussen Phase I en Phase II. Phase II blijken de units groter te zijn??
De Megane die wij hebben is volgens mij een Phase I (zie bij het logo in de voorbumper dat het naar binnen loopt bij de grill), maar passen dan alle units van een Phase I in onze Megane?
Ik heb namelijk units gezien van een CC, maar weet niet of deze dezelfde voorkant heeft.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt !!  !-! !-!

Lucas Hermans

Welkom! !-!

Kwa phase: de phase 2 is 2006 tot 2008. Je vrouw heeft dus een Mégane II phase I Y
Verschil zit in de koplampen en de voorbumper. Als je Phase II koplampen erin wil, moet je ook een nieuwe bumper erbij kopen en deze laten spuiten, da's een duur grapje.
Óf aftermarket lampen erin, bijvoorbeeld met LED ringen. Die zijn allemaal voor de Phase I. deze bijvoorbeeld.
Maar dat is natuurlijk je eigen keuze Y

De handgrepen heb ik zelf gewrapped met carbon folie. Maar je kunt er ook bij de sloop vandaan halen of online scoren.

Op marktplaats staat toevallig zo'n middenconsole voor een GrandTour. klikerdeklik.
Ik durf zo 1, 2, 3 niet te zeggen of de middenconsole in de hatchback en de GrandTour hetzelfde zijn. Zul je eventjes moeten kijken. Erin zetten is zo gebeurt!

Allard86

Hoi Lucas,

Bedankt voor je bericht.

Wil het liefste toch wel originele koplampen hebben, maar passen de units van een CC uit 2004 ook op een hatchback van 2005? Of hadden de Cabriolets ook een andere voorbumper?

De middenconsole is wel wat ik zoek, maar is helaas de verkeerde kleur.
Dit is de kleur die in onze Megane zit ( dit is niet haar auto  8)7 )

Lucas Hermans

Jawel, de koplampen van een CC gaan passen hoor. Cabrio, Hatchback, Grandtour.. voorkanten zijn hetzelfde (zover ik weet dan)

Dan zul je voor een complete middenconsole moeten kijken op bijv. onderdelenlijn of een aanvraag uitsturen bij een slopersbedrijf of bij je Renault Dealer.

Wel mooi hoor, dat interieur Y

Allard86

Oke, dan ga ik kijken voor de lampen. Bedankt!

Zijn hier sloopbedrijven bekend die vaak onderdelen hebben van Megane II?

Ja zeker mooi!  8)

Nikk

Hallo Allard, welkom.

Kwaaltje van de Megane II dat die handgrepen snel kaal worden. Zal bij de meeste op de sloop ook zo zijn.

Automtische bak?  Vertel je vrouw ff dat ze toch echt moet schakelen met die pook daar in het midden van de auto  ;)
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

MarcN

De handgrepen verslijten op den duur allemaal. Je kunt ze spuiten of eventueel wrappen met folie.

Voor het kaal maken van de handgrepen kun je er ovenreiniger op spuiten en dan een tijdje in een afgesloten zak laten liggen (tip van Tedo lang geleden ;))

Nikk

Zie nu dat je bij de foto heb vermeld dat de foto niet van haar auto is  8)7
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Tedo

Welkom!
Je vrouw heeft een Privilege uitvoering.
Handgrepen van de sloop heeft weinig zin; ze bladderen bijna allemaal.
De coating eraf en opnieuw spuiten is een goede optie.
Of deze

MeganeScenic1.9dCi

Ik had ook een privilege , zelfde probleem met die grepen (vorige eigenaar was wel erg enthousiast geweest met een zilveren spuitbus op de greep :maf: :maf: :maf:... mooi interieur hoor! Maar zo vlekgevoelig met 2
Kleine kinderen :).
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

MeganeScenic1.9dCi

Citaat van: Nikk op 12 februari 2017, 21:37:28
Zie nu dat je bij de foto heb vermeld dat de foto niet van haar auto is  8)7

Foto is ook van een phase 2 kijk maar naar de toerenteller links en is van een diesel (bij phase 1 zit ie rechts )en de zilveren ring op het stuur :) ... dit even ten overvloede :)
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev