Advertenties


Kleine aanpassingen voor lager verbruik?

Gestart door Lucas Hermans, 9 februari 2017, 10:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lucas Hermans

Bandenspanning controleer ik elke 1 á 2 maanden. De rest ga ik als niet monteur / hobby'er niet aan zitten l-

Over 1,5 maand krijgt 'ie de APK keuring en meteen een grote beurt. Ik zal navragen of er eventueel dingen zijn/waren die hoger verbruik opleverden Y

Felix

Geen idee hoeveel kilometers je maakt, maar als het meer dan 15k is dan kan je overwegen de auto om te bouwen op LPG. Koste ff wat (tegen de 1500 tot 2000 euro), maar dan rijd je wel voor 25 euro 500 km! De 1.6 die je rijdt is daar uitstekend voor geschikt.

Lucas Hermans

Tussen de 10- en de 15k per jaar!

Gaat zo'n LPG tank in de bak wel goed met zo'n subwoofer ernaast? :D

Nikk

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Fluppie

Citaat van: Felix op 10 februari 2017, 10:23:18
Geen idee hoeveel kilometers je maakt, maar als het meer dan 15k is dan kan je overwegen de auto om te bouwen op LPG. Koste ff wat (tegen de 1500 tot 2000 euro), maar dan rijd je wel voor 25 euro 500 km! De 1.6 die je rijdt is daar uitstekend voor geschikt.

Maar je belasting gaat van 71,00 naar 112,00 dus ja wat is wijsheid

MeganeScenic1.9dCi

Ik rij voor ongeveer €30 per 500 km.. maar ik zit wel op €338 wegenbelasting per kwartaal..! voor dezelfde gewichtsklasse op LPG zou dat € 242,- zijn per kwartaal..
Voor die €100,- per kwartaal meer rij ik toch liever diesel :) ..
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

mark29

Diesel is ook niet goedkoop om te tanken.
Maar verbruik maakt dan de beslissende factor, maar ja een dikke diesel rijd door het koppel wel makkelijker.
Ik heb ook een lpg installatie in mijn auto gelegd, ik wilde eerst een diesel, een 530d kopen maar die schijnen nogal veel te verbruiken ook, dus uiteindelijk een 528i gekocht en dan gas ingelegd. Heb het hier over een bmw dat wel.

Die keus blijft voor iedereen persoonlijk en afhankelijk van type auto, online staan er rekenmodules waarin je alles kan vergelijken.
Ik ben blij met het gas, tank voor de helft van het geld nu.

gjcvro

Een fiets pakken voor alle korte stukjes scheelt ook in het verbruik :-)

Lucas Hermans

Heb de boordcomputer goed in de gaten gehouden: vandaag na 10 liter verbruik 140 kilometers gereden. Veel autosnelweg met een flinke basversterker in de bak. 1 op 14 is behoorlijk netjes!

Rond de zomer, als ik toch van alles ga aanpassen aan de Mégane, wil ik wel eens een gokje wagen en een K&M inlaat en filter proberen. Wie weet!

Oh, en ik heb al 4 jaar geen fiets meer :D :D

gjcvro


Tedo


mark

Zo'n standaard k&n (hete) open lucht filter gaat je alleen verlies geven. Dan kun je beter voor zo'n carbonnen gesloten filter gaan. Met een paar buizen voor koude lucht.  ;)

Nikk

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark

Mijn monstertje loopt juist lekkerder in de winter.  :P trekt dan net wat beter.  >:D
En doet kwa verbruik niet veel anders als in de zomer.

Lucas Hermans

@Mark zou je eens een linkje willen doorsturen van zo'n carbonnen filter?


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev