Advertenties


hogere veren ivm nieuwe voorbumper

Gestart door sjender, 4 augustus 2005, 09:29:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

sjender

Ik was gisteren dolblij mijn nieuwe voorbumper aan het monteren.
Tot ik erachter kwam dat hij maar 2 a 3 cm boven de grond uitkwam.

Ik heb de bumper er toch maar niet onder gezet voor het geval ik hem verrot zou rijden op een drempel.

Ik ben vast niet de eerste die dit probleem heeft, hoe zouden jullie dit oplossen?
Standaard veren monteren?
Grotere velgen (nu 16")?

Ik ben nu verlaagd maar weet niet precies hoeveel omdat dat al was toen ik hem kocht.

Ik zit zelf te denken om stuggere standaard veren te halen, weet iemand wat dat ongeveer gaat kosten???

sjender

Klopt het trouwens ook dat we onze achterveren zo op kunnen schroeven?
Een vriend van me vertelde dit, heb er zelf nog niet echt naar gezocht...

Erix

achter hebben we geen spiraal veren maar een torsie-staaf. Deze kun je er inderdaad uittrekken als je auto op een krik/brug staat (ff goed opletten van de stand van je ophaning) en kunt hem iets gedraaid terugzetten .... voila men heeft een nieuwe rij-hoogte.

Gaat int echt wat rottiger door het vastrotten van de torsiestaven. Trek je ze er compleet uit let dan goed op de merktekens van links en rechts...
ZX-Audio · the finest audio products around

sjender

Maar het principe werkt wel zo???
Dan hoef ik dus alleen hogere voorveren te kopen om me bakkie wat hoger te krijgen?

Reinier Goorden

Als je het zo stelt is het zo gebeurt toch Remko  ^-^

sjender

Dan komt mijn nieuwe bumpert er eerder onder dan verwacht waarschijnlijk  :laugh:

sjender

Zijn de voorveren zelf te doen?
Zonder brug en met enige handigheid.
Anders kost het me natuurlijke flinke knaken alleen maar voor die voorbumper...

Meganez

Hey Sjender, veerspanners liggen voor een paar eurie bij de slager. En nog iets, jij hebt GEEN torsie as!!! Die zit alleen maar op de 2.0L 8v en de de 1.6jes. Ook achter zou je dus hogere veren moeten hebben.

ps. waarom niet meteen een air-ride system als je toch alles tegen inkoop kan krijgen  O0

sjender

Weet je dat zeker, Brezan heeft het met mijn kenteken opgezocht en zei dat ik wel een torsie staaf achter had.

Meganez

De 2.0L 16v heeft achter toch gewone veren???

sjender

pfjoe, gelukkig, ik dacht al dat ik weer bijna het verkeerde had gekocht :D
Gewoon een torsie staaf dus.

Meganez

Dacht dat ik wel vaker 4 verlagingsveren voor de rmc 2.0L 16v te koop had zien staan. Heb ik t toch helemaal fout..

Hoezo dacht je dat je iets verkeerds gekocht had? Je hebt toch niet meteen een nieuwe torsie-as gekocht??? En achterveren kan je niet gekocht hebben want die bestaan dus niet  :P

Meganez

ps.. weet er iemand wat dan wel het verschil is tussen de voor/achterwielophanging, van een rmc 2.0L 8v en 2.0L 16v????????

sjender

Citaat van: Meganez op 17 augustus 2005, 00:11:39
Hoezo dacht je dat je iets verkeerds gekocht had? Je hebt toch niet meteen een nieuwe torsie-as gekocht??? En achterveren kan je niet gekocht hebben want die bestaan dus niet? :P

Ik zei bijna :D...
Ik heb dus nog nix gekocht...

Meganez

Tis trouwens wel jammer dat jij een 16v heb want ik ben hard op zoek naar verlagingsveren...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev