Advertenties

Ruitenwisser Sproeier

Gestart door Megane2000Coupe, 3 augustus 2005, 22:25:24

Vorige topic - Volgende topic

joey

Citaat van: Paul v Dijk op  7 februari 2006, 20:13:16
voor is het verplicht, achter niet

Bij mij doen ze het voor niet. en toch ben ik door de APK gekomen ???

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Nelton

Ik denk dat ik ongeveer met hetzelfde probleem zit. Sinds een paar weken, als ik de ruiten wil sproeien dan komt er van voor wel iets uit, maar het raak nauwelijks de ruit. Had dan maar eens de ruitenvloeistof bij gevuld... Kwam ik toch al met moeite tot midden de ruit, GEWELDIG.... Mee naar de garage geweest, zal waarschijnlijk een lek zijn binnen de voorkant. Kan ik door de slijkplaat los te doen eraan of moet de hele voorkap van de bijrijderskant eraf? Zoja welke schroeven kan ik tegenkomen, want had al eens snel gekeken en aan de bovenkant kwam ik aan de voorkant een schroef (raar ding) tegen en iets daarachter een gewone schroef...
Is dit met andere woorden gemakkelijk zelf na te zien of niet?

ForeverYoung

werkende wiswas installatie is ook een stukje veiligheid, en moet daarom dus verplicht werken bij de APK.

@Nelton: klinkt wel alsof je sproeiertjes A) verstopt zijn of B) verkeerd staan afgesteld.

heb zelf momenteel last van B. 2 weken terug al bijgesteld (met veiligheidsspeld :D ofzo) maar kennelijk zit er 'beweging' op ofzo want 3 maanden daarvoor was het ook al gedaan, en nu mag ik weer ??? :P ::) toen het 3 maanden terug nodig was, kwam de ruitensproeiervloeistof voorbij m'n tankklepje terecht, als ik stilstond en de ruitensproeier gebruikte :)

volgens mij zijn het bij mij steeds de buitenste 2 die zichzelf van positie lijken te veranderen, de binnenste sproeiertjes komen mooi op het midden van de ruit, terwijl in ieder geval de links buitenste ergens onderaan de ruit terechtkomt, met als resultaat een soort van strepen op de plek waar de wisarm langs is geweest. zou natuurlijk ook verstopt kunnen zijn als ik er zo over nadenk, misschien als ik zin heb dat ik er morgen wel even naar kijk. ;D

Nelton

Maar ze hadden bij de garage al eens met de compressor erin geblazen...
En ik ruik ook af en toe die geur, ge kent die wel die typische lekkere geur van ruitenfris.
Dus volgens mij moet er toch ergens iets lekken...

Megane2000Coupe

@ Nelton: Je kan je auto voor omhoog krikken en dan je rechtervoorwiel eraf halen, en dan heb je aan de binnenkant een kap van hard plastic en als je daarvan linkergedeelte weghaalt, kan je zo bij motortje en gedeelte van de slangen. Misschien kan je dan het lek al vinden  ;)

Nelton

Bedankt voor de reacties, heb de kappen eraf gehad. Heb het motortje getest via een ballon (klinkt mss raar) maarja dacht het het luchtdicht moest zijn en dat was het enigste wat daarvoor kon dienen in mijn gedachte :D. Resultaat kwam met het water even ver als de ruitenvloeistof... niet ver dus.. Daarna maar eens de leidingen los gekoppeld en met de compressor beetje lucht erdoor gejaagd. Resultaat... niks, nugga bollen.. Dus maandag naar de garage bellen en dan maar een afspraak maken.

ForeverYoung

Even dit topic misbruiken, ipv een nieuwe !-!

Vanochtend vroeg wilde ik even m'n achterruitenwisser gebruiken, dus ik draai het knopje om, en er komt allemaal ruitensproeiervloeistof op m'n voorruit :? Niks op de achterruit waar ik het zo graag wilde hebben, terwijl de wisser achter wel ging zwiepen...
Haal ik de hendel naar me toe, dan komt er voor ook ruitensproeiervloeistof naar buiten, met het verschil dat dan de voor ruitenwissers gaan zwiepen.
Dus het is ook niet ineens omgedraaid ofzo. Vloeistof bereikt gewoon de achterruit niet op deze manier.

Ik vermoed dat het of in de stekker schakelaar ;) zit, of in het/de motortje (s?)

Te vaag gewoon, en als je nog niet helemaal wakker bent, kijk je wel even raar op 8)

Overigens deed ie het gisteren nog gewoon 8)7

Iemand die dit bekend voorkomt of de oplossing weet?

ForeverYoung

Ok, bedankt voor de snelle reactie !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev