Advertenties

Deurspeakers links + rechtvoor doen niks

Gestart door Paul!, 2 februari 2017, 19:15:40

Vorige topic - Volgende topic

Paul!

Hallo,

Sinds enige tijd had ik het vermoeden dat mijn beide speakers in de voorportieren overleden zijn, althans er komt geen geluid uit, dat werd vandaag bevestigd toen ik even goed ging luisteren  l-.
Ik heb ze een aantal maanden geleden vervangen voor pioneers en toen was alles prima werkend.

Heb ik het e.e.a. gelezen over water wat langs de deur loopt e.d. en ik voel idd dat de eind stekker (dat witte blokje dat in de speaker klikt) vochtig is.
Nu is mijn vraag, hoe ga ik dit het beste aanvliegen?
want ik zou toch graag zien dat ik weer geluid krijg uit deze speakers, zonder dat op zeer korte termijn weer hetzelfde probleem krijg.  8)7
Die plastic wandjes zitten er zo te zien niet meer op, kan ik dit alsnog creeëren?

Lees graag jullie ervaringen, oplossingen Y
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

Nikk

sluit ze eens aan op een speaker locatie waar nu nog wel geluid uit komt. Weet je in ieder geval of de box nog werkt.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Lucas Hermans

Heb je die pasklare Pioneer set voor Renault? Dan ken ik je probleem.
Bij mij stopte de speaker in de rechterdeur ermee, probleem zat ook in de plug. Ik heb die originele plug toen eraf geknipt en betere, normale pluggen erop gesoldeerd die ook op die pasklare Pioneertjes passen. Probleem opgelost!

Een ander voorkomend probleem is dat de + of de - draad geen goed contact maakt in de stekkerblok tussen de deur en de rest van de wagen. Eventjes loshalen en wat WD-40 erin spuiten wil wel eens helpen!

Paul!

ik heb de speakers (idd pasklare pioneers) nog eens bekeken en het lijkt inderdaad in die plugs te zitten.. heb ze beide nog eens los gehaald en opnieuw gekoppeld, ja hoor ze doen het weer  l-
het gekke is dat de rechter het pas doet tot je die plug hoort 'vastklikken' en de linker doet juist wat als die plug er half inzit..

zijn die nieuwe plugs ergens te koop dat je weet Lucas?

Lucas Hermans

Elke auto/caraudio zaak heeft die luidsprekerstekkers wel liggen. Weet alleen de maat niet meer, ik geloof 4mm. Vervolgens kun je die zo aansluiten.
Je kunt ook de plug afknippen en de speakerdraadjes direct aan de speakers solderen, kun je ze wel niet meer zo makkelijk eruit halen!

Paul!

Zolang ik nu weer geluid heb uit de deuren laat ik het zo, anders haal ik inderdaad van die plugs of ik laat ze aan de speakers solderen.
weetje toevallig wel of het mogelijk is om achteraf opnieuw zo'n schotje te plaatsen, tegen het regenwater?

Paul!

Ok de stekkers beginnen nu toch te overlijden  :neen:
Iemand een idee hoe deze witte plugs/ stekkers/ of hoe die dingen genoemd worden heten, wellicht heeft iemand een artikelnummer?  8)7
Ik vind namelijk enkel de verloopjes naar niet originele speakers en ik heb juist dat Pioneer setje zodat je niks hoeft te veranderen..
En nog belangrijker, wie kan ze leveren? dichtsbijzijnde Renault dealer en car-hifi shop namelijk niet..
Foto ter illustratie, gaat om die witte dingen:

Nikk

Als het lastig wordt uit een sloper halen misschien een optie
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Marcel2.1

Of stekker eraf knippen en er amp schuifjes erop doen. Deze zijn in verschillende breedtes te krijgen en passen meestal zo op de luidspreker.

Paul!

Mannen bedankt voor jullie reacties.
Sloop heb ik ook zitten denken, ben alleen bang dat ik evengoed geoxideerde stekkers vind.

Afknippen is geen optie, speakers zijn zo ontworpen dat je deze stekker daarin prikt..
Best hinderlijk, want ik vind tal van verloopjes naar andere after market speakers, maar het dit kan ik nergens vinden  :neen:

Lucas Hermans

Precies wat Marcel zegt! zal ergens tussen de 1mm en de 2,5mm liggen. Weet de precieze maat zo eventjes niet meer..
Die originele pluggen heb ik er überhaupt niet meer in zitten. Een goede plug aan de kabel en die goed isoleren is véél beter!

Dus; originele plug eraf knippen, goede maat pluggetjes vinden, vastsolderen, isoleren (met kabeltape of krimpkous), in de speakers schuiven en klaar is kees !-!

Marcel2.1

Die amp schuifjes erop zetten kan iedereen. Draad een stukje afstrippen. Juiste amp schuifje erop en met de amptang dichtknijpen. Volgens mij kun je dit bij de bouwmarkt en anders bij een autoonderdelen winkel kopen.

noiseyMP7

mediamarkt heeft die amp schuifjes ook, merk caliber. maat die ze daar hebben weet ik niet uit m'n hoofd maar is een euro of 4 voor een setje van 4(dus voor 2 speakers, allebei + en - pool van de speaker ;)

Paul!

Hi all,

bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ben niet helemaal thuis in de carhifi wereld, zoals jullie wellicht merken.
Hoe ziet zo'n amp schuif eruit, heeft iemand toevallig een voorbeeldje?  o-)

noiseyMP7

dat zijn zulke dingen:

Eerst knip je de oude connector er af, gewoon met een kniptang of combinatietang. Dan strip je de draadeindes zodat je het (waarschijnlijk) koperen deel van de kabel ziet, dit is de "ader" van een kabel(je haalt dus met strippen het isolatiemateriaal, plastic, rubber oid, van de ader af). Dit doe je met een draadstriptang voor het beste resultaat. een mesje gebruiken kan ook als je geen draadstriptang hebt, maar dan moet je heel voorzichtig te werk gaan.

dat blauwe stukje(op dit voorbeeld) is krimpkous of rubber. Dit haal je er af, schuif je over de kabel, heb je later nodig. De draadeindes schuif je in de amp schuif(aan het ronde eind) en dan knijp je deze vast met een tang. Schuif het rubber of de krimpkous over het geknepen gedeelte. Als het krimpkous is even een aansteker er onder houden of met een föhn er over blazen zodat het strak om je connector zit. Et voila, je hebt een vrij universele aansluiting waarop vrijwel iedere (auto)speaker past.

Even op de polen van de radio aansluiten(wel handig om van te voren te kijken wat de - pool en wat de + pool is, en op dezelfde manier aansluiten) eventueel kun je ook nog de connectors inwikkelen met electra tape(mochten ze losschieten is de kans op kortsluiting zo kleiner) en de speakers terug plaatsen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev