Advertenties

Megane 2 Estate 2006 - advies bij schade herstel

Gestart door Mojo, 30 januari 2017, 21:13:27

Vorige topic - Volgende topic

Mojo

Hallo allemaal,

Een tijdje meganeloos geweest, maar sinds afgelopen weekend weer een mooie Megane gekocht. Deze heeft helaas wat schade die ik zsm wil herstellen.

Betreft een Estate businessline 1.5 DCI van november 2006

Nu kom ik erachter, dat diverse delen van megane 2 toch verschillen. Omslagpunt is 2006. Die van mij is model ph2 vanaf 2006 tot 2008. Afwijkingen tov Ph1:
- bumper ondergrille is ovaal
- koplampen met lensen

Nu vraag ik me af:
- zijn de onderdelen zoals koplampen, bumpers van een PH1 alsnog te monteren op een PH2?
- Zijn onderdelen zoals motorkap en zijscherm van een HB PH2 gelijk aan die van een Estate PH2?

Helaas heb ik een aankoop moeten terugdraaien van een set koplampen. Die had ik voor een mooie prijs gekocht, maar gaan niet passen. Die kamen van een 2003 model namelijk. (overigens goed opgelost met de verkoper)

Graag je spoedige reactie.

groeten
martijn

zapp

Inderdaad, koplampen en voorbumper. Achterlichten zien er ook wat anders uit, maar zijn wel uitwisselbaar.
De rest is hetzelfde.
Ik denk trouwens wel dat de de koplampen incl. voorbumper kan uitwisselen. Maar dat zou ik niet doen want de ph2 is mooier  ;)

Mojo

bedankt voor je snelle reactie.

Had al een hele mooie set gevonden in kleur, maar wil de auto wel origineel houden. Zoals ik in eerste instantie ook kon zien, is dat de koplampen niet gaan passen, incl. ph2 bumper, of andersom.

Helaas... ik zal dus verder moeten zoeken,maar kan iig het spatbord en motorkap nog overnemen. Koplamp wordt nieuw, want die met lens nog gevonden. Voorbumper donkergrijs gezien,dus dat is dan weer spuitwerk.

Al met al ga nu gelijk weer 200 euro omhoog in de herstelkosten (was namelijk eerst 350)

groeten
martijn

Tedo

Koplampen en bumper zijn anders, motorkap en zijschermen zijn gelijk.

Hier een set originele xenon lampen voor de phase 2.

Welke kleur bumper zoek je?

Mojo

Citaat van: Tedo op 30 januari 2017, 22:47:32
Koplampen en bumper zijn anders, motorkap en zijschermen zijn gelijk.

Hier een set originele xenon lampen voor de phase 2.

Welke kleur bumper zoek je?

Bedankt voor je reactie.

Mooie koplampen. Zal hem eens benaderen. Ben wel benieuwd naar zijn prijs. Op de foto zo te zien zonder lampen, die kosten ook een flinke duit! Echter zijn dit wel dezelfde lenskoplampen die ik erin heb zitten, maar dan zonder xenon.

Ik heb kleurcode NV676, zwart metallic.

Heb je wat oor mij? :)

Mojo

Nog snel even een vraag. Ik heb lenskoplampen. Daarvan is er 1 kapot.

Heb de mogelijkheid om deze van een engelse megane te kopen. Zal dat gaan met het lichtbeeld?

Gezien het heldere koplampen zijn zonder reflexiezones in het "glas"/plastic. Kun je deze dan wel monteren en afstellen op rechtsrijden?

Oude koplampen van glas hadden in engeland andere reflexiezones voor links rijden.  Wanneer je dan een als rechtsrijder in Engeland kwam moest je 3 hoekige stickers over dat vlak plakken.

Wie ka me hierover uitsluitsel geven? ?

Mojo

Ook opgelost... koplamp gekocht ... Met het idee dat het wel kon... en inderdaad!!!! Kan gewoon zoals gedacht. De koplamp had zelfs een 3 hoekje erop zitten toen  ik die ophaalde.

Auto afgelopen weekend klaar gemaakt!!😀

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev