Advertenties

Klokdisplay onder de radio?

Gestart door Lucas Hermans, 29 januari 2017, 12:16:45

Vorige topic - Volgende topic

Lucas Hermans

Goedendag!

Omdat ik binnenkort een 52mm instrumentenhouder op de plaats van het klokdisplay wil plaatsen, was ik aan het denken over een alternatieve plaats voor het klokdisplay. Toen viel me in dat ik ooit een bericht zag met iemand die in zijn Meg. II het klokpaneel onder de radio wilde monteren, op de plaats van het bakje. Of de radio op de plaats van het bakje en het klokpaneel daar weer boven, zoiets.

Iemand hier ervaring mee? Of weet of er toevallig ombouwkits bestaan? Misschien te werk gaan met een radioframe?

Groetjes!

Felix

Waarom plaats je die instrumententoestand niet onder de radio?

Lucas Hermans

Als daar een frame voor is, is dat zeker een optie ja! Y
Anders zou ik zelf een frame moeten maken, lijkt me wat moeilijker..

Felix

Als je op de sloop zo'n bakje haalt, dan kan je die denk ik best makkelijk aanpassen. Ik heb al tig mensen gezien die met polyester een frame maken om die metertjes bovenop het dashboard of in de A stijl te plaatsen. Dan moet het ook wel mogelijk zijn om dat bakje aan te passen.

Hangt er natuurlijk wel van af wat die diameter van die metertjes is.

Lucas Hermans

Is het dan niet makkelijker om van een radioframe een frame voor het klokdisplay te bouwen, die onder/boven de radio te plaatsen en dat kant en klare onderdeel voor de 52mm instrumenten te kopen?

Felix

Je kan de radio niet zomaar naar beneden verplaatsen, dat past (helaas) niet ivm de bolling in dat hele paneel.
Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak he. Persoonlijk lijken mij die tellertjes onder radio wat subtieler dan bovenop je dashboard ;)

Mocht je trouwens een frame van een radio willen verbouwen, dat klinkt makkelijker dan het is want het frontje zelf is niet het gedeelte wat zich vastklemt. Dat doet die kluit die er achter zit. Als je het doosje gebruikt die er onder zit heb je dat probleem niet want die klemt uit zichzelf al.

Wat misschien ook zou kunnen is knutselen met wat styreen plaatjes (wordt in de modelbouw veel gebruikt). Dit lost bijvoorbeeld op in thinner. Met modelbouwlijm is dit dan best aardig samen te smelten met het bestaande bakje (dat bakje is gemaakt van ABS wat ongeveer voor 50% uit styreen bestaat).

Lucas Hermans

Niet? Ik ben al een aantal foto's tegengekomen van mensen die bijv. zo'n radio met klapscherm hebben gemonteerd op de plaats waar het bakje zit, zou toch iets voor moeten zijn denk ik dan?

Ah, zoiets is ook een mogelijkheid! Dank voor de tip Felix !-!'

Ik zal kijken dat ik komende week ergens de boel eens uit elkaar haal en kijk wat kan en niet!

Felix

Ik heb het dan over de originele Renault radio he ;)
Succes er mee!

Lucas Hermans

Ah, die is er al lang uit! Y
Dank!

Iemand die toevallig al zoiets heeft gedaan of is tegengekomen?

mark29

Als je een bakje zoekt die normaal in de plaats van de radio zeg maar zit, dan heb ik die denk ik nog wel liggen.
Laat maar weten.
Zo n 1 din bakje zal ik het maar noemen.

Lucas Hermans

Ik ga ergens deze week eventjes kijken wat mogelijk is en niet. Ik laat nog van me horen! Y

Lucas Hermans

Van de week dit radioframe binnengekregen.
Heb wat gespeeld met de posities van de radio, het klokdisplay en het bakje. Via dit nieuwe frame kan ik de radio onder zetten (ideaal voor zo'n radio met uitklapbaar scherm) en het bakje erboven, maar het klokdisplay kom ik net niet kwijt omdat 'ie net te hoog is.

Dan ben ik aan het denken; ik heb de auto gestart zonder dat ik het klokdisplay had aangesloten, leverde geen problemen of foutmeldingen op. Kan ik dan niet het klokdisplay laten vervallen en een gedeelte van de originele bekabeling gebruiken voor die 52mm instrumenten?
Stroomkabels en het signaaltje uit de spiegel van de temperatuur. Of gaat die Renault dat toch niet leuk vinden?
Kwa instrumenten wil ik er een klok, voltmeter en temperatuurmeter in hebben. Niets spannends dus!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev