Advertenties


Wat moet ik doen. I'm in need.

Gestart door google, 10 januari 2017, 20:10:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

google

Beste leden, Sinds een paar dagen heb ik last van normaal auto starten. Meenden dat het kwam door de koud weer dat de accu aantaste, hulp ontvangen van mijn buurman door middel van start kabels. Auto deed het weer, ben wezen tanken, en weer auto starten. Merken dat t met moeite ging, dus ben ruim een uur gaan rijden in de hoop dat de auto goed functioneerde. Volgende dag auto ingestap, startde de auto weer niet gaf accu signaal aan. Dus ben ik de accu gaan laden, dag daarna guess what? Deed die t weer niet. Dus ben ik maar voor nieuw accu gaan kijken, oude meegenomen laten checken bij de accu dealer. Bleek inderdaad de accu te zijn. Dus maar een new One gekocht en geïnstalleerd in mijn auto. Probleem opgelost.. dacht ik.. dus niet! Auto starten weer niet en dit keer ging t rode lampje aan en gaf t een piep, met de tekst technische storing. Denk krijg nou wat. Heb de zekeringen nagekeken in de auto en in de motorkap. Zagen de goed uit. Nu heb ik niks gek gedaan, geen contact met water ofzo. Nu vraag ik me af wat de issue is? Graag u kennis erover. Bij voorbaat dank.

Megane phase 2

Bouwjaar 2003 Benzine


Nikk

Hoi Google,

Je bedoelt dat de startmotor niet rondgaat als je probeert te starten? Als je de auto aansleept dan start ie wel?

Je accu is nu ok in ieder geval.

- Startmotor ok?
- Dynamo ok?

Je auto is 14 jaar oud. Er kunnen wel eens wat zaken overlijden ( in korte tijd ).

Kan zijn nadat de auto spanningsloos is geweest met accuwissel je nu storingen ziet die voorheen niet te zien waren.

Foutcodes uitlezen kun je ook laten doen bij een garage om een beter idee te krijgen.

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

google

#2
Startmotor heb ik afgelopen tijd vervangen, dynamo is goed. Wanneer ik op de startknop druk doet die niets geen klik niets. koelwaterventilator gaat draaien en die houdt er ook niet  op. Alleen de rode lamp gaat aan, en piep 2 keer, meld op de display elektrische storing. Heb niets beschadigd tijdens het wisselen van accu. Auto is in tijd dat ik t had goed onderhouden. In principe is het een top auto, krijg vaak complimenten van monteurs, alleen dit elektrische  sjitzooi.  Het uitlezen ga ik.morgen doen, blijf t probleem nog steeds voor doen, dan weet ik t ook niet.  Hoe start ik de auto tijdens het auto slepen? Gaat moeilijk met startknop. Thanks for the support

mark29

Vind je verhaal heel wazig.
De startmotor vervangen voor een gebruikte?
Hoe is de stekker hierop?
Krijg je spanning op de startmotor? Zekering op de accu gecontroleerd of een keer doorverbonden?

Owja, slepen gangetje 50 ofzo, koppeling in, in zijn 3 zetten, koppeling oplaten komen, die contact boeit dan niet.

Gaat de auto wel op contact überhaupt? Dus kan je het stuur heen en weer bewegen?

Nikk

Ok, laat ff weten of het aanslepen is gelukt en wat het uitlezen heeft opgeleverd.

Renaults van tussen 2000 - 2006 zijn wel wat bovenmatig ( electrisch ) storingsgevoelig dus dat komt wel overeen met hoe je de auto ervaart. 
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

google

Had startmotor vervangen met een nieuwe. Hij maakt contact, verwarming en stuur doet t, er is contact. Wanneer ik op de startknop druk doet die niets geen klik nada!... Komt gewoon door de fokking vorst, normaliter heb ik er weinig last van. Heb de accu vervangen met een nieuwe, die wat net krachtiger is. Heb naar stekkers en kleine grote zekeringen gekeken, zijn allemaal goed. Morgen laat ik t uitlezen kijken dan wat die meld. Anders weet ik t ook niet.

mark29

Krijg je spanning op de kleine aansluiting op de startmotor? Tijdens starten?
Vraag me af of je dit uberhaupt hebt gemeten namelijk.

Dus proeflampje eraan, tijdens starten moet die dan gaan branden.

A110

Zoals mark29 al schreef verdenk ik ook een zekering bij de pluspool. Gaann met enige regelmaat kapot. Even met een ohm meter doormeten.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Marc-o

Check voor de zekerheid ook even of de + op de startmotor vrij ligt van het uitlaat spruitstuk.
Dat kost je je hoofdzekering.
Ik heb zoiets ook eens meegemaakt...

google

Monteur is langs geweest, had niet de juiste stekker om t te kunnen uit te lezen. Heeft gemeten naar spanning, spanning is goed, geen probleem met de startmotor of dynamo of accu. Heb dus met een andere monteur afspraak gemaakt, komt deze dagen langs met zijn laptop,. Eens kijken of hij wel de stekker heeft.

RobScénic

Hoezo hij had niet de juiste stekker???? Is allemaal EOBD tegenwoordig, de merkgebonden OBD-I stekkers hebben ze allang niet meer.....
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

fitz


google

Tja... Zaterdag smorgens om 9:00 afspreken, er van uit gaan dat de auto wordt gefixt, blijkt dat hij niet de stekker van de auto heeft, vroeg aan mij of ik een andere stekker had wtf.. hij heeft wel gekeken en gemeten alles is in orde behalve het elektronisch gedeelte. Ja jongens, ik wist ook niet wat ik me overkwamb. Ben nu ruim 10 dagen autoloos.

Lucas Hermans

Geen idee om je lokale (Renault) dealer te bellen of ze je auto op willen slepen en alles na willen kijken?
Ik had laatst dat een van mijn bobines kapot ging toen ik een aantal dorpen verder op de parkeerplaats stond. Zondagavond gebeurt, maandagochtend gebeld en sleutel afgegeven, na een paar uurtjes hebben ze 'm opgehaald, rond 17u kon ik 'm gemaakt en alles komen halen.

mark29

Had je routeservice gebeld had je 3 kwartier later weer gereden met een verse bobine.
Ik ben morgen weer van de dienst af gelukkig, was een drukke week.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev