Advertenties


Stadslicht gaat aan tijdens remmen?!

Gestart door Lucas Hermans, 6 januari 2017, 10:20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Lucas Hermans

Dag allen!

Vanmorgen viel me iets vreemds op; zodra ik op de rem trap en de verlichting staat uit, gaat het stadslicht tegelijk aan met het remlicht. Als de verlichting aan staat en ik rem, blijven de lampjes gewoon branden en gebeurt er niets.

Ik heb de stadslampen een tijdje terug vervangen voor (canbus error free) LED's. De achterlampen zijn al een langere tijd LED's.

Wat moet ik doen? Weerstanden bij de stadslampjes zetten?
En kan dit kwaad voor de electro in de auto? Of kan ik hier gewoon mee blijven rijden? (gezien ik toch over een tijdje voor Angel Eyes ga en er dan waarschijnlijk ook andere lampjes in komen)

Groetjes!

Joland

Hoi,

Gaan alleen de achterlichten dan branden? Dan is het een massa probleem.

Zou je eens kunnen proberen, ze maken dan massa via je achterlichten.

Lucas Hermans

Als ik nu op de rem trap gaat het stadslicht en het remlicht branden.

Joland

Mooie foto`s, veel werk gedaan, zie ook dat jij hetzelfde type hebt als ik.
Zou toch massa controleren.

Lucas Hermans

Dank !-!
Hoe controleer ik de massa? (autoliefhebber zonder veel technische kennis hiero o-))

Joland

Die moet je met een Multi meter de stekkers achter even controleren. wat is massa.. Dan kun je ook de massakabel van de stekker even kortsluiten op de carrosserie . Als het dan verholpen is desnoods nieuwe massa kabel maken. Of kan ook nog dat de stekker vuil is aan de contactjes, deze eerst schoonmaken.

Nikk

Heb iets dergelijks aan de hand gehad met onze ex scenic. Bleek slecht contact in linker achterlicht stekker. Alle contacten beetje gebogen, beetje ruw maken en probleem was opgelost. Welkom bij Renault  :D
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Joland

#7
Hoi,

Ja, gebeurd bij alle auto`s wel.
contactjes zijn zeer gevoelig in die stekkers.

Lucas Hermans

Dan ga ik zo snel mogelijk alle connectors en de massa checken. Als het weer het eventjes toelaat.

Kan het niets te maken hebben met de weerstandjes die ik bij de knipperlampen achterin heb zitten?

antonionie

Ik heb dat ook gehad en bij mij ging ook de cruise controle uit bij het gebruik van de richtingaanwijzer. Op internet gevonden dat het een slechte massa zou zijn van het achterlicht. Ik heb toen bij de beide achterlichten een extra massadraad aan de carrosserie gemaakt en heb dat probleem nooit meer gehad.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev