Advertenties

Kachelventilator doet het niet meer na wasserette

Gestart door luccasram, 5 januari 2017, 22:20:57

Vorige topic - Volgende topic

luccasram

Beste forumleden,

Vandaag de auto weer eens door de wasstraat en daarna deed de kachelventilator het niet meer. Ik heb wat op het forum rond gezocht en denk dat de oorzaak moet zitten in een verstopte afvoer van de paraven. (Ik moet namelijk toegeven dat ik vrijwel altijd onder bomen geparkeerd sta en de boel niet echt braaf schoonhoud...)

Ik vermoed dat de kachelweerstand overleden is na een overdosis water in de wasstraat icm verstopte kanalen. Of kan het probleem ook elders liggen? Kan ik nog iets testen voor ik een nieuwe kachelweerstand bestel? Ik heb gezocht maar er lijkt niet gewoon een zekering te zijn voor de kachelventilator toch? Valt er iets te resetten?

Vriendelijke groet,
Luccas

mark29

Paravan alles loshalen en de boel goed reinigen.

Ooit wil de kachelmotor vast zitten en wil een duwtje geven al helpen. Heb pas nog uitgelegd hoe je dit kan doen.
Zal even zoeken voor je, scheelt weer typen.

zapp

Ik adviseer je om nu ook eens goed te kijken of je geen water ik het interieur hebt gekregen. Aan het voeteneinde van de voorpassagier. Vloerbedekking loshalen en dweilen (ik spreek uit ervaring  :') )

mark29

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=21213.msg368587#msg368587

Lees dit topic eens door. ja uiteraard kijken of er geen water in staat ander uit/in interieur.
Maar er komen zo vaak dezelfde vragen hier langs, en elke keer hetzelfde antwoord.

luccasram

Bedankt voor de snelle reacties! Ik had het bericht dat je noemt al gelezen Mark29, bedankt daarvoor, zo kwam ik op het goede spoor. Ik heb inmiddels het pollenfilter eruit, het lijkt een beetje nat (en bevroren 8)7) maar veel water vond ik niet. Ook niet op de bekleding bij de passagierszijde.

(https://youtu.be/wDjkldeMjr0?t=150 op 2:30 was handig, hoewel, zoals op het forum al eerder genoemd: je hoeft alleen het paneel op de midden console bij passagierszijde eraf te trekken en onderste boven in de auto te gaan liggen, het dashboardkastje kan blijven zitten).

Ik heb de ventilator een zetje gegeven terwijl de CC op zachtjes draaien stond maar dit mocht niet baten.

Zit er nu niets anders op dan de motorweerstand vervangen? (Is dat het ding in het midden van de foto beneden met verticale koelribben?) Is er geen zekering ergens die ik nog kan controleren?

mark29

Jammer. Zal zeer waarschijnlijk wel de weerstand kapot zijn.

luccasram

Balen. Geen zekering dus ergens?

Weerstand is dat is dat ding op de foto toch? Niet echt een makkelijk klusje om te vervangen lijkt me, of wel? Tips voor een garage in de buurt van Den Haag?

mark29

Nee geen zekering.
Ja dat ding met die ribbels.
Links bij gaspedaal, plastic kap weghalen, en naar boven kijken zie je hem zitten, is wel wat krap om bij te kunnen met je handen en je hoofd om te kijken.

gjcvro

Wat is de makkelijkste manier om de paravan los te maken en schoon te maken?

mark29

Wisserarmen eraf pakken.
Dan die plastic paravan eraf pakken.

luccasram

Citaat van: mark29 op  6 januari 2017, 19:19:15
Nee geen zekering.
Ja dat ding met die ribbels.
Links bij gaspedaal, plastic kap weghalen, en naar boven kijken zie je hem zitten, is wel wat krap om bij te kunnen met je handen en je hoofd om te kijken.

Gister paraven eraf gehaald en waterafvoeren ontstopt en alles netjes schoongemaakt. Net weer even ondersteboven in de auto gelegen (buren zullen wel lol hebben) om weerstand eruit te pielen. Helaas niet gelukt nog. Las dat bij de megane 2 het gaspedaal eruit moet hiervoor, moet dat bij de 3 ook? Of moet ik gewoon doorpielen? Zit hij met klemmetjes of ook schroefjes vast?

luccasram

Citaat van: gjcvro op  6 januari 2017, 19:54:36
Wat is de makkelijkste manier om de paravan los te maken en schoon te maken?

Aanvullend op wat Mark29 al zei: er zitten aan de zijkanten onderaan de ruit twee plastic kapjes die met klemmetjes vastzitten aan de auto en een plastic schroefje aan de paravan. De plastic schroefjes van het type dat je een slagje moet draaien en dan eruit moet trekken. Die kostte mij nog het meeste tijd. Je weet pas hoe het moest als je ze eruit hebt (ik dan).

gjcvro

!-! Bedankt. Een keer een klusje voor als het wat warmer is. :q

mark29

Ow daar heb ik soort van vorkjes voor in mijn kist. Paravan compleet eraf in hooguit 5 minuten. Met luchtsleutel zoveel mogelijk prrrrt.

luccasram

Vandaag even naar dealer om computer uit te lezen en na de reset deed de kachelventilator het weer :) ik hoop dat het zo blijft! Ik houd de afwatering in de gaten vanaf nu!

Bedankt voor alle tips!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev