Advertenties


stekker zekeringskast en navigatie.

Gestart door Joland, 30 december 2016, 10:57:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nikk

Waarom geen navigatie uit een Meg 2 ph2 Joland?   Staat bij mij ( laag ) op de lijst voor de vrouw haar 2008 Cc.  Heb zelf nog niet uitgezocht hoe of wat maar neem aan dat eea achteraf in te bouwen is.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Felix

Een navigatie uit een Megane III gaat je zeker niet lukken.
De navigatie uit een Megane II Ph2 in een Ph1 lijkt mij ook vrijwel onmogelijk.

Navigatie Ph2 naar non-navigatie Ph2 zou op zich kunnen, maar ik denk dat het de moeite niet loont.
Het zelfde geldt eigenlijk voor navigatie Ph1 naar non-navigatie Ph1. Hierbij moet je nog veel meer kabels aanpassen dan bij de Ph2.

Om maar wat te noemen, het display bij het instrumentenpaneel werkt er mee samen. De navigatie is ook aangesloten op het can bus netwerk. Moet je dus ook weer aan zien te sluiten.

Waarom niet zo'n Chinese radio er in? Scheelt je een hoop werkt en het werkt waarschijnlijk beter. Die navigatie in de Ph1 stamt immers al uit 1999 (was leverbaar in de Clio II, Megane I, Scenic I, Safrane etc.). Is dus hopeloos ouderwets. Dat zelfde geldt ook voor de Ph2 navigatie. Hier zijn bijvoorbeeld geen kaartupdates meer voor te krijgen (alleen van Frankrijk).

Nikk

Bedankt voor de info Felix. Wat ik wel graag zou hebben is het fysieke gedeelte en daar zelf een navigatie in hobbyen. Zoiets moet zeker gaan lukken. Ding dan gewoon zelf aan / uit zetten. Hoeft geen verbinding te hebben met electronica in de auto voor wat dan ook.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Joland

Hoi,

Dank je Felix voor deze info, misschien dan toch dat chinees ding, zal er met mijn zoon over hebben.
Wil niet dat er geknipt wordt in de kabels als het naderhand toch niet past .

Zal hem de link doorsturen zodat mijn zoon maar eens moet kijken of het iets is.

Felix

Geen probleem.
Er zijn trouwens tientallen aanbieders van die Chinese radio's. Ook in Nederland. Scheelt je weer eventuele douanekosten etc.
Ik heb zelf geen ervaring met die dingen trouwens. Lijkt op zich wel aardig te werken.

@Nikk, vergeet niet dat de kabels van die navigatiesystemen helemaal zijn verstrengeld met de rest van de kabelboom van de auto. Je zal dus heel wat moeten uitzoeken en aanpassen.

Nikk

Felix,

Gedachte is om het huidige display van de radio in bakje onder de radio te monteren. Of misschien nog ergens anders.
Dan het frame er uit en op de vrijgekomen plek dan een navigatie monteren die simpelweg een voeding krijgt en je zelf aan en uitzet en verder niet met de auto gekoppeld is.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Joland

#21
Heb er een besteld via jouw aangegeven site.
Wordt een touchsceen scherm die in het midden zit.


Nikk

Flink bezig Joland!

Hoor graag hoe en wat ( wellicht beter ff een apart topic voor aanmaken) .
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Nikk

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Felix

#24
Iets te reuze als je het mij vraagt.
Vooral bij Chinees spul voor VAG zie je dat er een redelijke community bij bestaat. Er zijn mensen die bijvoorbeeld custom roms maken voor die dingen. Ik heb dat nog niet gezien voor die voor Renaults. Misschien de moeite waard om eens uit te zoeken.
Hier staat bijvoorbeeld het een en ander https://forum.xda-developers.com/android-auto/android-head-units
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1740515
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1398145/0

Veel van die radio's draaien trouwens op oude meuk. iPhone 4-achtige hardware zeg maar ;)

Joland

Ok, zal jullie op de hoogte houden, zal een nieuwe topic daarvoor maken zo gauw mijn zoon hem zal inbouwen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev