Advertenties


HOW-TO Megane II RS Injectoren verwijderen/vervangen

Gestart door roylee, 17 december 2016, 17:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

roylee

Hierbij een How-To voor het loshalen/vervangen van de injectoren van een Megane II RS.

Probleem omschrijving:

- Plofjes uit de uitlaat stationair, knallen/ploffen bij gas los (overschakelen, terugschakelen)
- Ruw stationair lopen, flikkerend interieur licht stationair.
- Stationair stinken naar benzine.


Beeld en geluid (Niet van mij):







Oorzaak:
- Kwaal van de RS, injectoren raken snel vervuild.

Oplossing:
    Injectoren ultra soon laten reinigen en sproeibeeld met opbrengst laten meten
    Injectoren vervangen

Adres voor het reinigen van injectoren:

    http://www.injectorreiniging.nl/
    https://gg-autoservice.nl/benzine-injectoren-reinigen/
    http://www.westecmotoren.nl/Benzineinjectorenreinigenentesten.htm[/list]


    Onderdeel:
    Renault nummer: 8200511099

    Te verkrijgen bij:
      Renault dealer (ong. €85 p.s. ex btw)
    http://www.autoteile-post.com/ (ong. €44 p.s. ex btw) Zelfde onderdeel, origineel renault. gouden tip! Probeer een bedrijf te zoeken die hier kan bestellen.
    Ebay > Search > 8200511099[/list]


    How To:

    Toegankelijkheid: erg toegankelijk
    Moeilijkheidsgraad: vrij eenvoudig
    Tijdsduur: 20 ~ 40 min

    Benodigdheden:
    Ratel met dop of steeksleutel 7
    Ratel met dop of steeksleutel 8
    Ratel met dop of steeksleutel 10
    Punttang of telefoontang

    Eventueel:
       Oude doek
       Platte schroevendraaier



    Uitbouwen

    1.   Verwijder motor afscherm kap.
    2.   Draai de slangen klemmen van de luchtbuis bovenop los (Kleine dop 7)



    3.   Haal de hard-kunststof slang los die naar de rembekrachtiger gaat. Maak hem los door op de onderstaande klemmen te drukken.



    4.   Buig de slang voorzichtig weg.
    5.   Draai de 3 M6 bouten los waar de buis mee vast zit. Ook de zwarte steun. (Dop 10) Houd hierbij rekening met de bout lengtes.



    6.   Wrik de buis uit de slangen en leg deze weg. Zorg dat er geen troep in kan komen. De buis is vaak iets vettig aan de binnen zijde waardoor er van alles kan blijven plakken en dit wil je niet!
    7.   Haal nu alle stekkers los. Zie afbeeldingen. Injector stekker van cil. 1 is wat moeilijk toegankelijk. Gebruik zo nodig een platte schroevendraaier om de metalen veer clip van de injector in te drukken.





    8.   Duw de groene vlakjes op de brandstofslang connector in en trek deze voorzichtig van de rail af. Gebruik eventueel een doekje en draai deze rond de brandstof rail bij de slang aansluiting. Bij het los trekken komt er wat brandstof uit. Het is niet veel maar wel iets.
    9.   Draai de 2 M6 boutjes uit de rail (dop 8 ).



    10.   Trek nu voorzichtig en evenredig de rail met injectoren naar je toe. Probeer elke keer voorzichtig elke injector iets verder te trekken totdat je uiteindelijk de rail rechtstandig kan losnemen. Probeer deze zo min mogelijk te buigen. Bij het verwijderen kan er benzine uit de slang aansluiting komen en de rubbers kunnen behoorlijk strak zitten, houd hier rekening mee (ogen!!). Zorg er voor dat je niet met vuile vingers aan de ingang en uitgang van de injectoren en rail zit.



    11.   Laat de rail leeglopen.

    12.   Pak een punttang/telefoontang en veer het lipje van de clip bij de injector naar buiten om zo de clip los te kunnen draaien.



    13.   Trek de injector met rustig wrikken uit de rail. Houd de rail goed vast op het punt waar je trekt en tordeer de rail niet.

    14.   Nu zijn de injectoren verwijderd.


    Terug bouwen

    0.     Doe iets vet op de rubber ringen van de injectoren. Een vette vinger erover heen zal voldoende moeten zijn.
    1.   Druk de nieuwe/gereinigde injectoren in de rail. Druk ze goed door en ondersteun ook hier de rail weer goed op het punt waar je kracht uitoefent. Als de injector ver genoeg in de rail zit kun je de bevestiging clip en injector draaien. Mocht dit niet gaan omdat de clip niet wil draaien dan zit de injector niet ver genoeg in de rail. Let op de positie van de stekker aansluiting t.o.v. de rail.
    2.   Plaats de rail met injectoren weer in de inlaat. Dit zal vrij zwaar gaan dus houdt er rekening mee dat je de injectoren evenredig in de inlaat moet drukken. Druk ze zover naar binnen dat de bevestiging oren van de rail overeenkomen met het schroefdraad op de inlaat.
    3.   Schroef de rail met 2 M6 bouten vast aan de inlaat (dop 8 ).



    4.   Druk de brandstofslang weer op zijn aansluiting. Druk deze door totdat hij klikt.
    5.   Sluit de connectoren (Injectoren, MAP sensor en lambda sonde) weer aan. Injector kabels liggen op lengte dus zijn goed te onderscheiden.





    6.   Bouw de lucht buis weer terug. Druk de buis goed door in de slangen aan beide zijde.
    7.   Schroef de buis en beugel met de 3 M6 bouten vast. Houd hierbij rekening met de verschillende bout lengtes. (dop 10)
    8.   Controleer of je slangen goed op de buis zitten.
    9.   Houd de slangen klem op de juiste positie (vóór de kraag van de buis) en draai deze aan. (Kleine dop 7) Zorg er voor dat de klemmen op de goede positie zitten en dat je ze niet overdreven strak draait. Gewoon op gevoel. Er komt hier wel 0,8 bar op te staan.
    10.   Sluit de slang van de rembekrachtiger weer aan. Druk deze door totdat hij klikt.
    11.   Was je handen (moet je zelf weten natuurlijk, scheelt weer schoonmaken ) en plaats de motor afscherm kap weer terug.
    12.   Start nu de auto. Hij doet er langer over dan normaal maar dit komt omdat de rail eerst gevuld moet worden natuurlijk. Hij kan de eerste 2 seconden ruw lopen vanwege luchtbellen maar dit is normaal.

    De klus is nu klaar.

    Als er een sectie voor How-To's is mag hij verplaatst worden :)

    EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev