Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tjarco

Hoi allemaal,

ben sinds 2 maanden in het bezit van een megane 1.2 bose uit 2016,gekocht en onderhouden bij de dealer.
Wij moesten op zoek naar een andere auto ivm dat onze vw passat net voor de vakantie stuk ging en te snel een andere auto moesten hebben.
Helaas dat ik geen goed vooronderzoek heb kunnen doen anders had ik deze auto nooit aangeschaft.

Vanaf de proefrit aangegeven dat de auto licht stottert in het toerenbereik van 1500/2500 maar dit zou opgelost worden als we terug waren van vakantie .Nu zijn we op het punt aan beland waar mijn voorgangers ook tegen aan liepen(product eigenschap).

Zijn er inmiddels mensen die het stotter probleem al hebben kunnen oplossen en op wat voor manier?
De dealer wist eerst nergens vanaf en erkende het probleem niet.

Nu twee proefritten verder met andere megane's 1 ook uit 2016 maar dan de 130pk en 1 demo uit 2019 de eerste had het nog veel erger, totaal niet mee te rijden en de 2019 die had het niet tot nauwelijks.
De dealer heeft zelf ook met de 2016 130pk gereden en de 2016 100pk van ons en erkende toen wel het probleem.

Ik hoop dat er mensen zijn die wat meer weten hoe dit probleem op te lossen?????

Mvg


Nikk

Zoek functie "stotteren" intypen en je hebt voorlopig leesvoer Tjarco  :)
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Nikk

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

haelewyn

#498
Het is niet op te lossen. Ook niet door Renault. Zij kunnen wat aanpassen (is bij mij eens gebeurd) maar daarna stelde ik vast dat de auto bij een andere omgevingstemperatuur toch nog schokte.

Een 1300 kopen van de nieuwe generatie : die schijnen er geen last van te hebben (of weinig, zoals jij schrijft).
En flink doorgassen .. dan heeft hij het ook minder. Of bij het voelen van de eerste schok bij traag rijden het gas loslaten, uitbollen waar mogelijk en daarna weer de gas intrappen.

Onlangs heb ik er nog met een dealer over gepraat.
Wie in een Renault garage zegt dat hij van dit probleem  nog niet gehoord heeft is ofwel al jaren aan het slapen, niet geinteresseerd in zijn job of dik aan het liegen. Ze weten het maar al te goed.

Betere brandstof tanken heeft hier alleszins niets opgelost. Als je het zou willen proberen kan je het gerust doen.

Nikk

Als ze hebben beweerd het op te lossen, wat dus niet mogelijk lijkt en hun dat ook geweten hebben, rechtszaak aanspannen. In ieder geval bij het bedrijf aangeven dat er een oplossing dient te komen ( auto terug nemen bijvoorbeeld ), of anders een rechtszaak.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29


mark29

Opgerekte kettingen komen erg veel voor, naast dat de kans op breken of tand verschieten en dan motorschade is de timing van de motor nooit perfect als de spanning niet goed is.
Met als gevolg dat de motor minder mooi kan draaien.

Ook veel voorkomende klachten zijn dat dit de direct ingespoten motoren zijn waardoor er vaak vervuiling op treed bij de inlaatkleppen.
Dan kunnen deze gereinigd worden, door middel van het inlaatspruitstuk demonteren en dan met speciaal apparatuur worden dan de kleppen schoon gestraald.

Direct ingespoten bracht vroeger al problemen denk aan de ide motoren van rond bouwjaar 2000.
Maar ook andere merken zoals mitsubishi hadden hier ellende mee. Enige reden van ontwerp is alleen maar voor de perfecte schone verbranding en de milieunormen halen, dit gaat goed, zolang alles net nieuw is en perfect schoon is.

haelewyn

Mijn auto heeft 23000 km. Zou dat niet wat vroeg zijn voor opgerekte kettingen of vervuiling door carbonisatie ? Zou 2016 niet al een beter bouwjaar zijn met minder problemen ?  Of was het toen nog erg ?

Ik zou me niet moe maken aan juridische stappen. Als je je auto niet vertrouwt : verkopen en nieuw  kopen plus je verlies nemen.

mark

Neehoor, heb al 2 kettingen vervangen bij een km stand van rond de 25.000 km.
En kleppen reinigen heb ik al bij auto's gedaan die nog minder op de klok hadden.

En zoals mark29 al zei, op papier heel leuk al die ecobullshit, in de praktijk werkt het toch iets anders.

mark29

Veel autos al voor de 20k op de teller. Uit in motor alles gaat er nieuw in. Oude olie van bak en motor opvangen, ideaal voor die olie zuipende bmw van mij.

haelewyn

#505
Jullie geven mij wel veel hoop en goeie moed om met de Renault te blijven rijden.    ;)
Natuurlijk : als ik die nu weg zou doen moet ik er ook geld op verliezen omdat hij toch redelijk veel in waarde gezakt is.
Ik heb er nog 2 jaar garantie op (verlengde garantie tot 5 jaar). Ik vraag me af hoe duur zo'n Megane daarna gaat zijn om te rijden, qua herstellingen.    8)7

Bij koud rijden klinkt de auto (soms een beetje) wat als een koffiemolen.. geen idee of dat wel of niet de ketting is. Dat had hij al van dag 1.
Aan de dealer moet ik het niet echt vragen want die zeggen meestal : niets gehoord, niets gevonden.

haelewyn


Nikk

@haelewyn, wat je al opmerkte; "Een 1300 kopen van de nieuwe generatie". Of een oudere non turbo.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Een megane 1 kopen. En 30k euro in je zak houden.
Klinkt dom, ik rijd veel in nieuwe autos, ik geniet meer in een nette oude auto dan een nieuwe auto.
Ik ga liever een keer meer op vakantie dan.

haelewyn

#509
Ik ben het met je eens... ik weet veel oude auto's die erg leuk zijn om in te rijden. Op diesel ook al..
Maar het kost nu heel veel geld in BE om daar mee te beginnen rijden. Belasting op inverkeerstelling.

Een goed uitgeruste megane 1300 met 0 km, ingeschreven in 2019 heb je al voor 18.000 euro. Als de mijne nog van de hand gaat voor13000, is het maar 5000 uit mijn zak te halen natuurlijk.

Als ik er 10 jaar mee rijd heeft de auto 100.000 km. Het is niet dat ik er 40.000 per jaar mee doe.
Ik ben er ook zuinig op en jaag de auto niet op. Moet lukken ! (?)

Tjarco : wat is de kilometerstand van de auto ?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev