Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

adinsx

Direct ingespoten geeft wel wat meer issues inderdaad. Interne motorvervuiling komt steeds meer voor én de intervallen zijn te lang.
We hebben er al eens een thema over volgeschreven met praktijkvoorbeelden.
Oh en ik rij al met de tweede 1.2 TCe130 rond. Blok gaf er bij 81k de brui aan en dat bleek vooral te wijten aan de kettingspanner die niet meer zijn werk deed.

Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

densoft

Citaat van: Mégane17 op  5 december 2017, 17:58:25
Hoi ivo!

Welkom bij renault bibber club :D
Ja we lachen erom maar het is natuurlijk een grote ergernis en dat mag gewoon niet bij een auto van 30k. En dat ze zich verschuilen onder hun zogenoemde "producteigenschap" is al helemaal triest. En dan kunnen mensen wel zeggen dat we te laag in toeren rijden maar 2000 toeren is gewoon normaal hoor en de auto heeft er totaal geen problemen mee. Ook Ik heb informatie gewonnen bij een advocaat die gespecialiseerd is op dit gebied, wat ik zou moeten doen is naar een onafhankelijke garage (dekra, anwb etc) en daar een rapport laten opstellen. Waar hun vervolgens mee aan de slag gaan. Helaas heb ik hiervoor op dit moment geen tijd.  Weer een nieuwtje (2 zelfs) aan de auto is dat de interieurverlichting de ledstrips af en toe knipperen. Valt nu meer op omdat het vroeg donker is. En dat als ik de auto laat afremmen op de motor er een trilling door de auto gaat van de bak of aandrijving.  Dus spannend weer!!

Het knipperen van de ledverlichting binnen heb ik inmiddels ook. Ook het hikken is nog steeds aanwezig. Al een aantal updates gehad van het motormanagement, maar geen succes. Inmiddels contact gehad met de rechtsbijstand en die adviseerde me om de dealer in gebreken te stellen. Dus heb ik nu de dealer (wel in goed overleg met de dealer) in gebreken gesteld. De dealer gaat nu met Renault dringend in gesprek over dit probleem. De dealer is het absoluut met me eens dat dit zeker niet mag gebeuren van een auto van 30K, maar ze kunnen me niet helpen omdat Renault niet meewerkt. Zowel de Dealer als Renault gaven al aan dat het om een probleem gaat met de motor, maar omdat ze het niet kunnen oplossen is het nu een producteigenschap geworden. Mocht Renault niet binnen een korte termijn met een oplossing komen, dan worden ze non conformiteit ten laste gelegd en het schenden van meldplicht. Dit omdat het probleem al voor aankoop van de auto aanwezig waren en bewust verzwegen is.   

En overigens wel heel verdacht dat ze nu ook ineens met nieuwe motoren komen met dezelfde o-) modellen.

markklok

#332
Even voor mijn beeldvorming gezien ik ook een TCE 130 heb.

Als jullie schokken ervaren (bijvoorbeeld 60 in zijn 4)  hoe erg moet ik me dat voorstellen ?   
Is het dan bijvoorbeeld net alsof je auto in kuiltjes rijdt. Of meer rem gas rem gas rem gas


mark

Nu snap ik ook niet wat je überhaupt in de 4e te zoeken hebt bij 60 km/u. Dan schakel ik net door naar de 3, als ik rustig rijd.  :D geen "nieuwe rijden" voor mij.

Z

Lekker door trappen die auto, vervuilt je motor ook niet !-!

larsdijkstra

Juist, dat gesukkel in zn 4 bij 50/60...  8)7 :x. doortrekken en later schakelen, motor moet werken en warm worden
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Hans 1982

Maar om nu niet gelijk Markklok zijn rijstijl af te kraken. Het gaat inderdaad om ligt schokken als je constant rijd. Als of je ligt gas los laat en weer gas geeft. Ook zie je dan je toerenteller dippen.


adinsx

Dat licht schokken heeft mijn tweede TCe130 ook. Bij de eerste ( waarvan de kettingspanner na 80k de geest gas) niet gevoeld.
Inmiddels 132k op de klok en stoor me er verder niet aan. Misschien iets minder qua schokken dan jullie ervaren?

Nja, nog een week of zes, dan ligt de 1.6TCe205 onder de kap van een IV ;)
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

haelewyn

Ik zag wel al eens dat knipperen van de led verlichting (sfeerverlichting) bij koude motor, veel verbruikers aan, lagere spanning vermoed ik, maar dat was in combinatie met de richtingaanwijzer aan (waar ik het ritme van het knipperen aan toeschreef) .
Na een eindje rijden heeft hij dat niet meer. Mij deed het aannemen dat de batterijspanning ietsje lager was door een paar dagen stil te staan in de koude (+ veel spanning die wordt afgenomen) en dat de leds misschien wel erg gevoelig zijn aan een klein spanningsverschil.

Dat 'meer gas geven' doe je op den duur bewust of onbewust toch wel, denk ik. Het rijdt gewoon plezanter, soepeler.
Ik zie alleszins dat ik op de boordcomputer slechtere punten krijg voor schakelen en versnellen.. Nu heb ik rond de 70, hiervoor rond de 78 in totaal.
Ook zie ik dat in de winter bij pakweg 2 graden het verbruik bij constante snelheid hoger ligt dan in de zomer. Die twee tesamen maken dat ik nu niet meer rond kom met 7 liter per 100 km terwijl dat hiervoor rond de 6 liter lag.

adinsx

Mijn III 1.2 TCe130 GTline doet gemiddeld volgens Leaseplan 1:10,6. Dus 9,4 L/100. Dat is wel met relatief korte stukken en een vlotte rijstijl. En de zomervakantie met de caravan (gemiddeld 1:6,1) tikt door.

Gemiddeld over 130.000 km overigens.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Tedo

Dat gemiddelde rij ik ook met mijn 2.0 TCe.  :shocked:
Dan wel niet met een caravan op vakantie (wel een grote dakkoffer).

Jeroen2016

We zijn terug bij af.... Hoe kouder het wordt hoe meer stotteren. Ik geef het op. Ben zeer benieuwd of Renault het bij de nieuwe TCe 1.3 wel onder controle heeft.

mark

1 op 10,6  :shocked:

Dat krijg ik echt niet voor elkaar met mijn oude hatchback met de oude vertrouwde k4m motor.
Als ik een weekje flink loop te trappen, lekker flink door rijden op de snelweg, paar stoplicht sprintjes doe.
Dan haal ik nog steeds netjes 1 op 11 over 500 km  :D slechter verbruik haal ik gewoon niet haha.

hemi24

1 op 10,6 volgens leaseplan, met een 1.2-tje? Dat ze jou nog nooit een verplichte rijcursus hebben gegeven..!?!

adinsx

Haha, ik rij lekker vlot door en veelal kleine stukken. Maar 130 constant is ook 1:11,5 tot 1:12 maximaal.
Als ze gaan piepen over verbruik dan pas ik me wel aan.
Enige kanttekening: ik heb soms testautos mee (van WRx STI tot Giulia Quadrifoglio met 510 pk  bah zeg...)  en die mag ik ook aftanken met de brandstofpas. Niet bij alle tankbeurten staat altijd 'vervangende auto' simpelweg omdat het pinapparaat bij  de vaste Shellpomp niet altijd de vraag stelt. Dus dat vertekend wat. Maar 1:11 - 1:11,5 is wel de Max.

Benieuwd wat de nieuwe GT straks gaat doen. Die heeft wat meer ademruimte over op vlottere snelheid.
Zeker met de caravan erachter (1500kg) verwacht ik, naast genoeg power, een iets beter verbruik.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev