Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen2016

Zowel "Radar" als "Kassa" een bericht gestuurd. Afwachten nu.

Edwin

Lisette. Ik heb het idee van de distributieketting bij mijn dealer neergelegd. Deze heeft het nu weer bij Renault Nederland neergelegd.
uit zichzelf gaat de dealer m.i. geen groot onderzoek doen en wachten ze op instructies. Wel geven ze toe dat het nu een bekend probleem is.
Wil je nogmaals even benoemen of het om dezelfde stotterklacht ging en dat deze opgelost werd door de distributieketting opnieuw goed af te stellen.

Lisette

Edwin,

Deze klant had inderdaad dezelfde klachten, stotteren bij constante snelheden. De ketting was een tandje versprongen, de computer gaf geen storing aan, maar na onderzoek bleek dit dus het probleem te zijn van het stotteren. Nadat de ketting weer de juiste timing had, was het stotteren helemaal verdwenen.

Onze dealer zou deze week contact opnemen met de betreffende dealer. Ik heb nog niks vernomen, maar hoop dat ze uit willen gaan zoeken of dit ook bij ons het probleem kan zijn.

Edwin

Om welke dealer gaat het want dan kan ik dat ook doorgeven. Mag ook in een pb-tje ivm privacy van de dealer

Lisette

Onze dealer heeft hierover inmiddels contact met Renault Nederland, en gaan vrijdag de auto nakijken.

Als ik het goed heb begrepen (zo goed ben ik technisch niet, sorry als ik het fout heb uitgelegd  ;) )  gaan ze nokassensor uitschakelen en dan kijken hoe hij rijdt. Als het inderdaad de timing is die fout is, corrigeerd hij constant waardoor hij schokt, en als de sensor uitgeschakeld is, en niet meer schokt is dat dus het probleem.

Nog even over de tuning, mocht iemand hier een bedrijf kennen die het is gelukt om in de computer van de Megane te komen, dan hoor ik het graag. Dit is een probleem, Renault heeft het schijnbaar zo dichtgebouwd dat dit (nog) niet mogelijk is.

Edwin, ik moet even navragen of die dealer het goed vindt dat ik je de gegevens geef.

Edwin

we kunnen Unlimited Tuning eens vragen om een onderzoek te doen.
Zij zijn ook sponsoren van deze website/forum.

Edwin

zojuist het ik Unlimited Tuning een mail gestuurd en de vraag voorgelegd of zij het stotteren dmv tuning op zouden kunnen lossen.
We wachten af.

Jeroen2016

Ik heb deze vraag eerder (ca 2 maanden geleden) al uitgezet bij een tuningsbedrijf (ziptuning) echter was er nog geen software. Zodra deze er zou zijn zou ik bericht ontvangen. Tot op heden dus nog niets mogen vernemen (kosten waren trouwens € 550,--). Als ik iets hoor zal ik dit hier plaatsen.

wallieM

Zit zelf dit topic met belangstelling te volgen.
Nu denk ik dat alle probleem gevallen hier genoemd met de handgeschakelde versnellingsbakken zijn?

Zijn er ook ervaringen wat het stotteren betreft met de automatische 7 versnellingsbak?

Waarom ik dit vraag. Omdat ik wel heel serieus hierover zit na te denken als mijn volgende auto.

Edwin

#159
zojuist bericht gehad van Unlimited Tuning:

"Het probleem is natuurlijk reeds bekend en we hebben hier inderdaad een oplossing voor.
Chiptuning zal een groot gedeelte van dit probleem, al dan niet helemaal, oplossen.
Hier zijn al genoeg resultaten van bekend.

Ik haal het volgende van onze website: “Bij de 1.2 TCE motor is het bij ons bekend dat deze in een hogere versnelling tussen de 1500 en 2000 toeren begint te "hikken". Dit ligt niet specifiek aan uw auto en het probleem is bekend bij de fabrikant. Helaas heeft de dealer er (nog) geen oplossing voor kunnen bieden. Wij kunnen het probleem van de 1.2 TCE hikkende motor wel voor u oplossen! Als u een tuning bij ons afneemt dan nemen we deze correctie automatisch mee tijdens de tuningssessie.’

Kosten van de tuning € 474,- Incl. btw en vermogenstesten.
Wanneer u vervolgens een review schrijft en ons de link doet toekomen dan krijgt u € 99,- geretourneerd"

Prima reactie maar het probleem vind ik altijd wel dat ik nu nog fabrieksgarantie heb. Eigenlijk zou je op kosten van de dealer en onder garantie te tuning uit moeten kunnen laten voeren.
Mijn dealer ging hier niet in mee.

Wat betreft de hand of automaat. Mijn auto is een handgeschakelde 6 bak.

Benjamin Renon

#160
Sorry als ik me ermee bemoei, maar als ik zo lees dat de ketting versprongen is en dat is aangepast het euvel verholpen is, dan is tuning toch helemaal niet nodig? Dan ga je mijnsinziens om het "probleem" heen en niet oplossen.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

gjcvro

Als de ketting inderdaad het probleem is, moeten ze beginnen in de fabriek met wat mensen of robotjes op te voeden..
Dat dat exemplarisch gebeurt is al vreemd, maar hier lees je veel te veel gevallen.

mark29

De fabriek van die kettingen, dat is het probleem.
Besef dat dit niet een renault probleem is, vele merken halen uit 1 frabriek die gammele kettingen, en allemaal lopen ze ermee te tobben nu.
Van renault rekken ze uit, maar ook van heel de vag groep, enz enz. Allemaal dezelfde toei.
Dit was vroeger niet zo, maar op de een of andere reden zijn er nu andere kettingen, en deze geven veel problemen.

gjcvro

Ik zou verwachten dat je dan wat meer km op de klok moet hebben?

Jacques

Ik heb het toen gezien op de opendag van AMT. De distributieketting is tegenwoordig een heel smal kettinkje en is bij 40.000 km al aan vervanging toe. Vroeger waren het dubbel rols kettingen op het formaat van een gewone fietsketting maar van veel betere kwaliteit. Dat ging 200.000 km mee. Als je bij ca. 100.000 de ketting wisselde bleef de slijtage van de tandwielen in de pas.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev