Advertenties

stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

mark

Deze klant woont vlak aan een 80 weg, dus heb ook haast geen 50 gereden.
Dus heb het ook niet kunnen merken.  ;)

Edwin

heb al even niets van me laten horen om mijn frustratie even te laten zakken. Gelukkig wordt het stotter probleem steeds meer naar buiten gebracht. Hopelijk gaat Renault iets meer actie ondernemen om de klant tevreden te stellen. Fijn om te horen dat er mogelijk een oorzaak is gevonden. De distributieketting. Ik zal het eens voorleggen bij mijn plaatselijke dealer.

Edwin

is er iemand die het stotteren vanuit de auto op kan nemen en op youtube kan zetten? wellicht komt er dan nog meer aandacht hiervoor.

gjcvro

Is het ook alleen de 130pk versie die het doet? (kon het zo snel niet vinden in dit topic).

Ik ben voor mezelf ook weer aan het zoeken naar een andere auto (ga weer van prive naar een leaseauto)
maar als het benzine wordt zal ik de Renault maar even overslaan.

De diesel is gelukkig niet veel veranderd ;-)

Jeroen2016

Nee, ik heb de 100 TCe . En deze stottert er ook lekker op los.
Gisteren was ik ergens in den lande en kwam voorbij een Renault dealer. Even naar binnen natuurlijk en probleem voorgelegd. Reactie verkoper: totaal niet mee bekend.....(alleen de Kadjar). Ik krijg de indruk dat Renault NL de dealers heeft geinformeerd om vooral niet te veel te zeggen over de kwestie.  (monteurs willen nog weleens wat zeggen in tegenstelling tot verkopers is mijn ervaring)
Ik heb nog geen actie verder ondernomen richting dealer aangezien ik even wacht op moment bandenwissel. Ik heb nl ook nog een probleem met het naar rechts trekken van de auto (trouwens nog een geval hierover gelezen die naar meerdere keren te zijn uitgelijnd probleem nog steeds heeft). Auto van mij is ook uitgelijnd. Maaar zoals gezegd wacht ik even aangezien ik de indruk heb dat het met de zomerbanden (17 inch) veel meer trok dan nu het geval is met de winterset (15 inch).

mark

Gevalletje stuurhoek sensor, en alle electronische troep calibreren?

Lisette

Onze dealer op de hoogte gebracht over het voorval met de distributieketting, ze vinden het een onwaarschijnlijk verhaal. Volgens de monteur rijdt een auto dan namelijk helemaal niet.

Weer contact opgenomen met die monteur die wij spraken, en de dealer waar hij werkt, of ze het verhaal aan onze dealer kunnen vertellen, dat willen ze graag. Dus onze eigen dealer weer verteld dat ze contact op kunnen nemen, en het uitgelegd kunnen krijgen. Ben benieuwd!

We kunnen, omdat er van onze kant juridische stappen worden ondernomen, niet zomaar naar een andere dealer helaas. Dus vandaar eerst op deze manier. Mocht onze dealer weigeren mee te werken, kunnen we wel naar een andere dealer.

Lisette

Ik ga het hele verhaal over het stotteren en de manier waarop Renault zich er vanaf maakt trouwens melden bij Radar.

Ons werd nu officieel ook gemeld dat het een rijeigenschap van de auto is, en wij degene zijn die dit niet als prettig ervaren. Maw, ons probleem...

Edwin

Lisette, wij hebben dezelfde officiele melding van Renault gehad. Groot gelijk om het te melden bij Radar. Ik ga dit ook doen. Goed idee.
Hoe kan je ook weer een foto plaatsen. Wil de brief van Renault erop zetten.

Lisette

Gewoon even de app downloaden van Radar, een foto of printscreen van de brief maken, en de rest wijst vanzelf. Ik heb de melding net gedaan!

Jeroen2016

Ik sluit aan. Zal ook een bericht sturen. (wellicht Kassa ook een idee)
Ik had trouwens Autoweek en Autovisie een bericht gestuurd 2 weken geleden of ze eens onderzoek wilden doen. Niets van beiden gehoord..... Mijn voorzichtige conclusie: beide autobladen zijn niet zo onafhankelijk als ze zeggen maar worden financieel "een beetje"ondersteund door de autofabrikanten.

Lisette

Ben benieuwd of ze er iets mee gaan doen!

Jeroen,het zou ook kunnen dat ze erg veel inzendingen krijgen. Ik dacht dat ze met nieuwe auto's testen wel altijd ook de negatieve eigenschappen wel echt benadrukken.

Jeroen2016

Ja klopt. Daar had ik zelf ook aan gedacht. Het kan natuurlijk nog dat er een reactie komt.

Edwin

Ben reuze benieuwd of we iets van Radar gaan horen!  :sturen:

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev