Advertenties


Megane cc 2001 1.6 16 V loopt slecht stationair op LPG

Gestart door variant, 7 december 2016, 12:52:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

variant

He guys ..

Ik heb een megane 1.6 16 V uit  2001 die  koud stationair niet lekker op LPG ronddraait , naarmate hij wat opwarmt gaat het beter , maar niet helemaal top ....
OP BENZINE LOOPT IE SUPER .....
lPG is de eurogas installatie met de twee stappenmotoren en een mengstuk in het luchtfilterhuis .

Wat heb ik al gecheckt .......?




Valt me op dat er twee verschillende merken penbobines zijn gemonteerd , dit geeft al aan dat er ooit problemen mee geweest zijn , wat ik op dit forum ook wel gelezen heb ...
Er zijn twee Beru,s fabrikagedatum 2009 geplaatst op cilinder 2 en 3 , cilinder 1 en 4 hebben Valeo,s die naar mijn idee nog de originele zijn ...
Als ik de sturing van de penbobine,s  per cilinder 1 voor 1 losneem en weer aansluit valt mij op dat de cilinders waar de valeo,s zijn gemontereerd het toerental iets zakt , en bij de Beru,s op 2 en 3 valt de motor uit.
Nu weet ik dat LPG een hogere ontsteekspanning nodig heeft , zit ik in de goede richting als ik zeg dat de Beru,s een sterkere vonk afgeven dan de Valeo,s ?
De bougies heb ik vervangen door een stel nieuwe van Bosch ,geschikt voor LPG , helaas was het probleem daar niet mee verholpen ...


Yorick

Geduld... Niet iedereen is even goed thuis in LPG.

mark

En de meeste monteurs zijn er niet zo fan van. (Zoals ik)
In het lpg systeem zitten 1 of 2 filtertjes, kan zijn dat deze verstopt zijn. Ik probeer altijd zo ver mogelijk bij zo'n lpg/ lpi systeem vandaan te blijven.  :D

mark29

Dat is zo n ouderwets systeem.
Verdamper reinigen, verder neem contact op met een gasinbouwer, van welke regio ben je?
Die nieuwe installaties zijn wel erg goed moet ik zeggen hoor.

Mastertje

#5
Leer anders LPG opnieuw in.Moet ik met de mijne ook af en toe doen.
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

variant

Het Lpg systeem functioneert goed , ben daar zelf goed in thuis .
Ik haal morgen het inlaatsysteem van de motor , wil alles uitsluiten voordat ik geld ga uitgeven aan zaken die ik niet nodig heb .....als ie op bedrijfstemperatuur is loopt ie goed stationair op lpg trouwens .


beetje jammer Mark , een monteur moet ten alle tijde geinteresseerd zijn , in welk brandstofsoort dan ook hahahaha...

mark


Mastertje

Voor het opnieuw inleren ben je geen geld aan kwijt, alleen een beetje tijd.
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

variant

Dat is iets wat zeldzaam is tegenwoordig , dan neem ik aan dat je daar zelf de mogelijkheden voor hebt .  Y

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Mastertje

heb  je geen gereedschap voor nodig, jij kan het ook!!!
Google maar eens.. vierkante stekker bij verdamper
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

variant

#12
Gevonden op problemcar !, kan nooit geen kwaad om even te doen ... Bedankt voor de tip mastertje ! _o_


BadEend

Controleer of de stappenmotoren nog goed werken, ze reinigen kan nooit kwaad.
1 zorgt voor het stationair toerental en de ander voor het mengsel onder het rijden.
Nadat je dit gedaan hebt de lpg installatie opnieuw inleren.
Het probleem bij de EAS lpg installatie is dat hij overschakelt na een bepaalde (te korte) tijd en niet bij een bepaalde kvs temperatuur.
Dit zorgt ervoor dat het lpg in eerste instantie niet volledig verdampt waardoor de motor niet goed loopt

Mastertje

zowel nadeel als voordeel. Ik rij oprit van mijn huis af en schakelt over op lpg. slaat af, gelijk terug naar benzine en terug lpg. Voordat ik op de weg ben draait hij op LPG.  Koelvloeistof nog lang niet op temperatuur.. Maar dat haal ik ook niet als ik op mijn werk ben.
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev