Advertenties


Megane Berlin valt uit bij stoplicht

Gestart door Herman Megane, 5 december 2016, 11:31:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Herman Megane

Ik hoop dat dit geen eerder gestelde vraag is...
Mijn megane 99' liep altijd super.
Jl krukassensor en v snaar vervangen....een week later valt de motor uit voor stoplicht....een uur later doven alle lichten....na 2 uur sleepwagen...een dag er na start hij gewoon weer.
Durf de weg nu niet meer op. Wil hem ivm kosten verkopen maar wil een ander niet duperen.
Iemand ervaring met dit euvel????
Graag advies

Lucas Hermans

Welkom op het forum !-!

Klinkt in mijn oren als een elektrisch probleem. Accu? Zekeringenkast? Ergens kortsluiting gemaakt?

Succes in ieder geval!



Herman Megane

Dank voor accepteren 😉

Nee, hij start gewoon weer, dynamo is het ook niet; alles gestart en acculampje ging niet aan..
Durf alleen niet te rijden 😂.
Diverse mensen zeggen; je moet gewoon gaan rijden...soms gebeurd het maar 1 keer....

Heb zoiets nog nooit gehad....


Yorick

Je dynamo kan volgens mij ook niet goed meer zijn hoor. Verbeter me als ik het verkeerd heb. En hoe viel de auto uit, nadat je de koppeling had ingetrapt?

Anders even uit laten lezen zoals Mark29 zou zeggen haha.

Herman Megane

Al sla je me dood....ik kan het me niet meer herrinneren.....weet alleen nog dat het geluid wegstierf en dacht; oh nee...niet op het Maastunnelplein!!! (Gruwelijk druk).
Even navraag bij medepassagier gedaan; wilde groen door...dus koppeling omhoog....

Yorick

Dan lijkt het toch echt een elektrische storing zoals Lucas zegt. Je kunt de zekeringen niet laten checken?

Lucas Hermans

In mijn vorige wagen, een 93'er Nissan Sunny, had ik een aftermarket 3e remlicht geïnstalleerd (dat was toen nog niet verplicht). Op een begeven moment had een marter daar de pluskabel van kapotgebeten, die kwam toen tegen de carrosserie en toen zeiden een aantal zekeringen pats. Had toen ook geen interieurverlichting meer. Daarom de suggestie om naar kapotte- zekeringen of kabels te zoeken. Kan van alles zijn.. Succes !-!

Herman Megane

Dank voor je reactie.....dat had ik ook van anderen gehoord....het kan van alles zijn....waardeloos

mark29

Heb je geen geoxideerde massakabel? Vaak moeilijk te zien door de omhulsel.
Klacht is dan gauw dat die steeds warmer word, en eenmaal warm te veel weerstand, kan de motor uitvallen en moeilijk starten.
Test het eens met een extra kabel van de accu naar carrosserie en een kabel van carrosserie naar de motor.
Moet je wel durfen te rijden weer......

mark29

Citaat van: Yorick op  5 december 2016, 19:58:00
Je dynamo kan volgens mij ook niet goed meer zijn hoor. Verbeter me als ik het verkeerd heb. En hoe viel de auto uit, nadat je de koppeling had ingetrapt?

Anders even uit laten lezen zoals Mark29 zou zeggen haha.



Hahahaha, moest wel lachen om dit.
Maar is vaak de stap die veel mensen overslaan en eerst 10 onzinnige dingen vervangen.

mark29

Bedrading bij zekeringkast is vaak ook een euvel, ook oxideren, trek er een keer hard aan en het breekt af.
Maar zo op het eerste oog zie je meestal niets.
Ik vermoed dat er ergens wat slechte bedrading zit.

Herman Megane


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev