Advertenties


Remblokken renault megane gran tour

Gestart door Frank35, 26 november 2016, 11:59:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Frank35

Hallo,

Ik zal me eerst netjes voorstellen.

Ik ben Frank Berents en woon in Nieuw Buinen (drenthe), wij hebben sinds kort een renault megane gran tour. En het bevalt tot nu toe erg goed. Ik lees graag mee, alleen heb ik nu een vraag.

Gisteren heb ik nieuwe winterbanden onder de megane gekregen. Hier werd mijn vrouw geattendeerd op het feit dat de remblokken voor en achter vernieuwd moeten worden. Nu heb ik al even gegoogled en nu is dat relatief makkelijk om te doen. Alleen ik heb ook een aantal offertes gekregen, variatie van 180 tot 230 euro. Remblokken vervangen. Nu ga ik het samen doen met mijn zwager dus moet het goed komen en wil dus mijn blokken zelf gaan bestellen.

Mijn Renault megane gran tour is van 14-01-05. Kunnen jullie mij vertellen welke rem blokken ik moet bestellen... En waar ik ze het beste kan bestellen?

Met vriendelijke groet,

Frank Berents

Yorick

Via mister-auto.nl kun je via je kenteken zo de remblokken opzoeken. Of bij de Brezan. Merk weet ik zo niet wat t beste is. Dat misschien ff googlen?

Frank35

Dank u voor uw reaktie,

Hier krijg ik ook weer meerdere blokken.... Of past dat altijd?


Yorick

Dat klopt, want meerdere merken worden aangeboden. Anders rijd je ff naar de Brezan.. Die pakken dan sowieso de goede voor je.

Of je geeft je kenteken ff door, misschien wil iemand die het weet hier dan een goed setje adviseren en de link plaatsen.

Frank35

Ja misschien kan ik dat beter doen, Brezan twijfelt hier namelijk over de remblokken achter.

Mijn kenteken is 61-RB-FL... Kan iemand mij de juiste blokken adviseren evt met link?

gr

Yorick

Komt vast goed.  !-!

Ik lees wel dat het verstandig is om direct ook je schijven mee te vervangen.
Citaat van: matthew op 24 april 2010, 00:05:39
idd het is beter om schijven en blokken tegelijk te vervangen.

En als er een geleiderpen vast zit dan blijft de rem plakken en wordt alles erg heet en de schijf dus blauw en blokken slijten super snel en worden hard,waardoor deze ook niet meer goed afremt.

Frank35

Deze waren nog goed volgens de auto monteurs...

Felix

Plaats eens een foto van de sticker die in de deurpost van het rechter portier zit. Aan de hand van die gegevens kan ik het juiste onderdeelnummer voor je opzoeken, dan kan je kijken of die overeen komen met onderdelen die je online besteld ;)

Frank35


Benjamin Renon

Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Felix

In plaats van imageshack adviseer ik http://photobucket.com/, bij imageshack verdwijnen de afbeeldingen op ten duur.


Frank35

Dacht dit te gaan bestellen indien het juiste dit is Felix.. Kun jij mij dit bevestigen of de juiste mij aan geven?

Waar dat maakt mij niks uit.


Felix

Ik kan aan de hand van die gegevens niet zien of het de juiste onderdelen zijn.
Wel heb ik de onderdeelnummer voor je opgezocht.

Remschijfset voor 7701207829
Remblokset voor 410608713R of 7701209444
Remschijfset achter 7701207898
Remblokset achter 440602466R

Frank35

Dank je wel felix...

welke moet ik bestellen voor de blokken voor. daar heb je 2 nummers heen gezet.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev