Advertenties


Achterruitverwarming Megane 2 Grandtour 1.6 2005

Gestart door MadBull, 16 november 2016, 11:54:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MadBull

Hallo,

sinds een tijdje werkt mijn achterruitverwarming niet meer. Als ik de schakelaar indruk, gaat het lampje wel branden. Ik hoor geen klik van het relais, maar dit hoorde ik ook niet toen hij nog wel functioneerde.

Heb de zekering onder de motorkap nagekeken en deze was goed. Toch maar even het relais nakijken. Weet iemand waar deze zit en hoe ik deze het beste kan testen?

Alvast bedankt!

mark

Trek de het stukje kabelboom tussen de klep en de auto eens los. Grote kans dat daar een kabelbreukje in zit. Dit is een kwaaltje van deze auto's

MadBull

Dat heb ik voorzichtig geprobeerd, zit allemaal erg strak. Kunnen die thules en de plastic bescherming er makkelijk af om de bedrading te controleren?
Het probleem is gekomen nadat de verwarming aan is gezet en niet meer handmatig uit is gezet.

Tedo

De kabel van de achterruitverwarming is de dikste in de tule. Die van het slot en/of de kentekenplaatverlichting gaan eerder stuk.
Ik denk eerder dat een relais wat gesoldeerd zit op de UCH defect is. Dit had ik ook bij mijn sedan, en heb ik nooit kunnen oplossen. Heb nog wel een reserve UCH van een Megane II 1.6 16V liggen die ik voor dat doel had gekocht, maar ben er niet aan toe gekomen en de auto is inmiddels verkocht.

MadBull

@Tedo
De UCH is degene in het interieur of onder de motorkap naast de accu? Ik had jouw topic al gelezen en begrepen dat je helaas nooit een oplossing hebt gevonden inderdaad. Ik las ook iets van dat de UCH opnieuw ingeleerd moet worden en je geen tweedehands kan gebruiken? :neen:

Tedo

Het is die onder de motorkap, en het was mijn plan het bewuste relais over te solderen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev