Advertenties


derde remlicht

Gestart door megane14, 14 november 2016, 19:24:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

megane14

Hoi ik wil mijn derde remlicht demonteren. Aan de binnenkant van de achterklep heb ik boven bovenste strip al weggehaald kijk nu in vier gaatjes waar klemmetjes in zitten moet ik deze wegdrukken.

dejogt

heb jij hier nog reacties op gehad??

mark

het remlichtje zit met 4 metalen clipjes vast, deze moet je met beleid ff met een schroevendraaier aan drukken, zodat je het remlicht er uit kan pakken.

dejogt

dank!, mocht hiervan uit lekkage ontstaan, weet jij dan hoe je dit moet oplossen?

mark

Ik werk bij de dealer, dan komt er gewoon een nieuw remlicht in.  ;) Je kunt het ook niet echt kitten, want als het lampje stuk is, zal het toch los moeten.

dejogt

Dank Mark,
Gezien jij bij de dealer werkt nog een vraag als het mag...
Ik heb lekkage in de achterbak, dus in de kunststof bak.
Heb een idee dat dit door de trekhaak komt...maar hoe moet ik dit aanpakken??

mark

#6
Als er een trekhaak onder zit, dan willen ze wel eens lekken waar de trekhaak de carrosserie in gaat achter de bumper. Dan is dat niet goed afgekit. Dan lekt het net boven de plastic "banden" bak naar beneden in de bak.

Het kan ook zijn dat het langs een dopje lekt boven het rubber van de achterklep. Het lekt dan via de hemelbekleding, en dan lekt het onder de plastic kappen bij de achterlichten.  Meestal kun je dan al wel voelen dat de bekleding er onder vochtig is.

Als het bij een estate bij het 3e remlicht lekt, dan valt het recht naar beneden op de vloer van de auto.

Dit kun je het beste controleren door de vloer bekleding er uit te halen, en iemand achterin laten zitten, en vervolgens de auto met een tuinslang of hoge druk nat te spuiten. Ff een flinke regenbui simuleren zeg maar.  Succes.  ;)

mark

Dus als alles verder droog is, kun je er wel vanuit gaan dat het via de koker waar de trekhaak gemonteerd zit naar binnen lekt.

dejogt

Mark, bedankt voor je reactie!
Ik denk ook dat dat het geval is, alle bekleding is nl. Droog.
Moet de hele bumper er nu af of is er nog een andere manier om het op te lossen?

mark

#9
Ja de hele bumper moet er af. Denk er wel aan dat er een paar torx schroefjes achter de hoeken van de bumper zitten achter de wielkuip.  ;) Met een beetje beleid en geduld moet je dat wel lukken.

dejogt

Mark, dank je wel voor je moeite!
Nog een laatste vraag, is voor het dichten een speciale kit nodig?

mark

hiervoor kun je siliconenkit gebruiken.
Volgensmij hebben we in de werkplaats ruitenkit, maar is ongeveer het zelfde.

dejogt

Bedankt voor je adviezen Mark !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev