Advertenties


geen donkere brom

Gestart door ruben, 30 september 2004, 09:08:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

ruben

beste mensen,

ik heb mijn middendemper ertussenuit gehaald en een enkele
Remus einddemper eraan geplakt en ook een luchtfilter geplaatst,
maar het geluid valt nog behoorlijk tegen.   ???

heeft iemand een idee wat voor aanpassingen ik nog kan proberen
om een mooi donker geluid te krijgen? Ik bedoel dan niet de uitlaat
van voor naar achteren vervangen, maar een kleinere aanpassing.

iemand een idee??

Tuned

met een 2.0 15 had jan een ontzettend mooi brom geluid  :o
met een 1.6 8v is dat moelijk te bereiken denk ik..  :-\


Wouter

Ik heb ook Remus einddemper en die moest ik wel een behoorlijke aantal kilometers inrijden. Ging hierna steeds meer geluid maken. :D
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Puppetmaster

Citaat van: Dave op 30 september 2004, 09:42:30
met een 2.0 15 had jan een ontzettend mooi brom geluid? :o
met een 1.6 8v is dat moelijk te bereiken denk ik..? :-\



Bitchje heeft een spaghetti spruitstuk, katvervanger, standaard middendemper en een OTTO einddemper. Reken maar dat daar een donker geluid uitkomt.  ;)
Sommige series Remus en Sebring hebben de neiging nogal "blikkerig" te klinken. Het weg halen van je middendemper heeft dan in principe geen zin, want die versterkt alleen het geluid.
Denk dat het gewoon de demper keuze is.

Tuned

moet ik nog horen puppet ;)

maar deze vgestelde vraag had de voorwaarde om geen komplete uitlaat lijn eronder te laten maken, meer de kleinere aanpassingen dan moet het toch "haast" niet gaan
ik heb ook een compleet systeem met katvervanger alleen een einddemper een een air box en mijn geluid is gewoon hard (112 dB)

;)

ruben

aha, okee.

denk dat het ook bij elke auto verschillend is.
vriend van mij heeft precies hetzelfde gedaan als ik.
maar die heeft opel corsa 1.2 model 2003.
en dat klinkt helemaal super joh, onwijs donder en krachtig.
dus ik had alle hoop op mijn meegaantje gevestigd, maar helaas.

Citaat van: Wouter op 30 september 2004, 09:44:46
Ik heb ook Remus einddemper en die moest ik wel een behoorlijke aantal kilometers inrijden. Ging hierna steeds meer geluid maken. :D

en over hoeveel km's praten we dan???

Tuned

maar licht het geluid dan ook niet aan de demper en eindstukken die je gebruikt?

moet je maar eens aan jan van heteren vragen zoals ik al zei die had op zijn 2.0 16 v een heel erg mooi donker geluid :D

Robert yellowDevil

Ik heb ook een einddemper van otto-racing en alleen een katvervanger ,

En volgens enkele vrienden van me is het geluid echt asociaal, vind het zelf wel een lekker brommetje.  ;D

Voor een katvervanger moet je ff een mailtje sturen naar EPS in Hoogezand, kost ? 125,- van volledig RVS op maat gemaakt voor je 1.6e 8V  :D (opsturen kost ong. ? 20,-)

Succes  :D

ruben

maarja, dan kom je de apk toch nie door???

dus moet je dat ding er weer tussen uit gooien.

heb geen beschikking over een brug

Michel Cijs

een 2.0 16v heeft idd een heel ander (zwaarder) uitlaatgeluid dan een 1.6e, ondanks dezelfde aanpassing......

toch heeft niels in zijn cabrio een dik donker geluid, met middendemper weg en enkel een andere einddemper. De kat heeft hij er nu weer gewoon onder......dus het ligt ook aan de einddemper

Mijn vorige remus duurde ong. 1 jaar voordat ie echt lekker klonk. Dus geeft het ff de tijd en anders als je echt meer wil moet je toch wat op maat laten maken bijv bij MCC van Laser

ruben

ok, bedankt.

wacht nog eerst even rustig af, anders toch maar eens aan een
katvervanger denken.


Robert yellowDevil

Tsja, dat is ook zo,

Maar ik heb zelf ook geen brug, maar je auto opkrikken en goed beveiligen met blokken onder de balken, is behelpen maar bij gebrek aan beter, het is ook maar 2x per jaar (eronderuit en er weer onder) of je zou wat met het apk/garage bedrijf kunnen regelen dat je van de bruk gebruik mag maken voordat hij naar de apk gaat.

Zelf heeft mijn garage houder te kennen gegeven dat hij het geen probleem vindt, want als hij de ?ne dag een steekproef heeft weet hij dat hij de volgende dag er geen heeft, dus. . . .

Maar heb zelf ook nog een poosje met de zelfde opstelling rondgereden en dat zonder katvervanger, en dat geluid was echt veel minder, t?s ook maar een 1.6-je, dus. . . .

succes.

ps een kat vervanger kost ongeveer net zo veel als een middendemper vervanger, dus kijk maar.

ruben

ik heb gewoon de middendemper ertussenuit gezaagd en
daarvoor in de plaats een stukje pijp gezet, dus dat was 15 euro.

denk dat een katvervanger duurder is  ;D

Robert yellowDevil

en klinkt 'tie nou lekker ?  ;D

ruben

hehehehe
nou, hier rijd ik alweer zo'n 3 maanden mee,

nee dus, niet echt geweldig geluid.

tis nie anders

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev