Advertenties


Gordelspanner aan gordel monteren? kom er niet uit > foto

Gestart door pimpel, 4 november 2016, 16:42:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

pimpel

Ben me stoelen aan het vervangen voor lederen stoelen.
Heb met pijn en moeite de oude bijrijderstoel er nu uit.
De bout waarmee de gordelspanner vast zat was dolgedraaid, hierdoor krijg ik dus de stoel niet eruit zonder de gehele gordel uit de auto te halen.
Gezien nu alles verrot is ga ik op de sloop kijken voor een nieuwe gordel

Nu zit op me nieuw stoel de gordelspanner al erop gemonteerd.
Mijn vraag is nu, hoe monteer ik de gordel aan deze spanner?

Vanaf waar moet ik iets demonteren om de boel aan elkaar te krijgen? snap er geen hol van haha

Dit is de nieuwe stoel, spanner zit er al op dus.




En zo ziet het bijvoorbeeld uit bij mijn andere stoel die nog verwisseld moet worden,
Gordel zit aan de spanner als 1 geheel lijkt het wel ?



Dus kortom, je monteert deze gordel..



hoe krijg je die aan de spanner vast?

Bedankt vast!


richard65

#1
Aan het einde van de gordel zit dat grijze kunstof gedeelte(foto 3) onder aan het smalle gedeelte zitten twee torxen.
Deze moet je eruit draaien dan kun je die twee plastic stukken van elkaar schuiven.
dan heb je een ijzergedeelte en daarin moet je ergens in het midden ongeveer een lipje wegdrukken dan kun je het jzer plaatje los van de spanner halen.
Nu kun je de gordel verder demonteren spanners hoeven er dus niet uit .

Succes

Foto 4 is gordel niet helemaal kompleet aan het einde van de gordel hoort dus dat metalen gedeelte te zitten.
En dat zie ik niet op de foto.

pimpel

#2
Citaat van: richard65 op  4 november 2016, 20:27:31
Aan het einde van de gordel zit dat grijze kunstof gedeelte(foto 3) onder aan het smalle gedeelte zitten twee torxen.
Deze moet je eruit draaien dan kun je die twee plastic stukken van elkaar schuiven.
dan heb je een ijzergedeelte en daarin moet je ergens in het midden ongeveer een lipje wegdrukken dan kun je het jzer plaatje los van de spanner halen.
Nu kun je de gordel verder demonteren spanners hoeven er dus niet uit .

Succes

Foto 4 is gordel niet helemaal kompleet aan het einde van de gordel hoort dus dat metalen gedeelte te zitten.
En dat zie ik niet op de foto.

Dank je wel voor je reactie
Je zegt dat op de laatste foto dat metalen gedeelte eraan hoort te zitten?

Wat ik apart vind, is als ik op internet zoek naar een autogordel voor een megane 2, dat alle fotos GEEN metaal dingetje aan het eind hebben,
hier nog een voorbeeld:



Dus dan zou het betekenen dat je het metaal op de een of andere manier hier op kan krijgen?
Maar aan de andere kant, dat kan ook niet, het metaal is namelijk gesloten ..

Ik heb een closeup foto gemaakt van dit metalen houdertje,
dit is hem:






Ik wordt er nog geen klap wijzer van,
iemand een idee wat er los moet op dit metalen ding om het stofje van de gordel ertussen te krijgen?


Edit:
Bijna alle gordels worden verkocht zonder dat metalen ding eraan.
Dan heb je er toch niets meer aan als je die clip nodig heb?

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/magazijn/merk/renault/model/megane/onderdeel/veiligheidsgordel-rechts-voor/

mark29

Voor de volgende keer. De gordeltulp hoeft niet los.
Draai de tulp om, ga met je vinger erover heen, die zwarte harige sticker zeg maar.
Dan voel je een gaatje, druk erin met schroevendraaier en de gordel komt los.
10 seconden werk.

richard65

#4
Laatste foto waar je met je duim zit dat kleine vierkantje in het midden dat kun je terug duwen en dan kun je het uit elkaar halen.

http://imageshack.com/a/img924/3343/gxufqq.jpg

Dit is mijn gordel met metalen plaatje.

pimpel

Citaat van: richard65 op  6 november 2016, 13:27:02
Laatste foto waar je met je duim zit dat kleine vierkantje in het midden dat kun je terug duwen en dan kun je het uit elkaar halen.

http://imageshack.com/a/img924/3343/gxufqq.jpg

Dit is mijn gordel met metalen plaatje.

Tnx Richard!
Dus kortom, op de sloop een gordel kopen zonder dat plaatje eraan heb ik helemaal niets aan?

richard65

#6
Als ik op jou foto drie kijk zit er ook een metalen plaat als verbinding van gordel aan gordel spanner dus lijkt mij dat hij eraan zit op de een of andere manier.
Moest bij mij erop zitten en zat dat ook dus een kwestie van het vierkantje terug drukken en de gordel was los van de spanner.
Hoe heb je hem los gemaakt van de stoel van je auto?
Weet niet welk type megane jij hebt maar ik heb een grandtour uit 2004 en heb via onderdelenlijn.nl de juiste gordel gevonden zie foto van maresiaparts.
Dus een simpel klusje was het voor mij je moet kijken of jou oude gordel met plaatje los kan krijgen zoals ik zei.
Gaat je gordel op een andere manier los van de spanner dan zul je hem ook op die manier weer vast moeten zetten.
Ik zie ook gordels zonder plaatje te koop maar ook die zitten op een manier vast en zul je moeten kijken op welke manier jou orginele gordels vastzitten aan de spanners.

mark29

Citaat van: mark29 op  6 november 2016, 12:55:53
Voor de volgende keer. De gordeltulp hoeft niet los.
Draai de tulp om, ga met je vinger erover heen, die zwarte harige sticker zeg maar.
Dan voel je een gaatje, druk erin met schroevendraaier en de gordel komt los.
10 seconden werk.


pimpel

Citaat van: mark29 op  6 november 2016, 23:27:51
Heb je hem gezien?

Jawel!
De bestuurderskant moet nog, en op dat metalen ding zit idd een knopje waarmee hij los komt van de gordel
Aan de gordel zit dan een ijzertje nog wat Richard goed had!

Dat bedoel je toch??!


Verder heb ik zojuist op ebay een complete set besteld van gordelspanner + gordel, zodat de boel op elkaar past
Ik heb zo'n vermoeden dat de stoelen net uit een ander bouwjaar komen waar de gordelspanner anders is dan die in mijn eigen megane waardoor de gordel dus niet eraan vast kan.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev