Advertenties

Bestuurdes stoel verder naar achter

Gestart door Nikk, 2 november 2016, 15:27:57

Vorige topic - Volgende topic

Nikk

Met mijn 1.92 zit ik eigenlijk net niet ver genoeg naar achter in de Megane. Hier merk je het verschil met de Laguna. Geeft verder niet, zit er aan te denken om de rails van de stoel een paar centimeter verder naar achter te monteren. Gaat vast lukken maar is hier toevallig ook ervaring mee?

Mvg, Nikk
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Dat word dan slijpen en lassen.
Kijk eens of een stoel op maat dan interessant voor je is.
Een scheel of een Recaro stoel, die koop je dan voor het leven zeg maar, die kan je daarna overzetten in de volgende auto.

Nikk

Mark,

Eerste geachte bij mij was om de rails verder naar achter te monteren danwel verlengen. Laatse is dan bestaande van de sloop en daar een stuk van aanlassen. Ben op reis dus kan nu niet kijken hoe het zit.

Andere stoel kan natuurlijk ook maar is niet plan A. 

Zat verder ook nog te denken om de klaptafeltjes die achterop de stoelen zitten over te zetten uit de Scenic. Eens kijken wat de mogelijkheden daarmee zijn als ik weer thuis ben

Tedo

Er een stuk aanlassen lijkt me wel te doen, maar is dit veilig bij een eventuele aanrijding?

Wel vreemd dat je niet goed zit, ik ben nog 3 cm langer, en had er nooit moeite mee in een Megane I (II en III).

Nikk

Lijkt me dat rail een stukje naar achter plaatsen moet kunnen en de beste optie is maar kan ik nu ff niet bekijken daar ik op reis ben.
Ik zal wel lange benen hebben, bij de Laguna prima maar kom in de Megane een paar centimeter te kort. Mijn rechterbeen hangt tegen de versnellingspook. Als de stoel iets verder naar achter kan en plaats een middenarmsteun dan zit ik waarschijnlijk zoals ik wil.

mark

Ik kan prima in m'n megane zitten, met m'n 1.95m.
Heb de stoel nog niet eens op de achterste stand staan.
Heb de stoel wel redelijk ver achterover gekanteld.

fitz

1,93m hier en ik zit prima met de stoel niet eens in de achterste stand. Is er niet iets anders aan de hand dat je stoel niet maximaal naar achteren gaat?
Een of andere belemmering....
Of je hebt bizar lange benen.

zapp

Zie je wel, het ligt toch aan je benen.
Die kun je tegenwoordig laten inkorten in het ziekenhuis  Y

Nikk

Ben voorlopig een paar weken niet in het land dus kan nu ff niks nakijken maar bedankt voor de feedback. Wellicht hangt ie ergens op of zo

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev