Advertenties


Megane scenic 16e diverse vragen

Gestart door knorde, 25 oktober 2016, 09:40:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

knorde

Sorry, nu wel als het goed is :)

Weet iemand overigens hoe die kabel heet die vervangen moet worden?
Ik wil dan even gaan rond bellen of iemand die heeft.

mark

Dat zal waarschijnlijk dealer werk worden.
Die kabeltjes zullen waarschijnlijk iets van 2 tientjes kosten. Is niet zo spannend.  ;)

Nikk

Als je nog wat meer zaken hebt keertje naar de sloop  rijden. Staan altijd wel een paar Scenic's. Gelijk een zekering kast leeghalen. 
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

knorde

Weten jullie ook hoe die kabels heten of kun je er beter mee naar de dealer rijden om aan te wijzen?
Ze zitten hier namelijk niet in het dorp en ik vermoed dat ze ze moeten bestellen.
Of zouden ze dit soort dingen op voorraad hebben?

Waarom moet ik trouwens de zekeringskast leeghalen op de sloop haha?
Of heeft de scenic aparte zekeringen?

Nikk

Zekeringen mee kan gewoon geen kwaad. afgelopen week met de raambediening aan het klooien en twee zekeringen doorgebrand. Die heb je dan.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

RobScénic

En als je dan toch bezig bent: de lampjes achter in het dashboard (tellerpaneel) zijn ook nooit verkeerd om mee te nemen.
Je kachelweerstand is niet defect als je ventilatorsnelheid gewoon te regelen is. Deze hoef je dan ook niet te vervangen. Blijft alleen het getik, dat is vaak een kwestie van schoonmaken.
Eventueel een beetje WD40 op het ventilatorasje.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

knorde

Ja die zou ik graag zelf vervangen (de lampjes achter de teller) maar ik weet niet of dan het stuur eraf moet enzo.
Dat vind ik net te ver gaan :)
Of is het redelijkerwijs simpel om die lampjes te vervangen?

RobScénic

De Megane en Scenic zijn zowat de meest simpele auto's voor dit klusje. Speakerroosters er af, daar vind je 2 schroefjes. Deze losmaken, en dan trek je de hele bovenkant van het dashboard met wat gepast geweld naar je toe. Dan kun je zo het klokje en het tellerpaneel losmaken.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

mark

Idd met 10 minuutjes werk kun je bij het teller cluster komen.  !-!

Nikk

Bij de Scenic van de vrouw heb ik de lampjes tijdsweergave / temperatuurmeter wel eens vervangen. Inderdaad twee schroefjes onder de speakerroosters. Gaat jou ook zo lukken Knorde
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

knorde

Ik ben bij de sloop geweest en heb daar een nieuwe kabel opgehaald.
Alles werkt weer zoals het moet (met grote dank aan dit forum)!
Ook gelijk alle lampjes vervangen waardoor alles tip top in orde is.

De lampjes van de teller vind ik best eng om te doen en ik twijfel nog of ik dat bij mijn garage laat doen of dat ik dat zelf doe.
Want ik begrijp dat het hele dashboard eraf moet?
Moet je die eruit schuiven of echt omhoog trekken (zit dat nog gelijmd of zo)?

Blijft nog over het getik van de blazer.
Hoe kan ik het beste daarbij komen om hem eventueel schoon te maken?

Ook nog een ander vraagje, ik heb nog een dichte fles koelvloeistof van mijn vorige auto.
Deze haalde ik altijd bij de action (blauwe kleur vleoistof).
Kan ik dit ook gewoon bij deze auto gebruiken of moet hier een andere in?

mark

Alleen de bovenkant hoeft los. Dat zit met een paar torx 20 schroefjes vast. Dit zit verder gewoon vast geklikt als het ware. Als je de schroefjes los hebt, moet je ff een rukje aan de bovenkant geven, en dan heb je het los. Het stelt niks voor, dat is ruim aangehouden 10 minuutjes werk. Dan zit het clustertje nog met torx 20 schroefjes vast. Het stelt echt niks voor.  !-!

knorde

#27
Ok, je hebt me overtuigt!
Ik ga het gewoon zelf proberen al heb ik daar vandaag geen tijd voor ivm familiedag :)
Ik ga dat morgen of maandag proberen haha!
Kun je die speaker roosters er trouwens zo uitwippen (zonder ze te slopen)?

Weet iemand ook hoe ik bij die blazer kom om hem schoon te maken ivm het tikkende geluid?
We komen steeds een stapje verder haha, uiteraard dankzij jullie :)

EDIT

Aangezien de familiedag vanmiddag pas is heb ik toch de stoute schoenen aangetrokken en het is idd nog veel simpeler dan ik dacht.
Letterlijk 2 schroefjes van het dashboard en 3 schroefjes van de teller en alles is makkelijk vervangbaar dmv fittingen eruit draaien.
Zo even een paar lampjes halen en dat is dan ook weer opgelost.
Ik had het nooit gedurfd zonder jullie advies :)

Tips voor de blazer blijven nog welkom maar ik ben al zo enorm blij met alle opgeloste zaken!

EDIT 2

Er komt nog een vraagje bij (sorry hoor haha!).
Dat blaasgat van de passagier (helemaal rechts zeg maar) daar zit een draaiknopje naast om hem aan en uit te zetten.
Deze is veel te licht waardoor deze automatisch weer naar beneden gaat zodra er een beetje druk (kwa wind) op komt.
Weet iemand wat dat kan zijn?

EDIT 3

Even wat dingen verwijdert maar ik kom er nog niet bij.
Wel heb ik een filmpje ervan gemaakt zodat jullie kunnen horen wat het geluid is.
Het geluid wordt harder en zachter naarmate ik de stand wijzig van de snelheid van de blazer.
Het geluid klinkt in het echt wat (beetje geluid dat er een blaadje in zit) maar dat hoor je slecht op de opname.
Het filmpje is gefilmd met de blazer op stand 4.
www.kene.nl/renault.mp4

mark

#28
Mooi dat het gelukt is

RobScénic

Ow ja, je hebt een Scenic. Dan zit je kachelventilator aan bijrijderszijde onder het dashboard. Even er onder kijken en je ziet hem zitten. (kan zijn dat er nog iets van isolatie voorhangt) Dan 1 torx schroefje er uit draaien, en de ventilator zelf is een bajonetsluiting. Dus een beetje verdraaien en je pakt hem er zo onderuit. Wederom een simpel werkje!
Je hebt wel de juiste auto uitgekozen voor wat gebreken. De Scenic steekt echt belachelijk simpel in elkaar...
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev