Advertenties


bandensensor LV

Gestart door Colinda, 19 oktober 2016, 09:20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Colinda

Eens kijken of iemand hier een antwoord op weet.
Wat is het geval :
In April nieuwe voorwielen op mijn auto gezet.
Nu loopt LV heel minimaal leeg...inmiddels 2x moeten bijvullen.....kan dit zelf niet moet er speciaal voor naar de bandenboer ABC waar ze erop gezet zijn.
Op 1 of andere manier pakt de band zeg maar niet de lucht bij de tankstation als ik hem zelf wil oppompen ( helft van de lucht vliegt erlangs )......komt dat de kop van de luchtpistool niet ver genoeg over mijn ventiel heen komt  :?
Ik weet niet of mijn sensoren werken en om dit uit te zoeken zou me dit rond de 100 euro kosten bij de dealer.
LV doet hij het volgens mij dus niet want als de band sok is krijg ik geen melding.....alle wielen blijven zwart in mijn scherm.
Tijdens de check op een lekkage van mijn band werd er geroepen dat er kleine luchtbellen uit het ventiel komen maar ABC weet niet zeker of de ventiel  of sensor lek was en om dit te checken zijn er kosten a 70 euro.
Volgens hun had het ventiel alleen vervangen geen zin omdat ik dan constant een storing zou zien in mijn scherm.

Oftewel : ik weet het ff niet meer  l-

Ik heb de auto sinds eind februari en weet dus absoluut niet of de sensoren werken

Wat zou eventueel een sensor kosten ???

mark29

Rubberen ventielen erin en de boel eruit programmeren.
In 1 klap van het gedoe af.

MarcN

Inderdaad normale ventielen erin en het controlesysteem laten uitschakelen dan ben je van al het gezeur af en kun je normaal je banden oppompen.

Als er nu 1 sensor defect is dan is de kans groot dat de andere binnenkort ook volgen. Het batterijtje wat erin zit is volgens mij niet vervangbaar.
Een nieuwe sensor moet ook weer ingeprogrammeerd worden dus dat is een duur geintje. Ik heb hetzelfde probleem gehad en ben toen overgegaan op normale ventielen.

In het begin eerst nog een tijdje met foutmelding rondgereden omdat verschillende mensen riepen dat het controlesysteem niet uit te schakelen was 8)7
Als er dus iemand roept dat het niet kan dan moet je heel snel naar de volgende die wel weet waar hij mee bezig is ;)

Colinda

Dan natuurlijk mijn vervolgvraag :

wat kost het uitzetten van het systeem  ( men weet nu nog niet eens of het systeem aanstaat notabene )
en kan iemand dit met de clip doen of moet ik naar de renaultdealer ??

mark29

Iemand met een clip ja, of een iemand met een clip bij de dealer.

mark29

Owja de kosten paar tientjes denk ik. Minuut of 20 werk zullen ze hebben.

Tedo

Zonde van het systeem om het uit te laten schakelen. Ik heb er jaren met tevredenheid mee gereden, met twee sets banden voor twee Megane II's (dus 16 sensoren). Die waren ook zelf op te pompen, maar ik heb wel een keer een gebroken ventiel gehad.

Een nieuwe sensor kost bij de dealer rond de € 35,-, maar op het www veel minder. Een gebruikte kan ook, die hoeft dan alleen te worden ingelezen (en niet ook nog worden ingeleerd).

Als je bij spanningverlies of toename geen melding krijgt, is de sensor defect. Omdat je aangeeft dat de band ook langzaam leegloopt, vermoed ik dat het ventiel lekt.

Ik zou op zoek gaan naar een goed gebruikt ventiel, en dat laten plaatsen en inlezen.

MarcN

Citaat van: Colinda op 19 oktober 2016, 14:34:52
men weet nu nog niet eens of het systeem aanstaat notabene
Als alle wielen missen op je dashboard dan lijkt het alsof ze alle 4 niet meer werken. Bij uitschakelen van het systeem worden alle wielen weer weergegeven.

De opties zijn dus nieuwe sensoren en die laten inlezen of rubberen ventielen en het systeem laten uitschakelen. Qua montagekosten zal het niet veel schelen alleen de prijs van de sensoren zal het iets duurder maken (maar zoals Tedo al zegt via internet wel voor een redelijke prijs te vinden, bij de dealer betaal je vast de hoofdprijs).

Persoonlijk vond ik de sensoren weinig toevoeging geven, maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk Y

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev