Advertenties


cpv

Gestart door Fluppie, 17 oktober 2016, 13:15:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Fluppie

cpv
Hi,
doe gister de deuren op slot via de afstandbediening met geen mogelijkheid de bestuurders kant meer open te krijgen.De passagierskant en de kofferdeksel werken wel dus moest via de passagierskant me deur open maken met de sleutel krijg ik ook de deur niet open.
ben bij de renault garage geweest die zeggen na onderzoek € 62,00 dat het slotmechanisme kapot is kosten €355,00
Nu denk ik er over na om de boel te verwijderen en zo,n universeel set te kopen zou dit gaan in de megane ?

martijndelaat

Op de sloop een deurslot kopen. Past altijd meteen. Van een coupe heb ik de deur sloten nog wel liggen.

Jacques

Je bestaande slot (of het slot van de sloop) even smeren met ruipolie of grafiet en een paar keer open en dicht laten doen. Ik heb al een paar keer een slechtgaand slot weer aan de praat gekregen en dan niet voor een week maar gewoon voor heel lang.
Ik zou ook eerst even kijken of je het bestaande CV systeem weer helemaal werkend kunt krijgen voor je het gaat vervangen door een aftermarket type.

RobScénic

Als ik het zo lees werkt de CV goed, echter is het slotmotortje in het bestuurdersportier defect. Op de sloop een andere halen.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Fluppie

Bedankt voor de antwoorden heb via een kennis (die heeft een vriend werken op een sloperij)
contact gezocht en die heeft er 1 liggen moet alleen ff kijken of die 1 of 2 stekkers heeft.
Die hij heeft liggen is er 1 met 1 stekker en 2 draden misschien geluk bij een ongeluk zullen we maar denken.

Fluppie

Citaat van: RobScénic op 18 oktober 2016, 06:22:30
Als ik het zo lees werkt de CV goed, echter is het slotmotortje in het bestuurdersportier defect. Op de sloop een andere halen.

Ik heb hem binnen maar moet ik de hele bekledingsplaat verwijderen of alleen het gedeelte wat je op kan klappen ?

RobScénic

Het mechanisme zit in de deur, dus je moet de hele deurbekleding verwijderen
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Fluppie

Zo deurtje gaat weer open en dicht hoe die monteur er bij kwam dat het slot kapot was geen id.
Het staafje wat verbonden is met de deurgreep was er uit nu niet bepaald de makkelijkste plek om bij te komen
maar goed na een half uur pielen zat hij weer vast. In ieder geval € 355,00 uitgespaard en dat mag zich dan een dealer noemen?

Tedo

Fijn dat het geregeld is! En ja; de meeste dealers doen niet aan het repareren van onderdelen. Al helemaal niet als het priegelwerk is. Daar geldt; is het defect, dan vervangen we het voor nieuw. En dan complete onderdelen (dus geen los veertje, boutje of rubbertje). Leasemaatschappijen accepteren dat, maar als privé rijder (met een oudere auto) is dat niet te doen.

Fluppie

Pffffffffffffff kan weer opnieuw de hele boel uit elkaar gaan halen doe het raam naar beneden
en plop staafje weer los.Denk dat er toch iets niet lekker zit met het raam Ook een vreemde constructie
het staafje is verbonden met de deurgreep die steek je in het gaatje en dan is het de bedoeling dat je hem vast zet met een boutje. Echter zit dit achter een stuk metaal met geen mogelijkheid bij te komen met je hand.

Fluppie

Na lang zoeken eindelijk hier gevonden hoe het werkt.
Met dank aan Dirk kuipers

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev