Advertenties


Carterventilatie

Gestart door Verstappen1987, 1 oktober 2016, 10:59:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Verstappen1987

Mij 1.5 dci megane verbruikt momenteel extreem veel olie (top peil naar min peilstok na 400km) en voor dat ik de hoge kosten ga duiken wil ik eerst een aantal dingen uitsluiten.

Nu heb ik heb gelezen dat het handig is om de carter ventilatie na te lopen maar heb geen flauw idee waar ik deze op mijn motor kan vinden. Van uitgaande dat deze verstopt zou zijn, is dit zelf te doen pf iets wat beter uit besteed kan worden aan een garage?
----
Renault Megane 1.5 dCi Grand Tour 2004

A110

Ik weet niet wat de kilometerstand is. Maar denk eerder een probleem met de lagers, drijfstan of krukaslagers. Of een versleten turbo waardoor de olie gelijk de uitlaat in gaat. De carterventilatie zit meestal in het kleppendeksel verwerkt.
Het zou mij niet verbazen dat het slijtage is van de motor.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Verstappen1987

Ja slijtage aan een van de motor ondelen is omwille van de km stand ( 280000+) ook iets waar ik al vaker aan gedacht heb. Had hoop dat het misschien op te lossen was door carter ventilatie schoon te maken, ,aar als deze in de motor verwerkt zit laat ik het achterwege.

Helaas heeft de auto al veel km's gemaakt en is gekocht voor een klein bedrag (is een ex-lease geweest en heeft een tiental eigenaren gehad) dus sleutelen aan de motor of turbo is wat mij betreft economisch total-loss.

Wordt nog even door rijden tot hij opgeeft.  8)7
----
Renault Megane 1.5 dCi Grand Tour 2004

mark

Schroef er even een turboslang af, als deze versmeerd is met olie van binnen weet je genoeg.  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev