Advertenties


verlagen van mn achterkant

Gestart door crazyman, 30 juli 2005, 14:01:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

crazyman

Weet iemand hier misschien hoe ik de achterkant van mn megane coupe fase1 kan verlagen?
Ik heb net al even gekeken op ht forum maar kwam er niet echt uit. Wel dat de torsie-assen anders afgesteld moeten worden maar ik heb geen idee hoe k dat kan doen.

Andy

MCC sport uit Veghel
die mensen hebben daar veel ervaring in.

crazyman

jah dan moet ik hem wegbrengen..
maar als ik er nou achter kan komen hoe ik het zelf kan doen ben ik stukken goedkoper uit ;)
en k ben mn auto niet even kwijt...

Andy

je kunt er op wachten met dat verlagen, duurt echt niet lang en je weet gelijk dat het goed gebeurt.
Ik zou er mezelf niet aan wagen, want je moet toch wat ervaring hebben om het goed te kunnen doen.

Remco v.K.

hoe ik het gedaan heb:

- auto op de brug (4 koloms met 2e hefbrug in de oprijplaten) en omhoog met de auto
- achterwielen verwijderd.
- achteras van de schokbrekers los gemaakt.
- kapjes torsie as eraf.
- super kruip olie op de torsie as gespoten  :D
- wachten  ::)
- bout met speciaal gereedschap op de torsie as gezet om los te draaien/slaan
- assen los, achterbrug vast aan schokbrekers.
- assen draaien totdat deze weer in de achterbrug geplaatst konden worden
- assen vastdraaien/slaan
- achterwielen erop
- brug laten zakken en kijken hoe het staat.  :o
- kapjes op de torsie as zetten.

Done!  ;D

Klinkt allemaal heel simpel, i know... eer dat we het uitgevogeld hadden. Bij het eruit halen van de assen moet je zowieso even oppassen. In het midden van de achterbrug zit een blok waar de assen in zitten. Let erop dat dit geenzins verschuift of uit elkaar valt.

Zo op de oprit zou ik het niet doen, een hefbrug zou ik echt wel gebruiken. Succes  :D

Remco v.K.

#5
oeps...  ;)

Uiteraard hebben we het aantal tandjes links en rechts achter geteld. Tevens hebben we middels het 'meten is weten' principe vanuit diverse punten gemeten en bleken links en rechts hetzelfde. De uitlijning en meting is gedaan met apparatuur welke ook gebruikt wordt voor schade herstel, zit denk ik wel goed  ;D

Misschien wel niet de mooiste oplossing, maar effectief  :D

crazyman

oke
aangezien ik geen brug heb moet k dan toch maar ffies langs de dealer ;)

tnx anyway  :D 8)

MB82

Hij heeft immers al de halve club verlaagd ;D

crazyman

k kom uit almere...
mcc zit in veghel geloof ik toch...
opzich niet echt in de buurt dus.. maar ik kan natuurlijk wel ff informeren wat het kost ;)

bas1984

Citaat van: Remko de W. op  1 augustus 2005, 23:06:37
220 euro , als je lid bent vd club... ;D

dit is voor met veren en achter de torsie...

220 euro....

hoeveel word ie dan verlaagd?

neem aan met alleen veren maar iets van 3 cm?

en wat kost het dan met schokbrekers zodat je 4 cm kan verlagen? en achter dan de torsie?

mzzl bas

Stefan

zie de site van MCC of onder het kopje clubsponsors
daar staan allerlei prijzen vermeld.
Je kan natuurlijk ook gewoon ff bellen ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

MB82

Met de intraxx veren van MCC gaat de neus 4cm naar beneden. Bij mijn 1.6e dan ;D

Stefan

Citaat van: Remko de W. op  4 augustus 2005, 22:24:06
Ik schrok al,dacht dat ie het aan mij vroeg... ;)

ik dacht, laat ik remko eens een handje helpen.......... ;D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ids

Mijn vraag valt ook onder dit onderwerp daarom zet ik hem even hier.

Kun je de verlaging van je achteras dmv de torsieas te verstellen ook in verschillende hoogtes verlagen? Ik had begrepen dat je verlaagd dmv "klikjes" Hij staat bij mij nu echt op ultiem laag maar omdat de verlaging voor  ( met veren ) een stukje hoger staat wil ik achter ook graag op die hoogte zetten! Kan dit dan dus middels de toriseas iets hoger te zetten of kan ik dat wel vergeten ;)

Ja ik weet dat het misschien minder mooi is maar handelbaarheid is voor mij ook erg belangerijk en ik kan dus wel middels een schroefveer voor lager zetten maar dan kom ik nergens meer overheen en dat gaat mij te ver vandaar.

Grtsss

ids

Mooi  :D   Ik bedoel ook niet echt klikjes het zizjn tandjes ofzo toch?   Zal vrijdag even aan de dealer vragen of die dat varkentje even kunnen wassen ;)   

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev