Advertenties


electrisch probleem

Gestart door maurits, 27 augustus 2016, 16:48:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maurits

Hallo, Ik hoop dat er hier iemand is die me op weg kan helpen.

Ik heb een Mégane-I hatchback 16V16 en ik kan hem niet meer opgestart krijgen.
Startmotor doet het prima, maar de start onderbreker (immo) laat het niet toe. De indicator (rond rood LEDje) doet niets.
Maar de centrale deur vergrendeling, richting aanwijzers (en alarm lichten) en zelfs de binnen verlichten doen het ook niet.
Normale verlichting en radio doen het wel.
Ik wil natuurlijk zo min mogelijk iets aan zetten anders is straks mn accu helemaal leeg, dan kan ik helemaal niets meer.

Het lijkt me dat er iets gemeenschappelijks defect is gegaan. De zekeringen in het kastje naast het stuur zijn goed.
Ik heb al gekeken naar de massa aansluitingen, maar ik kan er maar 3 vinden: 1 bij de accu en 1 bij de motor in de buurt van de stappenmotor (gasklephuis) en 1 helemaal rechts voor (passagiers zijde). ik heb ze los gehaald en evt. oxidatie weg geschuurd. Het zag er niet slecht uit en dat bleek ook niet de oorzaak te zijn.

Heeft iemand misschien een idee, wat ik nog zou kunnen checken?
Alvast bedankt!

hanz

heb onlangs een soortgelijk probleem gehad, toen bleek het te liggen in oxidatie van de zekeringkast bij de accu
je hebt wel stroom binnen in?

maurits

Sorry, ik reageer wel erg laat...

bedankt voor je reactie, ik had het al vrij snel daarna opgelost.
Het was een defecte zekering in de IMMO zelf. Heb het pas kunnen ontdekken nadat ik het ding er onderuit had gehaald om het te vervangen.

Groet Maurits.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev