Advertenties


renault megane II 2003 panoramadak werkt niet .technische storing

Gestart door butterfly-7, 9 augustus 2016, 15:58:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

butterfly-7

Hallo ik heb vanaf februari een renault megane 2.0 16v 2003 aangeschaft,en was al bekend met de storing op het panodak.

Ondertussen heb ik de fusebox volledig nagekeken zekeringen vervangen,ook de grote eronder gecheckt en alles met conact vloeistof schoongemaakt.

De 12volt 40 a boven de zekeringen binnenin de auto heb ik ook vervangen.mijn knipperlicht rechts doet het niet ondanks de zekering is vervangen en nieuw rood lampje is ingezet.


Nu is mijn vraag wie weet waar de storing voor het dak kan zitten,en waar zitten de relais,ik zou mijn god :? niet weten welke het dak aanstuurt.

De zekeringen zijn goed.

Ik heb ook de geleiders besteld en binnen gekregen,maar wil eerst proberen het technische te vinden.


Hoor het graag van je....zou top !-! zijn als ik met mijn dakkie open kan rijden !!


butterfly-7

Iemand enig idee wat het kan zijn.er staat spanning op de draaiknop.alle zekeringen zijn gecheckt.

Moet toch te maken zijn ??? please weet iemand iets ...mijn dan is groot.....ben al twee maanden aan het zoeken zonder resultaat.


thanks......ps mocht je een monteur zijn en in de buurt van eindhoven wonen en je kunt het repareren hoor ik het graag...


mark29

Die knipperlichtfitting, die hebben contactpuntjes die contact maken met de koplamp, deze branden nogal eens in.
Kijk of je er iets aan ziet, zo niet, vervang ze toch maar, die fittingen zijn niet duur, maar gaan wel vaak kapot bij dit type auto.


Die panorama dak, heb ik na die jaren op het werk nooit veel mee hoeven doen behalve een hoop geleiders vervangen.
De knop ingedrukt houden voor een minuut en dan bedienen werkt die dan?
Is er al iemand geweest met een clip die kan kijken of de andere functies wel werken?

Er was een methode om hem opnieuw in te leren, maar weet niet meer hoe, misschien met even googlen dan er weer op te komen is.

Ik durf het zo niet te zeggen verder.

butterfly-7

#3
Dankjewel Mark, ja de fitting ga ik nogmaals nakijken morgen,maar heb er al twee lampjes in gedaan(geprobeerd nieuwe),en zekering vervangen.

Panoramadak heb ik geleiders,denk je dat als ik deze erop zet hij het misschien in een keer doet?

Ik kan het dak met hulp vanaf boven optillen en ze vervangen.

Er zit bovenop ook heel wat bedrading daar kan ik bij,en zie dat alles goed vast zit,maargoed hoe weet je of iets defect is.

Zat te denken om toch bij maar bij   ali...express een uitlees aparaat te bestellen.hopelijk geeft deze iets aan.

Ik ga kijken wat betreft het inleren via google..thanks voor de info  !-!


mark29

Van die knipperlicht, die lampjes zijn het probleem niet, die fitting waar je het lampje inzet, die maakt slecht contact met de koplamp unit. Vaak als je eraan wiebelt doet die het weer even.

mark29

Dat dak, waarom ga je niet naar een dealer, die kunnen zo zien waar het probleem zit, zul je misschien wel een paar tientjes moeten aftikken, maar dan ben je van het gedoe af.

butterfly-7

Ja ben het ook zat nu.ga morgen naar de Renault dealer.

Thanks voor de info.


butterfly-7

Mijn dakkie is gemaakt,wil het toch even vertellen echt niet te geloven er zat gewoon geen motor in.

Heb de vorige eigenaar nog gemaild met de mededeling bedankt voor het melden,maar hij gaf aan hij er nooit naar gekeken had. 8)7

Zo zie je maar,je moet alles afgaan,mijn buurman kwam er pardoes achter toen hij de binnen bekleding weg trok achter,daar hing een stekker los.
Wij zoeken naar de ingang maar niks te vinden.totdat we het plaatje vonden waaraan het motortje had vastgezeten.

heb bij van de Laar in gemert een gevonden en gemonteerd.ook de geleiders vervangen en de boel schoon gemaakt.

Moest wel goed afgesteld worden,want ging verkeerd open maar met hulp is dat gelukt.

Ben nu superblij,echt kicke zeker waarneer hij ook automatisch afsluit bij twee keer klikken op de sleutel  :P

mark29

Hahahaha wat grappig.
Kun je maanden mee zoet zijn, met inlezen om ineens te ontdekken dat die ontbreekt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev