Advertenties


koppakking kapot?

Gestart door deWess, 28 juli 2005, 23:25:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

deWess

hoi ik heb een probleem en dat is het volgende:

als ik mijn auto stationair laat lopen dan loopt de temperatuurmeter omhoog zo hoog dat normaal de ventilator aanslaat maar dat doet ie niet. (ofja niet altijd)
ik heb het ook al eens gehad tijdens het rijden en dat is helemaal raar de temperatuur liep toen ook heel hoog op (1 x tot aan het lampje toe)
ik ben toen naar de garage gereden ze hebben koelvloeistof bijgevuld en ze dachten dat het de sensor was.
ben nu 2 weken verder en het probleem is er opnieuw. nu zag ik (met koude motor) dat mijn reservoir voor koelvloeistof bijna leeg was.
wat kan dit zijn?

is dit de koppakking die kapot is?

wat zou zoiets ongeveer kunnen kosten

ik heb een megane coupe 2.0 8v

Meganez

Koppakking kapot, zo erg, zou je minimaal heel veel lichtgrijze rook uit je uitlaat moeten zien komen en dan zou die ook nie zo lekker meer rijden..

Al aan lekkage gedacht.?.?.?.?.?.

Thijs_th

met koppakking kapot zou je schilvertjes in je koelvloeistof-tank moeten hebben en wat waterachtig substantie op je oliepijlstok

Ferdi

ik denk eigenlijk zeker dat dit de koppakking is... heb hetzelfde probleem gehad met mijn koelvloeistof.. das een duur grapje trouwens.. ik was er toen rond de 900 euro voor kwijt....  >:(

Patrick

Ik zou eerst eens kijken of er geen kekkage inzit,
als er geen koelvloeistof in zit gaat de ventilator ook niet draaien.

Megane16v

Ik heb zo'n zelfde soort iets gehad.......bleek bij mij een kapotte kleppendekselpakking te zijn......(2.0 16v)

Megane16v

Citaat van: Remko de W. op 30 juli 2005, 07:38:30
Citaat van: Megane16v op 29 juli 2005, 21:19:15
Ik heb zo'n zelfde soort iets gehad.......bleek bij mij een kapotte kleppendekselpakking te zijn......(2.0 16v)

kapotte kleppendekselpakking geeft (alleen maar) olie lekkage,
en geen verhoogde koelvloeistof temperatuur.. :-X

Door de lekkage is de olie bij mijn bougies gekomen waardoor de auto niet echt lekker ging lopen...waarschijnlijk hierdoor ook hogere temperaturen gekregen.....

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev