Advertenties


Koelfan voor de motor slaat niet in

Gestart door cabeco, 18 juli 2016, 22:06:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cabeco

Vorige week is de onze Megane gestrand met een overhitte motor omdat volgens de ANWB de koelventilator niet inslaat. Ik heb de sensor die in de cilinderkop zit vervangen, voor een nieuwe, dit is er een met een 3 polige stekker.
Ik heb uitgezocht bij de Renault Dealer dat er in dit type maar een sensor zit deze geeft dus temperatuur door op het dashboard en zou het relais moeten aansturen die de fan laat inslaan...
Nu is de vraag waar zit dit relais ? boven de linkerkoplamp zitten 3 relais en ik krijg de indruk dat geen van deze 3 er iets mee te maken hebben. Dan heb ik gezien dat er nog een relais binnen bij de zekeringkast zit links voor
Mocht ik namelijk weten of het relais stuk is dan kan ik dit eenvoudig vervangen anders wil ik een nieuwe draad trekken naar dit relais... maar ja moet ik wel weten waar deze zit...
Ik hoop erg dat iemand toevallig dit fenomeen kent

Ps ik heb de koelfan al laten draaien door hem door te verbinden dus die doet het....

Jacques

Welk type motor heb je. Met de F7R heb ik wel ervaring. De temperatuurschakelaar voor de fan zit op de radiator en is schakelend naar de min. Dus een draadje naar je dashbord en je kan de fan met de hand inschakelen.

martijndelaat

links onder in de hoek van het frame van de radiateur zit ook een voorschakelweerstand. Deze moet, ik dacht 0,7 Ohm weerstand hebben. Deze kan kapot zijn. Heb ik onlangs ook gehad en toen sloeg de vin ook niet in.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev