Advertenties


Onuchting ventiel vam de druklager vliegt er telkens af na die hebben te vervang

Gestart door dannyfm, 30 juni 2016, 19:21:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

dannyfm

 Beste leden,

Ik heb mijn hele versnellingsbak er uitgehaald omdat mijn druklager en druk groep vervangen moest worden. Na heel veel werk en moeite heb ik alles weer in elkaar gezet en nu blijkt dat dat de koppeling wordt ingetrapt naar aanleiding voor ontluchten dat die ontluchting dop er telkens er uit vliegt zodra die iets druk opbouwt.

Wie o wie weet waar ik de mist inggegaan ben?

mark29

Wat voor systeem heb je? moet je leiding beetje eruit schuiven of een kraantje?
Als het los springt, zit ie niet goed vast geklikt verwacht ik zo.

dannyfm

 Het is een JH 3 142 bak.  Met hydraulische koppeling.  Ik heb hem er zo ingeklikt precies hoe het erbij geschreven stond in de gebruiksaanwijzing.   Ik ben bang dat ik weer die hele versnellingsbak en afvoerkanalen waar ik zes uur mee bezig was.

A110

Welk merk druklager heb je gebruikt??

Hebben wij ook al eens meegemaakt, bleek het achteraf niet het goede druklager te zijn. Sindsdien gebruik ik liever een origineel druklager om problemen te voorkomen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

dannyfm

Het is er 1 van Mister-auto die ik op kenteken besteld hebt. Er zit iets verschil in de ventiel. De huidige heeft 2 borg ringen en die Originele 1. Ik ga morgen naar Renault toe voor Info. Anders even een andere nippel bestellen die op die drugpast. Hij ging er wel zo op die
Slang.

mark29

Die met 2 borgpennen, dien je dus te ontluchten door die slang er iets uit te trekken.
###systeem is dat om te ontluchten.
Met die kraantjes is veel fijner.
Die druklager van renault zijn altijd behoorlijk knullig, lastig met ontluchten namelijk.

mark

Had laatst een versnellingsbak vervangen van een master.
En bij de nieuwe koppeling zat ook zo'n kraantje als ontluchtingsventiel. Idd erg makkelijk.  !-!

dannyfm

http://www.mister-auto.nl/fl/hydraulische-druklager/valeo-804527_g47_a021804527.html?utm_source=mister-auto&utm_medium=mail&utm_campaign=envoyer_mail_fiche_articlev2&utm_nooverride=1

Ik heb deze er inzitten. Hij is indentiek al die er uit kwam. Alleen heeft deze 1 borg pen IPV 2. Hij blijft er wel goed stevig inzitten. Etc. Ik kan geen kraantje vinden daar in de buurt.

A110

Als ik al snel gekeken hebt klopt dit lager niet met jou voertuig.

Als je mij het chassisnummer geeft dan kan ik het OEM nummer erbij zoeken.
Aan de hand van het OEM nummer kan je de juiste eruit filteren.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

dannyfm

Ik kom net terug van de Renault garage vandaan en het is inderdaad de verkeerde. Ze hebben mij nu de goede meegegeven. Die ik besteld via internet had is niet goed. Ik ga kijken of ik die nog helemaal schoon kan krijgen en terug kan sturem. Andets boeie, kosten maat 35 €. Ik hen er nu 1 van 88€ waar van die tuut exact overeen komt.  Ik ben vanmiddag weer bij mijn auto. Dan zal ik door middel van een edit in deze bericht even het chassis nummer voor je erbij zetten.

Edit:

Na  12 uur werk is alles weer gemaakt en doet het perfect !. Ze hadden de verkeerde druk lager verstuurt die er helemaal niet op paste

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev