Advertenties


cylinder hoogte verschil

Gestart door rectornbp, 23 juni 2016, 21:06:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rectornbp

Met een megane blijf je inderdaad sleutelen. 1.5dci 106pk turbo; riem iets losgelopen en 3 tandjes versprongen tussen dieselpomp en nokkenaswiel. Kop er dus af, en (hoe wonderlijk) geen enkele kromme klep noch gat in zuiger. Er zit echter een miniem hoogte verschil tussen de 2e en 3e zuiger op hoogste punt. Hoe kan dat nou? Drijfstang? Of is dat normaal (heb nooit eerder exact daarop gelet met andere autos)

mark

Dan heb je toch echt een drijfstang krom.

rectornbp

Was ik al bang voor, maar zou een minimale verkromming van de drijfstang een probleem vormen?

Jacques

Zeker weten. Als je de kop eraf hebt is een drijfstang toch ook zo vervangen.

Christian de Vriend

Is een kwaal (geweest) van deze motoren,de kruk/drijfstang lagere willen ook wel
eens problemen geven.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

rectornbp

Vind het vreemd dat kleppen prima zijn, maar drijfstang verbogen is van cylinder 3. Ik begrijp dat dit leidt tot vibraties en de zuiger scheef in de boring zit, maar het verschil is maar minimaal. We zijn van plan de motor weer in elkaar te zetten en dan maar zien hoe het gaat. 


mark29

Ja facepalm idd, die is hier wel op zijn plaats.
Maar de bert stare kan hier ook mooi.



Bobo1.6

Ik dacht eerst lees ik dit noi goed, maar ja dus, ik las het goed.

Jacques

Als je kop er al af is, dan zou ik maar verder gaan kijken wat er mis is. Uiteindelijk gaat er toch weer een dure koppaking tussen met alle kopbouten nieuw en verse distr. riem. Als je het dan zo in elkaar gooit is al dat geld weg gegooit, als het niet goed werkt. Zowie zo moet een diesel het hebben van zijn compressieverhouding en loopt een cilinder behoorlijk achter.

RobScénic

Hoe weet je dat de kleppen niet krom zijn? Heb ook ooit een gebroken distributieriem gehad, kleppen zagen er nog perfect uit. Maar toch krom, ook een fractie krom betekent dat ze niet goed sluiten.
Ik zou sowieso de drijfstang(en) vervangen, en een koprevisie.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

mark29

Niet tobben. Gewoon andere motor.

rectornbp

Update: Drukke week, dus pas gisteravond verder gewerkt. Blijkt nu dat cilinders exact zelfde hoogte hebben, maar niet tegelijkertijd! 3e cilinder heeft ook speling op drijfstang. Drijfstang lager stuk? Lagerkap speling of drijfstangmoer losgeschoten? Repareerbaar? Will kop terugzetten (voorlopig) om motorsteun te bevestigen en dan carter weghalen om van onderaf te werken. Kan niet volgens Dialogys, maar kan wel volgens Haynes, dus ga het gewoon proberen. Mocht het niet lukken dan naar sloop; Zou dan al de 2e Megane zijn die ik weg breng naar de sloop in een jaar tijd; misschien krijg ik wel een extra bonus.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev