Advertenties


Motorsteun vervangen wil niet meer in achteruit

Gestart door StanSan, 19 juni 2016, 18:00:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

StanSan

Heb weer wat aangehaald.
Mijn versnellingspook wiebelde behoorlijk bij het gas geven en loslaten dus ik gebprobeerd de dogbone te verwisselen.

Ik had zo een metalen  besteld met een twist erin. Kijk ik onder de auto zit er zo'n kunsttoffen in met beide bouten dus in dezelfde richting .

Ik heb m toch losgehaald waant ik zag dat er wel een gat was in de moter waar die met de twist in zou kunnen. Echter de bouten van de oude zijn te dun. Ik had geen passende bout in huis.
Dus heb ik de oude kunstof voorlopig weer even terug gezet tot ik een andere heb.

Nu wil de auto dus niet meer in zijn achteruit.

Als ik hem in de achteruit zet staat ie gewoon in zijn 1.
Wat kan dat zijn?
Voorheen
Megane Cabrio 1 PhII 1.4 16V Bj 2000
Megane Cabrio 1 PhI 16E Bj 1997
nu
Renault Megane CC 1.6 16V Tech Line

Christian de Vriend

Dan is er het 1 en ander verschoven o.i.d
Je versnellingsstang loop parallel aan die mototsteun,is de bak/blok iets verschoven door het verwijderen/terug plaatsen van de steun
dan zal je inderdaad dit soort problemen krijgen?hoe los je zit op?
Als het echt per direct moet,dan moet de stang los gemaakt worden,en moet je gaan afstellen (1 persoon in de auto,ander bij de stang) om zo te
kunnen afstellen waneer die goed is.

Beste is,een nieuwe (goeie) motorsteun kopen,en dan kijken of je de klacht nog hebt,zo ja,dan voor als nog de schakelstang afstellen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

StanSan

Dank je...

Ik zat al te denk als ik morgen een M 8 boutje haal dan moet die getwiste gewoon passen Die is nieuw. om terug te sturen en dan die andere bestellen is zo'n gedoe... qwa afstand is er zo op het oog niks veranderd.. moet dan echt mm werk zijn zo nauw zal het toch niet komen met die pook?
Voorheen
Megane Cabrio 1 PhII 1.4 16V Bj 2000
Megane Cabrio 1 PhI 16E Bj 1997
nu
Renault Megane CC 1.6 16V Tech Line

Christian de Vriend

Dan kan wel degelijk verschil uitmaken,ik had ook een versleten dogbone,dacht dat de bak verrot was
echter heb ik de rubbers vervangen voor powerflex paars,en nu schakeld die met niks,en lekker strak.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark29

Draait die bouten eens om. Dus niet de moer aan de kant van de schakelstamg.

matthew

Wat mark zegd. Een klassiek foutje die vaak gemaakt wordt als er niet is opgelet met demonteren hoe het zat.

mark29

Ja inderdaad, dan duw je de pook tegen die bout aan.

StanSan

#7
Echt? zal er morgen weer eens onder duiken dan... zal toch niet he..

BTW wat voor bougiesleutel past er op die wagen 1.4 16v een 16 of 14 mm?

Distributieriem vervangen is niet gelukt.. de Torx waar deblokkeerpen in moet gaat er met geen mogelijkheid uit. torx al rot gedraaid en later nog met een hamer en beitel aan de gang geweest.. gaat niet los.

Dus dan moet het maar op de ouderwetse manier bdp zoeken. Maar toen kwam ik erachter dat mijn bougiesleutel dus niet paste.

Ow ja als ik dat laatste wil doen moet ik blokeren via het vliegwiel /starterkrans neem ik aan.. maar euhm die zit helemaal ingebouwd. ik bedoel ik zie hem niet... moet toch niet de hele bak eraf halen om erbij te kunnen?
Voorheen
Megane Cabrio 1 PhII 1.4 16V Bj 2000
Megane Cabrio 1 PhI 16E Bj 1997
nu
Renault Megane CC 1.6 16V Tech Line

StanSan

tis trouwens nu wel een sport om een gepaste parkeerplek te vinden:-) Zoek ze nu zo uit dat ik vooruit weer door kan rijden :-)..
Voorheen
Megane Cabrio 1 PhII 1.4 16V Bj 2000
Megane Cabrio 1 PhI 16E Bj 1997
nu
Renault Megane CC 1.6 16V Tech Line


mark29

Hahaha bak eraf om alleen een riempje te doen.
Laat die plug eraf halen door iemand die dat vaker heeft gedaan, als die al verrot is, je kunt er onhandig bij ook.
Lijkt mij wat omslachtig om de bak eraf te halen. Ja blokkeren kan met het vliegwiel, maar met bdp is veel verstandiger.

StanSan

Update:

Nou inderdaad voorste bout van motorstean verkeerd om. Hij gaat weer achteruit :-) papa is blij...

Nou die verotte torx bout nog.. zouden ze dat bij kwikfit los kunnen maken?
Voorheen
Megane Cabrio 1 PhII 1.4 16V Bj 2000
Megane Cabrio 1 PhI 16E Bj 1997
nu
Renault Megane CC 1.6 16V Tech Line

mark29

Dat is dan 10 euro voor de tip  :D

Kwikfit. Als ik dat lees word ik al misselijk.

Jacques

Citaat van: StanSan op 23 juni 2016, 12:03:04
Nou die verotte torx bout nog.. zouden ze dat bij kwikfit los kunnen maken?      Griptang erop zitten en later vervangen door een M10 boutje  Kwikfit: Ik ben er niet blij mee.

mark

Idd wat heeft iedereen toch met de kwikshit?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev