Advertenties

schade zelf herstellen of laten doen???

Gestart door Denm@n, 27 juli 2005, 19:18:23

Vorige topic - Volgende topic

Denm@n

Hey mensen,

Ik heb laatst een paaltje geraakt (zo'n betonnen met van die steentjes erop), ik reed achteruit en dacht dat ik ruimte genoeg had, maar had dit paaltje wat schuin stond niet gezien? :-[ Nu heb ik een aantal krassen op mijn achterbumper en nu vraag ik me af, zou ik dit zelf kunnen schuren en spuiten, en zoja, hoe kan ik dat dan het beste doen? Of zou ik ermee naar een autoschadebedrijf moeten om het daar te laten opknappen? Iemand enig idee en/of een oplossing? Om een idee te krijgen hoe erg het is staan hieronder een 3-tal foto's. Alvast bedankt voor jullie reacties.? :D

Thijs_th

ik denk dat je het wel weer terug ziet als je het zelf doet...ivm de kleur en de diepe krassen die er op zitten.

je kunt vragen bij een schadebedrijf of er ook mensen zijn die in hun virj tijd wat bijbeunen...(heb ik ook gedaan en met succes)

Timo Zuiderduin

de kleur is bijna niet zelf te spuiten omdat het metallic is! voor een onervaren iemand is dit zeer moeilijk te doen en vooral gewoon met spuitbusjes. dit komt namelijk omdat je overal de laag goed dekkend moet krijgen en altijd in 1 richting moet spuiten anders staan de metaaldeeltjes in de lak een andere kant op en krijg je een heel erg wolkerig effect!
kleine oppervlakten is vrij simpel te doen maar geloof mij,.. zo'n achterbumper dat wordt helemaal niks.
wat je wel kan doen is hem zelf opschuren met heel erg fijn schuurpapier en hem daarna naar de spuiter brengen, dit scheelt aanzienlijk in het bedrag!

Denm@n

Oke thnx, hier kom ik al weer wat verder mee, dan zal ik zaterdag eens rond gaan kijken of ik een spuiter kan vinden die me verder kan helpen. In ieder geval heel erg bedankt alvast voor de reacties. Meerdere reacties zijn altijd welkom natuurlijk.

coupe-monte-carlo

misschien heeft een schadebedrijf wel een andere 2e hands bumpertje liggen zonder schade voor weinig :) is misschien wel goedkoper als repareren

coupe-monte-carlo

Stefan

Ik zou ook gewoon ff rondvragen naar iemand die "zwart" wat wil bijverdienen, daar zijn er genoeg van in deze branche en voor zo'n kleine plek loop je weinig risico lijkt mij
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Denm@n

@ Matthijs, thnx, ik heb die gast al een mailtje gestuurd en wacht nu op zijn reactie en anders bel ik hem vanmiddag even.  :D

@Stefan, Is indd niet zoveel risico nee, moet alleen even kijken of ik iemand kan vinden hier in de buurt (eindhoven), mare thnx  :D

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Erik22

ik zou em zelf ff schuren en strak maken en ff naar de spuiter brengen.. geeft denk ik het mooiste resultaat.. succes ermee

wess

maar vele van jullie schuren niet zoals de spuiter 'm wil hebben.

ik zou het lekker aan vakmensen overlaten

Timo Zuiderduin

zit nu ook ff goed naar de foto te kijken en de krassen zijn wel vrij diep, dit moet er uit geplamuurd worden!
en zoals wess ook al zegt, schuren is niet altijd gewoon schuren! dit moet met heeel erg fijn papier gedaan worden met water etc. Ik heb het in het verleden veel gedaan bij scooters en daarmee lukte het me vrij goed,... maar zoals ik al zei, die diepere krassen wegwerken is niet al te makkelijk!!!

Ik heb toevallig vandaag net bij mijn eigen garage even nagevraagd wat het zou kosten om mijn achterbumper opnieuw te laten spuiten en dat zou 325 ex. BTW worden maar dit leek mij vrij veel geld. ik heb overigens dezelfde kleur als jou!
maar ik weet zeker dat er bedrijven zijn die dit veel goedkoper kunnen!!

wess

Erik22

Mijn vader heeft in het vak gezeten dus die weet precies hoe ut moet ;) dat is vaak erg handig ;D

EbOoZ

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev