Advertenties


meer vermogen

Gestart door deWess, 27 juli 2005, 17:45:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meganez

Citaat van: Erix op 10 januari 2007, 10:04:38
De mengsel verhouding wordt toch wel goed verzorgd door de ECU.

Goed, als je comfortabel wil rijden en het millieu niet al te erg wil belasten, maar niet goed voor zo veel mogelijk koppel en vermogen in een zo'n gunstig en groot mogelijk gebied. Oplossing: chiptunen..   ,verder wel duidelijk verhaal  !-!

Dirk Kuipers

Dan ben ik toch nog wel benieuwd wat beter is:

een 2.0 8v motor met een turbo, of een 2.0 16v


Meganez

Een 2.0L 8v met turbo is met weinig moeite dik boven de 150 pk te krijgen.. als je dat met beter bedoeld.. want dan heb je de wegligging en de remmen van de 16v nog niet.

Paul

Remmen van een 16v zijn ook niet alles......
Merk bijna geen verschil met de 8v.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Paul

Voor zijn ze hetzelfde als van de laguna 1 1.8 en 2.0 en volgens mij ook van de megane 2.0 8v.
Die schijven achter van de 16v zijn net cd's, remmen niet harder als de trommels, maar kunnen het wel langer volhouden. Warmteafvoer is beter.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Dirk Kuipers

Ow sorry, had die tip niet eens meer gezien. bedankt.
Ik sta nu op het punt een complete auto te kopen met een 2.0 16v. Als dat niet doorgaat zal ik dat motorblok nog eens goed bekijken!

peterachterop

Dirk weet niet wat hij nou wil.


Meer vermogen?
Zijn eigen auto naar eigen smaak verder tunen?
Of een andere coupe welke getuned is overnemen?


We wachten af... ;)

Niels van Dijk

En als je dan nog onderdelen te kort komt, heb ik ze misschien nog wel liggen o-)

Patrick26

ken genoeg R5 jes die bover de 250 + pk's zitten dat haal je nooit met een megane
en dan heb je nog genoeg japanners die nix wegen met veel meer pk dan een 2 liter 16V met of zonder turbo v-tec's
1.6 motortje met standaart 160 pk...ga die maar is tunenheb zelf ook een 2L 16V gehad met alles erop en mijn buurjongen een crx gechipt dat hielt ik nooit bij alleen in de 1e versnelling..me collega is bezig met een 5 turbo met een nissam skyline turbo erop geen verstand van verder met een intercooler even groot als zijn voorbumper denk niet dat dat ooit goed komt op een megane blok

bij renault rotterdam waar ik heb gewerkt stond een r5 turbo met motor voor en achter  8)7

lúk

als je het over crxjes gaat hebben  :q oude crx van maat van me gechipt en ander nokken assen
blaazen als de pest.niemand hield dat ding bij  8)7 en heb nog maat met verbouwde vr6 ding heeft zo veel vermogen. dat al 2x ze assen doormidden heeft gehad en nu is ook nog het subframe krom.
maar dat ding heeft een power en is snel begrenst op 285  8)7

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dirk Kuipers

Ik ga vrijdag kijken bij een 2.0 16v. is toch altijd 30 a 40 PK's meer dan mijn 2.0 8v.
Daarna zien we wel weer verder.

RaymondTroost

die van carsten ?

hehe, als de motor goed loopt, zou ik lekker heel die auto voor 2000€ meebietsen.. :D

Dirk Kuipers

Bij die van carsten inderdaad.

Wouter

Maar je wil toch ook wat moois rijden.....(meg coupe)

In een CRX zou IK nog niet dood gevonden willen worden....  zeker zo 1 met 2 van die wc afvoer pijpen eronder.....verschrikkelijk (naar mijn mening)
Het enige is dat ze egt wel hard gaan ja..

Maar een megane 16V is toch ook niet langzaam?

@Dirk: 16v en 8v lopen ongeveer tot 4500 toeren gelijk op maar daarna krijgt de 16V nog even een duwtje dat tot 7000 toeren door kan gaan... Denk dat je het best wel een vooruitgang vind als je er in rijd.
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev