Advertenties


meer vermogen

Gestart door deWess, 27 juli 2005, 17:45:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen

Dan moet je een semi automaat nemen.

Door trekken naar 6000 toeren, opschakelen, ff wachten, nog ff wachten en ja hoor de volgende versnelling is gevonden  :D

Timo Zuiderduin

Haha,... en vraag dat maar aan Stilo Abarth Rijders  :D heb je een leuk aantal PK's onder de kap,.. weet je transmissie het zo te vern##ken dat ie alsnog voor geen meter van zijn plek komt.

ff schakelen,.. ankertje uit,...... en weer doortrekken  l-

Dirk Kuipers

Hallohallo!

Ik heb de 2.0 16v vandaag gekocht, en ik moet zeggen dat hij echt een STUK sneller is dan de 2.0 8v... Phoeh, wat scheelt dat een berg zeg..
Heerlijk!!!!!!!!!

We waren in de 2.0 8v heen, en gingen dus met 2 auto's terug. Zo konden we mooi kijken hoeveel het scheelde. Maar de 16v rijdt gewoon echt weg bij de 8v.

Voorlopig ben ik hier wel weer even blij mee!!!

Wouter

Wow gefeliciteerd met de 'snelle' aankoop !-!

@ Timo, Ik heb idd wel iss een Abarth te pakken gehad en idd op de schakel punten reed ik van m weg!
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Paul

gefeliciteerd dirk !-!
Lekker motortje die 16v.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

peterachterop

Volgens mij was deze een andere kleur.
Waren aangepolyde delen! stond hier laatst te koop.

Dirk Kuipers

Dank u allen!

CiteerIs de 16v ook geel etc..? Ga je je bumpers etc.. overbouwen en hem dan spuiten ofsow..?
Ben benieuwd..!
Nee, is niet geel! :) Maar ga inderdaad alles overzetten, en dan krijgt hij in zijn geheel een nieuw kleurtje. Wel weer een soort geel, maar wil er graag een zwarte gloed in hebben.

CiteerWaren aangepolyde delen! stond hier laatst te koop.
Klopt, en die gaan eraf! ;)

CiteerLekker motortje die 16v.
Mijn eerste indruk is inderdaad een lekker motortje!

Om niet nog meer offtopic te gaan, de vorderingen zijn te vinden in mijn projectpagina.

Zullen we weer praten over meer vermogen? ;)

Marcel

 !-!
Ik heb op mijn 16 e een Tenzo high flow filter gemonteerd (29 euro). Dit werkt heel goed, beduidend
meer koppel en hij trekt mooier door. Als je het orginele huis verwijderd kun je hem met een adapter (76-60 mm) ,dit is een rubber ring met een slangklem, vastzetten.
Verder nieuwe bougies en kabels.
Meer heeft niet veel zin.

gr.Marcel

Timo Zuiderduin

3-4 pk winst,.. op zijn hoogst.

rijbeleving wordt vooral versterkt door het aanzuiggeluid!

maar goed, voor 29 eurie kan je er geen probleem van maken toch!
belangrijkste is dat je voor jezelf het gevoel hebt dat de wagen beter presteert, cijfertjes zijn dan verder niet belangrijk!
(als je hem met en zonder die filter op een rollenbank test zal je zien dat er weinig tot geen verschil in het vermogen zit)

Dirk Kuipers

Dit topic maar weer eens even omhoog halen. :)

M'n auto staat nu bij de spuiter, en ik wil hierna beginnen aan een turbo projectje. Ook de 16v is me nogn iet snel genoeg.. :P Werd er laatst ook weer uitgereden...

Ik wil dit zelf gaan opbouwen (met hulp van vrienden). Maar zit met een aantal vragen.
Ik ben van plan gewoon een losse turbo te gaan kopen, en niet zo'n compleet pakket.

De motor is nu gezogen, en een turbo gaat blazen. Als je een honda hebt, kun je bv van die kastjes kopen die je computer voor de gek houden. Waardoor je dit vrij 'simpel' kunt oplossen. Zijn er ook van dit soort dingen te krijgen voor een megane 2.0 16v? En zo ja, waar?
Of moet ik dan een gehele nieuwe computer kopen die wel tegen druk kan?

Ook vertelde een vriend van me dat je eind compressie moet verlagen. Weet iemand op welke manier dit het best kan? Een dikkere koppakking of je zuigers afdraaien?

Misschien dat iemand nog wat tips voor me heeft? En misschien vergeet ik nog iets waar ik rekening mee houden moet?

Brand los! :P


Wouter

PFF, wat een geld... is het niet mogelijk om zonder turbo richting 200pk te gaan? Andere nokkenassen ofzo? Spagetti spruitstuk? Ik zeg maar wat hoor want ik heb er geen verstand van maar ben wel beniewd...
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Wouter

Bedoel dit wel voor de 16V natuurlijk.
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Tim_Coupe

Met een 2.0 16V kun je in principe niet op de 200 PK komen zonder Turbo.. Ik heb het dan over aan de wielen en ik denk zelfs aan de krukas niet...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev