Advertenties

elektronisch piepje (video)

Gestart door soudant, 5 juni 2016, 13:57:10

Vorige topic - Volgende topic

soudant

Beste Renault Megane fanaten,

Sinds twee weken ben ik de eigenaar van een prachtige Renault Megane Estate 1.5 DCI uit 2012. Hij rijdt als een zonnetje en hier gaan we veel plezier mee beleven! Als nieuwe eigenaar zijn wij de auto aan het leren kennen. Wat opvalt is dat hij - op voor ons onverklaarbare momenten - een elektronisch piepje geeft. Dit valt met name op bij bochten, drempels en in het algemeen in de lage versnellingen, maar is niet consequent te repliceren bij elke bocht of drempel.

Is er iemand die dit piepje herkent en weet waar het voor dient? En nog belangrijker: is er een manier om dit piepje uit te schakelen?

Na Googlen dacht ik dat het misschien de automatische centrale deurvergrendeling was maar dat lijkt het niet te zijn. Een piep in de koppeling is het ook niet, die is net gesmeerd en het is echt een elektronisch piepje. Ook het Carminat en TomTom systeem lijken er niks mee te maken te hebben. Ook de airco en de radio lijken het niet te zijn.

Om jullie niet in het wilde weg te laten gissen bij deze een aantal filmpjes ter illustratie: https://www.youtube.com/playlist?list=PLfPG-WO-qJKx9nCYRO9cPywCf2qim35lI

Mijn dank is bij voorbaat groot!
Gr. Thijs

A110

Heb je voor of achter parkeersensoren?  Die zou je via het menu in je instrumentenpaneel uit kunnen zetten. Dit om nog iets uit te sluiten.
Aan de hand van de videos kon ik niet wijzer worden.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Tedo

Zou het kunnen zijn dat het niveau van een vloeistof of olie net onder peil komt bij het sturen of optrekken/afremmen, en dat de auto heel even "denkt" een waarschuwing te moeten geven, waarna het bij rechtuit weer oké is?

mark29

Nog niet het filmpje geluisterd.
Maar als je voor parkeersensoren hebt, moet je morgen geen kentekenhoudet hebben.
Gewoon de plaat bloot op de bumper monteren.
Veel mensen klagen hiermee namelijk over het te snel detecteren van iets, wat dus de houder blijkt te zijn.

soudant

Hoi allen,

Dank voor de reacties. Voor heeft hij geen parkeersensoren, achter wel. Ik zal ze morgen is uit zetten om te kijken of dat effect heeft. Vloeistof is een nieuw idee waar ik ook nog niet aan gedacht had. Ik kan het mij echter bijna niet voorstellen aangezien hij net een grote beurt heeft gehad maar ik kan alles nog eens nalopen.

Zelf bedacht ik nog dat er voorheen een apparaatje gemonteerd was (ex-leaseplan auto) om de kilometers makkelijk bij te houden zakelijk/prive. Dat apparaatje is netjes weggehaald dus ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat dit nog ergens invloed op heeft.

De zoektocht gaat door!

gjcvro

Wat ik in het filmpje dacht te horen was zachter dan de piep van de parkeersensoren vlgens mij.

soudant

Inderdaad lijkt het probleem los te staan van de parkeersensoren.

Vandaag hebben we nog wat kilometers gemaakt. Er lijkt een verband te zijn tussen de bluetooth verbinding met mijn mobiele telefoon (iphone 6). Die is sinds we de auto hebben altijd gekoppeld, maar vandaag dus niet. Hele dag geen piepje gehoord !-!

Ik ga het de komende dagen verder onderzoeken, ben benieuwd!  8)7

soudant

Dag 2, geen iphone, geen piep!

De logica ontgaat mij voorlopig nog. Hypothese van Tedo vind ik in theorie logischer, die ga ik nog nalopen.

In ieder geval dank voor het meedenken!

A110

Is je telefoon batterij niet leeg?
Heeft mijn vader ook gehad, alleen die kreeg nog een melding van accu leeg. Bleek het ook van zijn telefoon te zijn. Wij dachten van de auto of van de sleutel.
www.jwa-autoservice.nl

Clio Hybrid 140

soudant

Telefoon vandaag weer gekoppeld, niks aan het handje  !-!
Blijft voor mij gissen wat de oorzaak is geweest.  Of een vloeistofpeil dat is aangevuld bij de grote beurt, of een probleem met de bluetooth verbinding. Batterij is het denk ik niet geweest.

iig dank voor het meedenken allemaal!
Gr. Thijs

soudant

Nou, schiet mij maar lek. Vandaag uit het niets ineens weer die vervelende piep l-
Heb bij deze het bluetooth systeem uitgesloten en ga nu een voor een de vloeistoffen aanvullen om te kijken of het daar iets mee kan zijn...

A110

Fijn om te lezen. Weer een piep minder.
www.jwa-autoservice.nl

Clio Hybrid 140

Tedo

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev