Advertenties

Klets maar raak DEEL 221

Gestart door Stefan, 4 juni 2016, 14:28:37

Vorige topic - Volgende topic

Lucas Hermans

Zoals te lezen valt in mijn projecttopic, moet ik dat onderdeel achterop de klep laten overspuiten (hoe heet dat onderdeel? Hahah).

Ik ben aan het denken aan metallic zwart. Iemand misschien een beter idee? Alle suggesties zijn welkom Y

Gelukkig is de schade beperkt. Voor hetzelfde geld had(den) de dader(s) de auto verder beschadigd..

Stefan

In de  kleur van de auto zelf spuiten...?
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dennis Postma

Hallo allemaal.

Lang geleden dat ik hier geweest was.
Het leuke is dan altijd dat er genoeg leesvoer is.
Mooi om te zien dat het forum nog leeft, al merk ik dat het toch wat anders is dan een aantal jaren geleden. Maar dat kan ook aan mij liggen.

Hier veranderd het "wagenpark" ook voorzichtig.
De Volvo V50 heeft het veld geruimd voor een Seat Altea FR 2.0 TDI (170 pk).
De Megane cabriolet is er ook nog. In het verleden meerdere keren op het punt gestaan om 'm te verkopen vanwege baanverlies van mijn vrouw. Maar net op het moment dat je 'm weg wil doen vind ze weer en baan en kan hij nog niet gemist worden.

Recent is hij nog apk gekeurd, toch gaat dat elk jaar steeds lastiger. Daarbij komt ook nog eens dat onze zoon een stuk groter is geworden waardoor het bijna geen doen meer is om hem op de bijrijdersstoel in een kinderzitje te zetten. Het word dus tijd voor een ruimere (2e) auto met een fatsoenlijke achterbak. Gedacht word aan een Seat Ibiza. De Megane gaat waarschijnlijk maart/april in de verkoop. Uiteraard houd ik jullie daarover op de hoogte.

Groetjes

MarcN

Mijn Volvo V50 is sinds enkele dagen ook de deur uit, maar er is een Mégane III voor in de plaats gekomen.
Ik heb ook naar vele merken gekeken maar aan de hand van mijn wensen en budget kwam ik toch weer bij Renault uit.

Dennis Postma

Wij zaten in eerste instantie te kijken om weer een Volvo te kopen. Maar Volvo had niet echt een model wat ons aansprak die ook nog eens betaalbaar was voor ons. Daarnaast zat ik altijd al met een knipoog naar de VAG merken te kijken. Toen we deze Altea tegenkwamen op internet bij een bedrijf hier niet al te ver vandaan waren we snel verkocht. Qua oppervlak hebben we iets kofferbakruimte ingeleverd maar daarentegen hebben we aanzienlijk meer zitruimte wat een vereiste was voor ons.

Lucas Hermans

Vandaag heeft mam d'r oude Fiat Panda ingeruild voor een Punto Evo 1.3 diesel 3 deurs. Was eerst naar een Renault Mégane III aan het kijken, maar vond ze te duur..
Gelukkig heeft zoonlief toestemming gekregen om "wat te werken" aan die Punto Y
Morgen emblemen d'raf slopen en LED'jes d'rin :)

mark

Owjee..... Wat is de km stand van dat ding? Heb er een stuk of 5 in onderhoud. Bij 120.000 is de ketting uitgerekt. En bij 3 ton de ketting weer uitgerekt, en zijn de cilinders ovaal geworden.

Lucas Hermans

Oei.. meen je niet! Die van mijn ma heeft nu een dikke 50.000 gelopen. Komt uit '13. Ik meende gelezen te hebben dat ze veel hebben veranderd ten opzichte van de eerste Punto Evo's die in 2009 uit kwamen. Klopt dat?

mark

Die ik in onderhoud heb, zijn allemaal uit 2009 en 2010.
Dus daar kan ik verder niet over oordelen. Maar dit is bij meer auto merken het geval. Dat afgeknepen eco troep spul is gemaakt om tot de 180.000 km heel te blijven. Tot ze de lease uit zijn. En dan begint meestal de ellende.

Lucas Hermans

Ah, ja we gaan het zien! Ma rijdt zo'n 25000km per jaar, dus we gaan het meemaken over 4/5 jaar Y

Op het moment ziet 'ie heel goed uit en rijdt 'ie lekker!

Mastertje

2 in onderhoud, drama dingen, verstuivers, massa vliegwielen..
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

Lucas Hermans

Is er hier iemand, of kent hier iemand die mij zoiets kan maken?

Dan past er een 16,5cm luidspreker in mijn deurtjes. Zo netjes polyen en bekleden gaat mijzelf niet lukken.
Mag wat kosten Y

Willem

Geloof me, zoiets is echt heel goed zelf te doen. Beetje glasvezel, wat hars en tutorials van YouTube.

MarcN

Ik dacht vandaag even de olie van mijn Megane III te verversen. Blijkt de carterplug muurvast te zitten l-
De 8mm sleutel die ik had is er gewoon door verbogen.

Ik dacht hierna even naar de automaterialenzaak te rijden om een fatsoenlijke 1/2" dop te halen, maar helaas nergens op voorraad. Zojuist via internet de juiste dop kunnen bestellen en hopen dat het daarme gaat lukken.

Hoe kan zo'n plug zo vast komen te zitten? De auto is altijd dealer onderhouden, het lijkt me dat ze daar over het algemeen wel weten hoe vast die plug moet?

mark29

Had je zo n 5 euro ding?
Ik heb dat bijna nooit eigenlijk dat ze niet los willen, of de carterplug moet kapot gedraaid zijn.
Zit ie te vast, pak ik een bijtel en een hamer, een paar tikken tegen de plug en dan is ie zo los, daarna nieuwe plug erin, en de volgende monteur hoeft niet te tobben.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev