Advertenties

Klets maar raak DEEL 221

Gestart door Stefan, 4 juni 2016, 14:28:37

Vorige topic - Volgende topic

Yorick

Adgelopen maandag al de veerpoten en de kat vervangen, vandaag een klusdag met Willem en Andre  !-!

Morettes, active sub, composet, verlagen,  Y

Lucas Hermans

Lekker bezig Yorick !-!

Wat voor een composetje ga je erin zetten?

Yorick

Lucas Hermans

Aaahhh :D

Als je de kans hebt zou ik meteen de deuren isoleren met dempingsmatten. Maakt een fijn verschil Y

MarcN

Citaat van: mark29 op  8 februari 2017, 22:55:27
Had je zo n 5 euro ding?
Ik heb dat bijna nooit eigenlijk dat ze niet los willen, of de carterplug moet kapot gedraaid zijn.
Zit ie te vast, pak ik een bijtel en een hamer, een paar tikken tegen de plug en dan is ie zo los, daarna nieuwe plug erin, en de volgende monteur hoeft niet te tobben.

Ja het was wel een simpel en goedkoop sleuteltje, maar normaal gesproken zou dat wel voldoende moeten zijn voor een carterplug toch? (ik had hem al ooit eerder probleemloos gebruikt voor mijn oude Megane II). Met een goede dop kun je natuurlijk wel veel meer kracht zetten, maar omdat het aluminium is ben ik toch wel wat voorzichtiger. Ik hoop niet dat de schroefdraad kapot gedraaid is want dan heb ik wel een probleem.

Dat met die beitel en hamer is misschien wel een goede tip om de plug even te laten schrikken. Hopelijk binnenkort met die dop meer succes en een nieuwe plug had ik inderdaad al klaarliggen. Voor die paar euro ga ik daar niet op bezuinigen.

MeganeScenic1.9dCi

Ik heb het bij golf eens gehad dat hij er scheef in gedraaid was, toen hebben ze nieuwe draad getapt en een iets grotere plug erin. Dus catrastrofaal is het niet , maar leuk is anders.
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

mark29

Hier zeggen ze: Beter scheef er in dan er recht neffen.

Fluppie

MeganeScenic1.9dCi

:D waahahhaha.. ik pies in m'n panty!
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

MarcN

Citaat van: MeganeScenic1.9dCi op  9 februari 2017, 21:37:04
Ik heb het bij golf eens gehad dat hij er scheef in gedraaid was, toen hebben ze nieuwe draad getapt en een iets grotere plug erin. Dus catrastrofaal is het niet , maar leuk is anders.

Ja als hij al op een brug staat is dat allemaal nog wel op te lossen. Maar in mijn geval staat de auto op een krik en als de motorolie er eenmaal uit is dan is even verplaatsen helaas niet zo makkelijk meer.

De juiste 8mm dop is inmiddels binnen gekomen dus maandag op mijn vrije dag maar eens een nieuwe poging doen :q Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee, anders moet ik misschien zo'n Pela pomp aanschaffen en de olie er van bovenaf uitpompen.

mark

Ik heb deze week geprobeerd om zo zuinig mogelijk te rijden.
Ik heb netjes 1 op 15 gereden over 450 km.  !-! Lekker chil 85 km/u achter de vrachtwagens aan gereden.

Fluppie

Hier weinig chill in 3 dagen € 80,00 weggereden  :wtf:

MarcN

Met mijn Megane III 1.5 dCi heb ik juist bewust gereden zoals ik altijd zou doen en het eerste resultaat is 1:20,38 dus dat vond ik erg netjes !-!
In de verbruiksmonitor op Autoweek zit het gemiddelde ongeveer op 1:19. Maar dat zijn waarschijnlijk vooral leaserijders met tankpas van de baas.

mark

normaal gesproken doe ik 1 op 12,5, en dan rijd ik redelijk door.  :P
Heb nog nooit een hoger verbruik gehad als 1 op 11.

MarcN

Goed gereedschap is het halve werk zeggen ze wel eens. Bleek ook nu het geval gelukkig ;) Ik ging eigenlijk al een beetje van het ergste uit maar uiteindelijk was de sleutel die ik in eerste instantie had gewoon prutskwaliteit.

Ik moet wel zeggen dat de carterplug en oliefilter erg vast aangedraaid waren. Waarschijnlijk een iets te enthousiaste stagiair geweest bij de dealer tijdens de vorige beurt :q

Hieronder een foto van de sleutel die ik kapot gedraaid heb vs. de nieuwe 8 mm vierkante 1/2" dop.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev