Advertenties

KGGGGG geluid bij ingetrapte koppeling.

Gestart door dannyfm, 1 juni 2016, 18:58:42

Vorige topic - Volgende topic

dannyfm

Beste leden,

Ik hoor sindskort een raar  geluid uit de versnellingsbak vandaan komen. Zodra ik de koppeling intrap bij een draaiende motor dan is het geluid nog harder. Klinkt beetje als KGGGGGGG. Ik heb het tevens ook opgenomen en op youtube gezet die hier onder te zien is.

Tevens onder  het rijden met namen bij optrekken en afremmen op de motor hoor ik een soort tikkend geluid heel snel achter elkaar.

Ik zit zelf aan de druk lager te denken. Wil
Eerst even uitsluiten of dit probleem jullie ook is voorgekomen voor dat ik me hele versnellingsbak er onder vandaan ga halen wat ik nog nooit eerder gedaan hebt.

https://youtube.com/watch?v=7wkmpbkQHUY

mark29

Ik zit het filmpje te kijken, ik denk dat je of fan van ziggo bent, of er voor werkt.

mark29

Niet echt een lekker geluid.
Als je gaat rijden naar zeg maar 80 kmp en laat hem dan uitrollen, niet de koppeling ingedrukt, hoor je de bak ook gieren dan? Dat het harder word? Omdat de je dan de versnellingsbak laat vertragen?

Ik denk gewoon het druklager.
Maar ooit is het wel een baklager namelijk, jij hebt een jh3 bak denk ik? Die zijn niet zo heel slecht eigenlijk, alleen een ongelukkige 5 op de snelweg, dat je dan onnodig veel toeren maakt.
Hoe is de bak olie? Staat die op peil? Als je de vulplug eraf haalt, moet het tot de rand gevuld zijn.
Als je de bakolie aftapt, doe dat is een doorzichte kan, is makkelijker om de olie op eventuele gruis te controleren.
Mocht er een baklager aan gruzelementen zijn namelijk, krijg je ooit wel grijs, licht eraan hoe ver kapot.

Heel makkelijk gezegd, trek de bak er af na nog wat testen, en als de druklager goed is, dan kom je vanzelf op de bak uit.....

dannyfm

Als ik hem laat afrollen in zijn versnelling dan hoor ik hem geluid maken.  Alleen niet dat gieren wat er op de video te horen is maar meer dat snelle getik wat die ook met optrekken doet. Bij uitrollen wel harder.

Gezien hij aan een onderhoudsbeurt toe is ga ik de motorolie etc. Alles verversen. Ik zal de bak olie ook even nalopen dan gelijk. Ik weet dat ik een K4M motorblok heb en dat het een 5 Bak is met inderdaat een ongelukkige versnelling 5 op de snelweg. Die 2 liter die ik had  heeft zes versnellingen die wat rustiger liep op de snelweg. Deze Giert er nog al erg over.

Betreft de  vuldop: wat ik kan ik die vinden op de versnellingsbak? Zover ben ik nog nooit gekomen namelijk en het is tevens ook de eerste keer dat ik dat ga doen. Moet ik nog ergens rekening mee houden?

dannyfm

Citaat van: mark29 op  1 juni 2016, 19:20:14
Ik zit het filmpje te kijken, ik denk dat je of fan van ziggo bent, of er voor werkt.

Klopt Mark. Ik werk bij ziggo en was ook net klaar met werken. Het duurt niet lang meer en ik werk er niet meer.

mark29

Dat er managers beter hun zakken kunnen vullen, wil meestal zeggen dat het personeel harder gepakt word.

Die vulplug zit ongeveer halverwege de v-bak, beetje lastig te zeggen haha, gewoon kijken.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev